Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 01:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: startmotor perikelen
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 15:37 
Ik heb mijn LW met 2.5 N/A motor enige tijd geleden geschorst, om de 4-5 maanden start ik hem even om de olie rond te laten lopen. Vandaag hoorde ik bij het starten een kort vreemd geluid, als een kortsluiting, en de auto will niet starten. Als ik de startsleutel omdraai, hoor ik eerst de tik van een relais in het dashboard, dan de tik van een relais bij de startmotor, maar bij verder doordraaien gebeurt niets meer. Zal ik moeten proberen een tik op de startmotor te geven of wordt het demonteren, nalopen, schoonmaken of een vervangstartmotor, iemand enig idee?

Kan ik eventueel de auto zo laten staan tot 2018, dan is de auto 40 en ga ik hem weer rijden, of is dan de kans op roest in de cilinders e.d. en vastgelopen zuigerringen e.d. te groot?

Met dank voor het meedenken,

John

John Straatman



Binky, LW uit 1978


www.straatman.biz


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: startmotor perikelen
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 15:48 
Zou hem eerst een voorzichtig in de versnelling zetten en de auto heen en weer rollen om te voelen of de motor los zit.

Als ik het zo hoor denk ik " niet genoeg spanning " bij de start motor, deze zit in de regel niet snel vast.

Zou eerst kijken hoe het met de accu gesteld is en of je contacten/aansluitpunten ( ook op de start motor) goed vast zitten.

Na enige tijd kan er overgang weerstand ontstaan, zelfs zo erg dat het lijkt dat je start motor overleden is.

Suc6 Rob

Oh ja, auto's worden er niet beter op als ze stil staan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: startmotor perikelen
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 15:53 
Dank je Rob,

Ik had in het verleden inderdaad als eens het gevoel dat de accu's nit meer zo goed waren, zal ze eens aan de druppellader leggen.

Met vriendelijke groet,

John


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: startmotor perikelen
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 17:37 
solenoid kan ook vastzitten. ff met hamer opslaan. maar te weinig spanning zou ik eerst checken
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.