Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 15:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 19:55 
De 300 Tdi in de 110 blijft olie lekken aan de uiteinden (voorste - & achterste krukaskeering)

NIeuwe keeringen & pakking hebben niet echt verbetering gebracht, olie blijft lekken op die plaatsen. Geen carterdruk, geen verstopte carter ventilatie, motor start op de knop. ..

Welke oliedruk waarden moet ik meten bij een 300 Tdi blok ?

Krijg tegenstrijdige informatie vanaf het net..

Dank.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2015 17:58 door Hybrid In France.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 10:13 
hallo
olie druk meter aansluiten bij olie filter ipv zenzor.
stationair volgens wphandboek 1,76 bar.

wordt toch eens tijd dat je de juiste boeken koopt, of download. hier staat alles in.
gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 12:29 
Dank voor dit vriendelijke antwoord.

Het Franse werkplaats handboek noemt andere getallen, nl. 2.1 tot 4 bar.

Vandaar de vraag.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 15:44 
Gewoon uit mijn hoofd 2 tot 4 bar, maar wat steekt er achter je vraag?


Misschien geven jullie verschillende waardes omdat de één onbelast is en de ander tijdens belasting?!?

Nou elkaar weer een handje geven en weer vrolijk buiten spelen jongens smileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 16:20 
Kontroleer de veer en kogel m.b.t. de overdrukregeling, deze kunnen de lekkage ook veroorzaken.

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 16:37 
lekkende keerringen hebben weinig te maken met de oliedruk in je blok.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 20:08 
Goede Middag,

Dank voor de reacties.

"lekkende keerringen hebben weinig te maken met de oliedruk in je blok." - zou heel goed kunnen, maar wat dan wel ?

- Er is geen "by-blow" (lekkage langs zuiger)
- Er is geen carter(over)druk
- Er is geen sprake van verkeerde montage

De oliedruk is max. 3.8 bar en loopt niet verder op met oplopend toerental de de overdruk doet zijn/haar werk.

Slechte kwaliteit keerringen is gesuggereerd...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 20:36 
Als je geen carterdruk hebt, zou een goede en goed gemonteerde keerring gewoon zijn werk moeten doen. Zijn je assen niet ingelopen ter hoogte van het afdichtvlak? Wat voor keerring heb je aan de achterkant? Een ruuber uitvoering of zo'n dowty seal?

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 22:33 
"..Als je geen carterdruk hebt, zou een goede en goed gemonteerde keerring gewoon zijn werk moeten doen..." Volledig mee eens en daarom hebben we ook niet echt een idee waar het nu nog te gaan zoeken.. De seals komen bij DLS France vandaan en zijn verkocht als OE. De achterste is het bekende aluminium huis ding.

Alle "pasvlakken" vertonen geen spoor van slijtage of afwijkingen.

Er is naar het schijnt wel een probleem met de kwaliteit van seals wist een zeer bekende motor reviseerder in Engeland te melden en ook hij had geen andere suggestie dan "bewezen kwaliteit" seals te gaan gebruiken. Die zijn nu dus onderweg en als ik weer thuis ben over 3 weken gaan we fijn weer aan de gang om wederom de boel open te vervangen. Blijft het dan nog lekken is er geen andere oplossing dan de boel gewoon maar in te wegen en een andere motor te gebruiken.

Helaas geen Mazda dan..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 23:34 
te dunne olie?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 130 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.