Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 30 apr 2024, 16:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 14:52 
Beste allemaal,

Deze zomer willen mijn vriendin en ik met de '79 Landrover Ambulance naar Duitsland, Polen, Oekraïne, Moldavië, Transnistrië en Roemenië.
Dat zijn nogal wat kilometers in een paar weken, dus hebben we het plan om de auto daar een jaar te laten staan. De ambu staat in Nederland toch geschorst.
We vliegen dan met een backpack terug naar NL, en volgend jaar vliegen we weer heen.
Volgend jaar kunnen we dan bijvoorbeeld de boot nemen naar Georgië en dan via Turkije, Griekenland -->ferry --> Venetië en dan terug naar huis.

Concreet zoeken we een parkeerplaats voor de ambu van deze zomer tot de volgende zomer. Ik heb via het Roemeense landroverforum al wat aanbiedingen gehad, maar dat betrof allemaal buiten. De enige aanbieding voor binnen zou me 600 euro kosten, en dat gaat me te ver.
Binnen hoeft niet per sé, maar overdekt is wel fijn.

Wie heeft er contacten in Roemenië die mogelijk een oplossing kunnen bieden?
Een vergoeding is natuurlijk bespreekbaar.

Ambu is 5 meter lang, 2 meter breed en inclusief daktent ongeveer 2,5 mtr hoog. Daktent kan er eventueel af, dan blijft er 2,2mtr over. Gewicht zo'n 2400kg.

Bij voorbaat dank voor de tips!

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 16:11 
Hmm... Leuke rit maar niet ideaal vwb. het jaartje stallen.

Schorsen betekend dat het voertuig in principe in NL moet zijn, verzekering en APK lijken ook een aandachtspuntje.

Heb je geen vrienden die de auto terug willen rijden naar NL - maakt alles een stuk eenvoudiger..

Succes !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 21:33 
*ruikt een speciaal prikkers transportje en steekt vinger op winking smiley*
Fenna


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 22:22 
Als je even geduld hebt komen ze hem misschien vanzelf wel halenthe finger smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart 2015, 22:27 
Geen haar op mijn hoofd die er over zou denken om hem, bij onbekende, te stallen in Roemenie.
(tenzij ik hem niet meer wil, ik zou dan toch wel de kentekenplaten mee naar huis nemen)

Roemenie naar huis gaat net lukken in twee dagen, maak er drie van.
Volgend jaar 2 a 3 dagen eerder op vakantie, en dan ook nog in dezelfde auto.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 00:57 
Hybrid,

Als je je in je leven laat leiden door problemen die veroorzaakt zouden worden door regelgeving, dan kun je beter alvast beginnen met het zoeken van zes plankjes.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat de overheid ten eerste eist dat het voertuig in NL is, en anderzijds uberhaupt ooit hierop controleert.
De verzekering kun je gewoon stoppen, er wordt immers niet mee gereden. Overigens betaal ik nu die 8 euro per maand gewoon door.
De auto is ouder dan 30, dus elke twee jaar APK. Als ik dus dit jaar ga, dan is het geen probleem. Overigens verloopt de keuring volgend jaar juli.

Een terugrijder vinden is nog wel een idee.

Bedankt,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 00:57 
Fenna,

Begrijp ik dat jij eventueel wil terugrijden? Een ticket kost 90 euro, naar Boekarest :-)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 01:02 
Erwin,

Mijn ervaring met mensen uit het oosten is dat dat nu juist mensen zijn die nu puur, hartelijk en gastvrij zijn.
Het beeld dat wij hebben van Roemenen is van de gelukszoekers die hierheen komen en zich niet altijd aan de wet houden.
Mijns inziens ontstaan dit soort ideeën doordat iedereen heel veilig op een vakantiebeurs een reis boekt waarvan elke km bepaald is, en zorgvuldig is geselecteerd zodat je met een zorgvuldig geselecteerd groepje locals praat. Mijn reizen door 27 landen met de ambu hebben mij geleerd dat de landen waar we hier het slechst over spreken de prettigste zijn om in te verblijven.

Ik weet niet wat jij rijdt, maar ik denk dat je met een originele ambu het allerslechtst af bent.
2500 km rijden in twee dagen is echt gekkenwerk, en het moet wel leuk blijven. De ambu gaat niet harder dan 80 en maakt een hoop kabaal. Bovendien ben ik in de praktijk de enige bestuurder.

Groeten,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 11:53 
Ik wens je heel veel plezier en geniet van alles.

En denk nog even na over de opmerking die je maakt "..het zoeken van zes plankjes..." tegen iemand die je niet kent.
Dat kan buitengewoon onprettig overkomen, ook al bedoel je waarschijnlijk niet zo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 13:23 
Ik vraag me ook af waarom je voor een reis van 1800 km rijden je auto daar laat staan.
Voor het geld wat een stalling kost kun je ook op en neer rijden en dan heb je je auto gewoon thuis. Veilig, en je kunt het onderhoud voor de volgende vakantie weer doen.

Even ot. Gert jij had die 107 toch ? Is die nog in Nederland of naar het buitenland gegaan ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 14:30 
Hybrid,

De strekking was bedoeld als dat ik grote plannen niet door sullige regeltjes laat tegenhouden. Als ik dat wel zou doen, dan zou ik een heel stuk ongelukkiger worden en dan is de lol er snel af.
Het 'je' in de post was meer op mijzelf gericht dus.

