Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 20:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 17:22 
Prikkers,

Mijn 1995 softdash heeft veel water in de voetenbakken, zelfs na twee weken stilstand. Het komt dus niet tijdens het rijden. Was natuurlijk wel bagger weer.
Voetenbakken zelf zijn vorig jaar vervangen, daar kan het niet door komen. Afvoeren schuifdak zijn prima, airco niet gebruikt (dus dat kan ook geen oorzaak zijn...).

Waar kan ik verder nog zoeken?

Groet,
Bas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 15:03 
deurrubbers nakijken , kijken of je koelwater niet steeds lager word ( lek in kachel ) .

succes gr disco1992


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 16:26 
Softdash heeft gelijmde ruit dacht ik maar die lijm kan loslaten en gaan lekken. Heeft ie geen gelijmde ruit dan kan het rubber lek zijn in de hoeken. Ik heb zelf als oplossing de ruit aan de buitenkant afgekit maar is niet echt mooi.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 19:24 
Lekkage vanuit de kachel is het niet, ik raak nauwelijks koelvloeistof kwijt.

Raam eruit halen is waarschijnlijk een hele klus? Inderdaad gelijmd!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 19:32 
Kijk ook eens naar je deurrubbers.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2015, 21:36 
Hi bas bij mijn soft dash kwam het water naar binnen via de bak onder de parafan ik adviseer je de parafan te verwijderen en deze bak eens te inspecteren ik schat zo in dat deze al jou aandacht nodig heeft.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2015, 15:42 
Deurrubers lijken ook in orde. Het water lijkt ook vanuit schutbord te komen, daar is het natter.
Ben bang voor hetgeen onder de paravaan zit. Zal er mee aan de slag gaan. Kom je daar het resultaat niet van tegen als je de voetenbakken vervangt?

Bas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: zo 05 apr 2015, 22:25 
Kijk ook even naar de rubbers van de kabelboom, doorvoer slangen airco/kachel.
Zoek ook even naar andere gaten in het schutboard ( mooie ronde fabrieksaf ) er zitten er zat..........

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: ma 06 apr 2015, 12:18 
Zit er eenzelfde schuifdak in als een Discovery ? (kantel/schuif) dan kan het eventueel ook daardoor komen.
Had zelf de afvoerslangen vernieuwd en een nieuwe kit rand onder het schuifdak aangebracht.
Binnen rubber eruit en helemaal schoongemaakt maar geen succes.
Dak blijft lekken met als resultaat in de voetenbakken enorm veel water bij een flinke plensbui.
Voorste dakraam perfect sluitend geen lekkage. Achterste dakraam heb ik nu met zwarte ductape dichtgeplakt en geen lekkage meer gehad.
Precies op de kier waar raam op rubber seal ligt.
Het is geen perfecte oplossing maar door grijs kenteken gaat achterste raam toch nooit open.

Wellicht het proberen waard en dit een maandje doen om te kijken of het verschil maakt.

Groet Laurens


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2015, 01:11 
Laurens,

Wordt het hemeltje dan niet nat?

Bas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2015, 20:55 
Hemeltje werd bij mij niet nat maar zodra ik een bocht maakte gutste het water via de A stijl naar beneden.
Gevolg was dat de voetenbak nat was.
Het water bleef dus als het waren op de bovenkant van de hemel liggen denk ik of had zich ergens anders verzameld.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 11:32 
kijk eens waar de slangen nou eindigen.................ja hoor ......in de paravan, en precies voor de dikke kabel die naar binnen loopt..
gewoon die slang iets inkorten zodat deze eindigt achter de kabels.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2015, 23:23 
Heb de mijne afgelopen week door de wasstraat gereden smiling smiley

Lekker zelf erin blijven zitten (kids mee, vonden dat geweldig) en je kunt alle rubbers controleren.

Groet wilberth


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 00:26 
Wij moeten bij het restaureren 9 van de 10 keer het koets 'vlak' onder de paravaan lassen. In het midden zit een deel dat je het best kunt omschrijven als een vissenkom ...... Aan beide zijden een drempeltje en daar tussen een iets lager liggend middengedeelte. Bij de harddash stroomt de kachelaanzuigstroom daar nog rechtdoor naar achteren ..... hetgeen deze waterkom nog regelmatig droogt.
Bij de softdash buigt de aanzuigstroom meteen af naar links of rechts, afhankelijk of je rhd of lhd stuurt, en droogt genoemde vissenkom nóóit eens op.

Kijk naar de richel op het schutbord net achter het stuk isolatierubber achter de motor. Roest te zien ?? Bingo, rot vanuit de vissenkom !

Sterkte

Lucas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Lekkage softdash
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2015, 18:02 
het lijkt opgelost, alle rubbers van het schuifdak met een beetje wasbenzine schoongemaakt en vervolgens ingevet met vaseline.
Ik had de tip ergens gelezen en er weinig vertrouwen in, maar het lijkt over. Het is moeilijk echt te controleren, het is nog steeds vochtig in de dikke dempingslaag maar het lijkt droger te worden.
Ik las dat iemand deze lekkage had en het via de A-stijlen in de voetenbakken kwam, leek mij simpel te proberen.

Bedankt allen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.