Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 11:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 20:28 
Na revisie van m'n SU HIF6 carburateurs van mijn 2deurs classic (3.9 V8 en inderdaad omgebouwd naar carburateurs), moet ik ze weer opnieuw afstellen. Tevens lopen ze ook over (uit de overloop slangetjes). Ik heb wat gezocht op internet, maar blijkt toch dat ik waarschijnlijk een synchroommeter nodig heb.

Iemand in de omgeving van Groningen die dit heeft en me er mee kan helpen? Ik heb weinig verstand van de carburateurs. Een kennis van me heeft ze gereviseerd, maar heeft het op moment erg druk, geen punt, maar ik wil na een dik half jaar sleutelen wel weer is een rondje rijden in mijn tweedeurs smileys with beer

Alvast bedankt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2015, 20:42 
Heb je niet nodig, maak 2 gelijkwaardige meetlatjes, verwijder de dopjes van de oliepotjes en plaats de meetlatjes.......
Of, maak een windvaantje........plankje en teken met behulp van een gradenboog/geodriehoek een aantal lijntjes vanuit het midden zodat je een 180 gr hoek krijgt. Plaats dmv spijkertje/schroefje een draadje wol ofzo.
Laat de motor lopen plaats het plankje tegen het aanzuigpunt en noteer de graden........

Wat betreft het overlopen, of je vlotternaalden blijven vast zitten cq niet de juiste vlotternaalden of je vlotter is niet goed afgesteld/ lek.

Succes Michel WaZ

RRC '86 V8



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2015 21:57 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 13:11 
Ok check.

Wat betreft overlopen, er zitten nieuwe naalden in, op typenummer van de de carburateur besteld in de UK. Hoe kan ik de vlotters afstellen? Heb wel wat over het afstellen gevonden, maar niet specifiek voor de hiff6.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 11:23 door Victor.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 14:32 
Had je deze al?

[www.landroverv8.com]

Pagina 19, even meten wat je vlotter doet en eventueel voorzichtig bijbuigen enne wat voor een benzinepomp gebruik je? Toch niet die in de tank gemonteerd zit ? Dat is een hogedrukpomp en niet geschikt voor carb,s.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 12:36 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 15:55 
Thanks michiel, ik zal ze een dezer dagen is open halen en naar de vlotter kijken. Ik gebruik een carburateur benzine pomp.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 137 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.