Groeten,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 14:35 
Rick,

Het is 2300km terug rijden. Dat vind ik echt een onaangenaam einde van de vakantie. Ik vind mijn Landrover leuk, maar autorijden niet zozeer. Zo'n stuk terugrijden in een zo kort mogelijke tijd zou voor mij dus een onaangenaam einde van de vakantie zijn.

Ik heb inderdaad de 107". Grappig dat ik na zo'n lange tijd niet meer op het prikbord geweest te zijn nog gekoppeld wordt aan die auto. Die staat in de stalling even verderop. Als de ambu in het buitenland staat, dan komt die naar huis zodat ik die inzetbaar kan maken.

Mocht iemand nog tips hebben.... graag.

Groeten,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 14:49 
Een andere optie is de autotrein terug nemen vanuit italie of croatie.
Is wel wat duurder. maar het scheelt je wel weer wat reistijd. heen rijden en terug met de trein kan ook.

Jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 15:30 
Hey Jeroen,

Helaas gaat die autoslaaptrein maar tot 1.68mtr hoogte, dus die optie valt helaas af.
Bedankt.

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 15:50 
Zou de vraag eens stellen op www.shiply.com de UK proffesionele transporters . misschien dat die hem
kunnen mee terugnemen , als ze daar wat afgeleverd hebben? ik heb goede ervaringen met ze


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 17:01 
Ik kwam toevallig wat postings van je tegen op LRSOC en hier op de prik toen ik wat over S1's aan het opzoeken was.
Heb je ergens een fotoalbum staan op internet ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 17:30 
Hallo Gert,

Het was een spontane gedachte met een flink knipoog gehalte, maar er is beslist serieus over te praten.

Autorijden is mijn beroep en hobby (met de peug in een weekend naar de alpen op en neer of in 8 dagen naar de poolcirkel op en neer)
Uiteraard gaat het met een landrover wat kalmer aan, dus zou ik er een dag of 4 a 5 voor uittrekken. Mijn vakantie is de laat in het seizoen

groetjes, Fenna


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 18:13 
Kijk ik dacht al zoiets, dan ben jij die gert die nog eens wat filmpjes over het ophalen met een trekker heft geplaatst hier.
Hele tijd niets meer over dat 107 project gelezen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2015, 18:31 
Kan de NL-se ambassade in Bukarest je niet adviseren ? [roemenie.nlambassade.org]
Want neem aan dat je vanuit daar terugvliegt en zij hebben toch ook auto's die ze op vertrouwde adressen onderhouden/stallen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2015, 22:35 
Hoi Ben,

Dat ben ik inderdaad, de trekker was een even oude Ferguson TEF trekker. Door verhuizing is dat project in de stalling terecht gekomen.
Het plan is wel om hem dit jaar weer naar huis te halen om hem rijdend te maken.

Groeten,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2015, 22:37 
Hoi Rick,

Ik heb niet echt een online album bijgehouden. Natuurlijk heb ik wel honderden of duizenden foto's, maar niet online dus.

Groeten,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2015, 22:39 
Hoi,

Bedankt voor je reactie.
Hoewel ik het idee goed vind, ben ik bang dat een ambassade er niet zozeer is voor de burgers maar meer voor de politiek en de economie van het thuisland.
Het zou met niets verbazen als de auto's van de medewerkers aldaar naar de allerduurste garages gaan, en dagelijks gewassen worden etc.
Ik betwijfel dus of ze een betaalbaar adresje weten, omdat betaalbaar vast niet in hun vocabulaire voorkomt.

Groeten,

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 apr 2015, 00:56 
Gert,

Is hongarije een optie?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 13:38 
Andere optie is het transport aan te bieden op uship.com. Kun je altijd kijken wat voor prijzen/opties je geboden krijgt..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 21:31 
Had shiply ook al genoemd.. Dit soort oplossing zou mijn eerste insteek zijn


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr 2015, 22:31 
Hoi Gert,

Lang geleden zeg. Ik zit ook niet ze erg meer op het pb. Kijk af en toe. Maar ik weet misschien wel iets in Roemenië. Geweldig land trouwens. Stuur maar even een PM.

Ben heel benieuwd hoe het met je 107 is. Is hij nu in rijdende staat? De chassis swop vond ik nogal uniek. Trouwens de manier waarop je aan de ambu kwam was eigenlijk ook bijzonder.

Groetjes,

Arnold.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 23:58 
Hoi Gert,

Mijn ouders hebben een vakantie huis op een uur rijden van Debrecen in hongairje, (grens Hongarije/Roemenië) Ik kan vragen wat de mogelijkheid is om hem daar te stallen, komt die wel buiten te staan, maar een degelijk zeil er overheen trekken moet geen probleem zijn. Zoals je aangeeft zijn de mensen erg gastvrij in die landen, ondervinden wij zelf ook en de buren houden altijd een goed oogje in het zeil.
Daarnaast doet het zich wellicht op dat ik later dit jaar/zomer met een 130 en (auto)trailer spullen vervoer voor mijn ouders. Kan die eventueel weer achterop mee terug.

Mocht er niet gereden worden met een trailer dan ben ik ook bereid om je ambu terug te rijden. Is namelijk een erg bekende weg voor mij (Hongarije/NL)

Groet, Bauke


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 102 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.