Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 16:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 00:25 
Even zitten zoeken op dit forum en al veel gelezen maar geen duidelijk beeld: wat moet ik kopen (en waar) om een fatsoenlijke revisie van de remklauwen (voor en achter) uit te voeren op mijn 130? Ik heb roest op de zuigers en kan er een aantal niet terugduwen, dat merkte ik toen ik blokken wilde vernieuwen. Dus uit armoe de ode blokken met 1-3mm in gestopt, zelfs zonder de blikken olaatjes. Die wel bewaard. Achter wel vervangen maar de blokken er met een hamer in moeten tikken, dus ook zonder de plaatjes. Dat voelt niet goed....
DUs mijn vraag is nu: waar koop ik wat?
Zie heel veel aanbod en weet dat RVS soms ook RS is..... Zie bij ET een Britpart set voor 99 euri staan (wel de hele as) en die claimen "originele kwaliteit afdichtimngsringen".
Budgetparts rekent ongeveer 40 per wiel maar welk merk/kwaliteit is dat dan?
En in de UK bij Craddock GBP 7,50 ex....ook zo bij Paddock.... dat kan toch niet? Let wel het is allemaal STC1280 (R/G/niks) Alleen LRdirect heeft veel keus van EUR 13 tot 122 voor origineel LR.
Wie helpt me goedkoop is duurkoop te voorkomen maar ook weer niet teveel geld uit te geven? hot smiley

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 00:43 
Ik heb pas voor mijn 90 de remklauwen opgeknapt, ik heb eerst de zuigers eruit gedrukt met de compressor (wel even een houten plank of ed ertussen doen) en daarna de klauwen gespleten en vervolgens met de staalborstel op de slijptol schoon gemaakt. Ik heb bij paddocks RVS zuigertjes besteld en OEM (lockheed) ringen besteld. Zeker bij de voorklauwen was de pasvorm van de zuigertjes erg krap, wat opzich goed is. De ringen van Lockheed waren prima, zat ook een duidelijk handleiding bij. Of het goed remt weet ik nog niet aangezien de rest van de auto nog steeds uit elkaar ligt.
Bij mijn vorige 90 heb ik de voorklauwen ook opgeknapt met nieuwe stalen zuigertjes en dat ging prima. Al moet ik wel bekennen dat ik er niet heel veel meer mee heb gereden daarna.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 00:48 
Ik heb ook rondom de rvs zuigers van paddock er in zitten. Met kering van ik geloof ook lockheed. De britpart stalen ringen, welke de stof ring opsluit aan de remblok kant, zijn rond ipv haaks. Deze krijg je er niet tot nauwelijks in.
Zit nu al weer ruim 2 jaar. In kombinatie met nieuwe Goodridge slangen remt hij weer als de beste winking smiley
Oja de diameter van de zuigers is voor en achter gelijk.

Groet Jan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2015 22:52 door JanTD5.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 01:32 
ja klopt, alleen zijn de achterzuigers minder diep


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 02:28 
Heb goede ervaringen met de standaard Britpart stalen remzuigers, bij regelmatig onderhoud gaan ze een autoleven lang mee. Die ik jaren geleden heb gereviseerd zijn nu nog perfect. De rubbers en stalen ringen wel van Lockheed nemen, die van Britpart zijn gewoon slecht.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 21:02 
Hmmm dan heb ik achter te diepe zitten. Want kon ze toendertijd op de paddock site wel voor de vooras vinden maar niet voor de achteras. Heb toen maar 12 vooras zuigers besteld. Tenminste in mijn herinnering.

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 21:26 
Wat denken jullie van de set bij ET Coevorden? Iemand ervaring? RVS zuigers ET
Ze zeggen RVS Remzuigerser inclusief originele kwaliteit afdichting set en montage vet.
Heb wel een beetje haast ondertussen want het piept nu soms als ijzer op ijzer vast niet goed voor de schijven. Ik denk dat er nu af en toe een zuiger blijft hangen of zo....
Als ik bij Padddock de STC201S bestel (8 stuks) en de SMN000060G (Lockheed seal kit, 2 + eentje extra om te verprutsen zie ik aan al jullie ervaringengrinning smiley )
Overigens @Jan ik kan ook geen SS zuigers vinden voor achter....wel "gewone" STC1281, de seal kit hebben ze dan wel weer in G versie van Lockheed.

ET of Paddock.....???confused smileyconfused smileyconfused smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 21:52 
Bij ET val je je geen buil. Goede zaak met goede landrover kennis en know. De enige reden om voor paddock te gaan zou de prijs kunnen zijn winking smiley

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 22:28 
Klopt Jan heb ook goede ervaringen met ze. Nog een naaf voor mijn stuur in bestelling staan.
Maar omdat ik veel negatieve berichten hoor over "shitpart" ben ik wat huiverig....want dat merk staat prominent als leverancier...
zal ze morgen gewoon eens bellen denk ik


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 apr 2015, 22:50 
Britpart kán natuurlijk slecht zijn. Maar ook best goed. Lees de reactie van Bart maar over de stalen zuigers.

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2015, 00:14 
Wordt vervolgd, ik zal jullie op de hoogte houden. Bedankt voor alle tips.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 117 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.