Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 30 apr 2024, 23:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vreemd starten
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 13:16 
Mijn 109 2.25 benzine start de laatste tijd vreemd.
Na contact aan zetten loopt hij een paar seconden en daarna valt hij uit. Bij de tweede keer starten duurt het even voor dat hij goed wil aanslaan.
Ik dacht eerst dat hij geen benzine kreeg, maar daar kan ik niks vreemds ontdekken.
Hebben jullie een idee?

Groeten,
Robert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vreemd starten
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 13:25 
Zoals ik het lees : de eerste keer start hij op de benzine die nog in de carberateur staat , daarna krijgt hij niet snel genoeg nieuwe benzine uit de tank waardoor hij afslaat . Door langer te starten voert de pomp de benzine weer aan en loopt hij weer . Vaak teruglopen van benzine naar de tank na stilstand , vervuild filter/retourklepje , lekke benzineleiding/koppeling . Carberateur > benzineslang > filter > terugloopklepje(als die er tussen zit ) > benzineslang > tank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vreemd starten
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2015, 10:07 
poreus slangetje ?
even alles nalopen zoals Gert voorsteld;
hoef niets iets groots te zijn


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Vreemd starten
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 17:48 
Ik laat even een reactie achter want ben wel benieuwd naar de oplossing. heb hetzelfde met mijn S3 2,25 benzine met weber ich34 carb. Blok is net gereviseerd maar dit deed die al toen ik hem kocht.
heb wel alle slangen vervangen voor nieuw incl. nieuwe brandstofpomp. voor mij werkt het om te starten met een beetje gas bij zodat er wat sneller weer brandstof door de leiding komt.

Mijn vermoeden is overigens dat de ontluchting van de brandstoftank de boosdoener is. ik heb namelijk met enige regelmaat dat als ik na een tijdje rijden ga tanken, dat er een vacuum op de tank is ontstaan die je kunt horen zodra je de dop los draait. Als er ergens in de carburateur iets niet goed afsluit (of in het traject daarvoor) dan lijkt mij dat het vacuum de brandstof die op dat moment nog in de leiding zit, terugtrekt richting de tank zodra de motor stilstaat met vreemd starten ten gevolg.

Ben benieuwd of je er achter komt!

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)


Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 117 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.