Land Rover Prikbord
http://laroprik.nl/

brandstof pomp
http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=557458
Pagina 1 van 1

Auteur:  ronald39 [ zo 12 apr 2015, 15:09 ]
Berichttitel:  brandstof pomp

Ik wil de mechanische pomp vervangen voor een elektrische benzinepomp , moet ik nog ergens rekening meehouden qua vermogen/pomp snelheid , of past het altijd ,

Auteur:  Bart van Dessel [ zo 12 apr 2015, 16:01 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

Zorg dat het een lagedruk pompje is, bijvoorbeeld van een oude jaren '70 RRC V8.

Auteur:  ronald39 [ zo 12 apr 2015, 19:34 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

Kan een nieuw pompje kopen 0.25 bar, 1,5 amp , een lage druk pomp speciaal voor carburateurs ,

Auteur:  oudijzer [ zo 12 apr 2015, 22:37 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

pierburg pompje

Auteur:  sjorsboomschors/aka/PP [ zo 12 apr 2015, 23:47 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

kom per toeval net deze tegen:
[www.marktplaats.nl]

Auteur:  ronald39 [ ma 13 apr 2015, 20:06 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> [i.marktplaats.com]
> OSw34FVA958/$_84.JPGkom per toeval net deze
> tegen:
> [www.marktplaats.nl]
> rige-zakelijke-goederen/a1019426244-elektrische-di
> esel-neje-12v-benzine-brandstofpomp.html?c=208777b
> bdb1d4c4c2a9cc16e04a41d7c&previousPage=VIP_SOI
Dezelfde had ik ook , maar dan voor 27,95 , dat vond ik al weinig , maardit is nog beter ,

ga m bestellen en proberen , cool smiley

Auteur:  Bart van Dessel [ ma 13 apr 2015, 20:19 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

Persoonlijk zou ik wel kiezen voor een merkpompje en een paar euro méér uitgeven.

Auteur:  Eric&Betty Boop [ ma 13 apr 2015, 21:45 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

Afhankelijk van wat voor pomp je gaat monteren en op wat voor motorblok het moet komen zal je ook een retour naar de tank moeten maken en eventueel ook een drukregelaar.

Dat pompje uit de link van sjors zou ik niet aan beginnen. Er zijn totaal geen specs van vermeld en voor dat geld kan het nooit veel zijn.

Groet.
Eric.




Auteur:  Frank 110V8 [ di 14 apr 2015, 10:10 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

Heb nog wel een liggen die ik net gedemonteerd heb van mijn 100 V8, origineel en werkt 100%. Je hebt denk ik wel een retour nodig.

Auteur:  ronald39 [ di 14 apr 2015, 18:03 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

Ik Koop idd een duurdere , maar waarom een retour , zit toch een vlotter in de carb ? Die de boel afsluit ,

Auteur:  Michel WaZ [ di 14 apr 2015, 18:59 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

Je overtollige brandstof zal toch retour naar je tank moeten.............de straat op is natuurlijk ook een optie the finger smiley . Je pomp draait gewoon zijn omwentelingen en zorgt dat de brandstofaanvoer tijdens acceleratie of een bepaalde snelheid voldoende is en er zal door plaatsing van de juiste pomp altijd een ' overschot ' zijn. Heb je een pomp met te laag volume dan zal de motor gaan inhouden of zelfs stoppen........ Pompdruk maakt niet uit, tenzij het een EFI of diesel is.

Dus er is altijd ' overproductie ' en dat gaat via de retourslang weer naar de benzinetank.
Heb je al eens naar een Facet brandstofpomp gekeken?

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2015 17:05 door Michel WaZ.

Auteur:  ronald39 [ di 14 apr 2015, 19:31 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

Fazet zitten leuke tussen , ook een paar die heeeeeeeeeel veel op bovenstaande lijken grinning smiley .
Zal er nog eens overdenken ,
hoe een retour aan te brengen op de carb ,

Auteur:  Eric&Betty Boop [ di 14 apr 2015, 21:08 ]
Berichttitel:  Re: brandstof pomp

ronald39 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik Koop idd een duurdere , maar waarom een retour
> , zit toch een vlotter in de carb ? Die de boel
> afsluit ,

Nogmaals. Om wat voor blok en carb gaat het???

Het originele mechanische opvoerpompje is en membraampompje en de benzine versie levert ong. 0,15 psi drukverschil tussen in-en uitgang.
De diesel versie levert bijna het dubbele zo uit mijn hoofd.

Als de vlotternaald van de carb dan dicht gaat omdat de vlotterkamer vol is blijft het membraam loos op en neer gaan in de brandstof in de opvoerpomp.
Zet je er nu een elektrische opvoerpomp met meer druk voor in de plaats dan perst die de benzine gewoon langs de vlotternaald en zal je dus in de toevoer naar de carb een drukregelaar met een retour aansluiting moeten zetten.
Het mooiste is dus een elektrisch membraampompje met dezelfde opbrengst als de mechanische. Roterende-of plunjerpompjes leveren meestal meer druk en dan ben je er dus niet met alleen een pompje.
Ik heb nog steeds een origineel mechanisch opvoerpompje op mijn 2,25 en die doet het al heel wat jaren pobreemloos. De imitatie pompjes zijn over het algemeen van niet al te beste kwaliteit.

Groet.
Eric.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2015 19:10 door Eric&Betty Boop.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/