Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 18:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2015, 21:54 
Hallo, Ik ben bezig om een Belgje om te bouwen naar 4x4... Nu heb ik nog nooit een tussenbak gemonteerd in een 4x2.. hoe kan ik het beste te werk gaan? iemand ervaring hiermee die mij het misschien wat tips kan geven? m.v.g Thomas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2015, 23:10 
Je tussenbak zit al in je landrover, je het alleen geen 4x4. Een 4x4 bak is dus gewoon uitwisselbaar.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2015, 23:36 
Om iets duidelijker te zijn, je moet niet iets extra plaatsen maar iets omwisselen. Je huidige tussenbak is die bonk ijzer achterop de hoofdbak en loopt schuin naar rechtsonder waar het cardan naar achter aan vast zit. Een 4x4 tussenbak heeft dezelfde vorm maar dus ook een extra deel met de cardan naar voren, en de pook natuurlijk. Theoretisch is het van onderaf te doen, "boven"-achter zit een dikke ronde schijf die er af moet en waar je in moet, dus het help wel als je daar wat makkelijk bij kan danwel in kunt kijken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2015, 00:52 
Hallo Thomas,

Ben ook bezig met een ombouw van 4x2 naar 4x4, heb net mijn 4x2 Vbak en een 4x4 tussenbak en front outputschaft geheel uit elkaar liggen.
Ik doe alles op zn gemak, na alles schoon en uitelkaar te hebben weet ik inmiddels hoe alles hoort te werken (learning by doing).
De blauwe Hayns en het 4x2 repair manuel helpen je een heel stuk op weg, vooral Haynes deelt de bak duidelijk in drie delen wat het voor mij een stuk duidelijker maakte.
In principe moet je 2 bussen uit de tussenbak halen en vervangen door 1 tandwiel, vanaf daar is de opbouw als bij een gewone S 3 (zie Manuels).
Waar ik wat moeite mee heb is het beoordelen van onderdelen die vervangen moeten worden omdat ik geen referentie heb, daarnaast komt het probleem van welke nieuwe onderdelen je gaat gebruiken, variƫrend van belachelijk goedkoop tot zo prijzig dat je beter een bak kunt laten reviseren.

Ik vind het als onervaren sleutelaar best goed te doen als er geen haast bij is.

Succes,

Erik
(L)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 141 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.