Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu ma 20 mei 2024, 05:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: OT: vragen Garmin
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 19:13 
Wil graag om te wandelen een wandel GPS aanschaffen. Ik twijfel tussen de Dakota 20 en eTrex 30, mij is niet helemaal duidelijk wat de verschillen voor voor- en nadelen hebben.
Verder vraag ik me af of de meegeleverde basiskaart voldoende is om wandelingen of fietstochten te maken aan de hand van GPS-tracks van bijvoorbeeld de ANWB. Of is het echt noodzakelijk om de gedetailleerde kaarten aan te schaffen?

Mvg, Hans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OT: vragen Garmin
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 20:43 
Met de eTrex heb ik geen ervaring, wel met de Dakota. Deze heeft een Touchscreen, de eTrex bedien je met een mini joystickje. Touchscreen bediening leek mij een stuk handiger, hoewel dat persoonlijke voorkeur is en een ander misschien wel goed met het stickje overweg kan. Ik denk dat ze verder redelijk vergelijkbaar zijn, beide kun je zelf voorzien van kaarten. Fijn (bij beide modellen) is dat je OpenStreetmap kaarten kunt gebruiken, die zijn prima te vinden op het web en zijn opensource dus gratis. De basiskaart is heel basic en grove schaal en niet voldoende.
Voor het wandelen in een bepaald gebied zoek ik OpenStreetmap kaarten en tracks/route's op het internet om in de GPS te uploaden. Het basismodel eTrex kun je niet zelf voorzien van kaarten, dus die zou voor mij al afvallen. Over de Dakota20 ben ik heel tevreden, maar zoals gezegd ik denk dat de eTrex30 er niet veel van verschilt, maar daar heb ik dus geen persoonlijke ervaring mee.


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OT: vragen Garmin
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 22:23 
Dank je! Wordt de Dakota denk ik. Zie geen echte voordelen bij de eTrex en die is wel 50 euro duurder. En geen dure Garmin kaarten maar gewoon openmap er op!

Mvg, Hans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OT: vragen Garmin
BerichtGeplaatst: zo 22 maart 2015, 23:27 
Hier nog een nuttige link... winking smiley


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OT: vragen Garmin
BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2015, 00:02 
Ik gebruik zelf de Etrex, maar dan nog het oudere type. Ik heb geen problemen met de bediening en doe alles automatisch. Maar dan heb ik ook wat jaartjes geoefend. De enige nadeel is dat je met het joystickje ook een waypoint maak. Dus als de garmin in de tas zit dan maakt hij wel eens perongeluk een waypointje uit zichzelf.
Verder gebruik ik dezelfde kaarten als VeeTee. Verder maak ik van te vorgen altijd waypoints via google earth. Deze save ik als KML bestand en zet ik om via gpdbabel naar gpx bestand welke ik weer upload met easygps.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OT: vragen Garmin
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 21:38 
Super, dank je wel!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OT: vragen Garmin
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015, 00:01 
ben zelf ook op zoek geweest, hier vind je wel een aardige vergelijking: MrGPS.nl
Hij heeft een joeptjoep kanaal waar alle verschillen uitgebreid worden besproken: MrGPS
Zo weet je exact alle verschillende features van de Etrex 10-20-30, dakota etc etc
winking smiley

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.