Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 16:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: TD5 R380
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 16:48 
Hallo kenners
Wat zijn de aanpassingen die nodig zijn om van een TD5 Automaat uit een Disco te veranderen naar een R380 V bak? en is het plaatsen van een olie koeler op de R380 Vbak een aanrader?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TD5 R380
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 17:45 
Onder de 110Td5 wordt de R380 nogal warm (zeg heet), zelfs zonder zware lasten of aanhangers, dus een koeler kan geen kwaad.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TD5 R380
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 21:07 
Ik heb het pas gedaan bij een Discovery TD5, ik heb de al aanwezige oliekoeler voor de automaat gebruikt voor de R380 te koelen. Ik had er een complete donor Disco TD5 bij dus het was makkelijk om de ombouw te doen. Ik zou zeggen, wat je nodig hebt is een donor TD5 met R380, dan ben je nog goedkoper uit dan alles los te kopen. Ik heb geen lijst met onderdelen, aanpassingen hoef je niet te doen want de Disco is er compleet op voorbereid. Ik ben d'r heel blij mee.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TD5 R380
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 21:42 
Hi Marc en Bart bedankt voor jullie antwoord nu wil ik de TD5 in mijn RRC lepelen en daar een donor auto voor aan te kopen enkel de Automaat versie's zijn er in een breed aanbod daar in tegen de Vbak uitvoering een stuk minder nu zit er in mijn RRC een gereviceerde R380 en LT230 van Ashroft die ik hier voor kan gebruiken.
Zo even uit het hoofd een Dubbelmassa vliegwiel, koppelingsplaten, drukgroep, druklager, Vork.
Bart wat heb jij gedaan aan de power upgrade van je TD5?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: TD5 R380
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 01:12 
Alleen de R380 van een TD5 kun je gebruiken, die van een V8/200/300 tdi past helaas niet. Voor de power upgrade heb ik aangeklopt bij Bas4cars, dat is 1 van de weinige die écht weet wat tunen is. Ik heb een fase 2 ecu, EGR verwijderd, siliconen slangen setje en een sport middendemper. Gevoelsmatig is het koppel met 50% gestegen, echt beresterk. Vermogen weet ik niet, vind ik ook minder belangrijk. Een 300 tdi is een perfecte conversie, een TD5 is een heel stuk lastiger in een RRC. Andrew is er mee bezig.

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 126 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.