ronald39 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik Koop idd een duurdere , maar waarom een retour
> , zit toch een vlotter in de carb ? Die de boel
> afsluit ,
Nogmaals. Om wat voor blok en carb gaat het???
Het originele mechanische opvoerpompje is en membraampompje en de benzine versie levert ong. 0,15 psi drukverschil tussen in-en uitgang.
De diesel versie levert bijna het dubbele zo uit mijn hoofd.
Als de vlotternaald van de carb dan dicht gaat omdat de vlotterkamer vol is blijft het membraam loos op en neer gaan in de brandstof in de opvoerpomp.
Zet je er nu een elektrische opvoerpomp met meer druk voor in de plaats dan perst die de benzine gewoon langs de vlotternaald en zal je dus in de toevoer naar de carb een drukregelaar met een retour aansluiting moeten zetten.
Het mooiste is dus een elektrisch membraampompje met dezelfde opbrengst als de mechanische. Roterende-of plunjerpompjes leveren meestal meer druk en dan ben je er dus niet met alleen een pompje.
Ik heb nog steeds een origineel mechanisch opvoerpompje op mijn 2,25 en die doet het al heel wat jaren pobreemloos. De imitatie pompjes zijn over het algemeen van niet al te beste kwaliteit.
Groet.
Eric.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/04/2015 19:10 door Eric&Betty Boop.