Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 07:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 01:40 
Heeft iemand ervaring met lagers van het merk AllMakes.
Ik ga de lagers van mijn voor dif vervangen en heb nog twee lagers liggen van het merk AllMakes.
Normaal heb gebruik ik hiervoor lagers van het merk Timken of Koyo.
Omdat het redelijk veel werk is om het voor dif eruit te halen moet het niet zo zijn dat ik na één wedstrijd weer alles los moet halen.
Wanneer iemand ervaring met dit merk heeft dan hoor ik het graag.
B.v.d.

Groet,
Sybolt


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 15:27 
Allmakes maakt zelf geen onderdelen Sybolt. Ze kopen, net als Britpart en Bearmach, hun spullen bij verschillende fabrikanten en stoppen ze in Allmakes doosjes.
Staat er op de lagers zelf nog een merknaam ingeslagen? Merkloze lagers zou ik niet in het diff stoppen.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 21:11 
Ik heb er geen slechte ervaringen mee moet ik eerlijk zeggen. Ik heb ze ook in m'n offroad auto zitten, i.c.m. met een difflocker en een lsd, geen problemen mee gehad maar ik rij er ook max 200 km per jaar mee. Geen wedstrijden, maar wel lekker stevig offroad.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2015, 23:44 
Hoi Sybolt,

Ik heb geen direct antwoord op je vraag, maar wél ervaring met immitatie-lagers (lees, merkloos en Chinees) in de aandrijftechniek. Levensduur is beduidend korter dan die van de gerenommeerde merken in vergelijkbare toepassingen.

Groet,
Willem


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 13:31 
WillemJ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Levensduur is beduidend korter dan die van de gerenommeerde
> merken in vergelijkbare toepassingen.

Oké, als in 2000 km. ipv 200.000 km ? confused smiley

Met een uitdrukking als "beduidend korter" kun je eigenlijk niets, is dat een gevoel? zijn daar meetgegevens van? hoeveel korter gaan ze mee?

Als ze, onder gelijkblijvende omstandigheden, im plaats van 500.000 km maar 300.000 km meegaan, is dat inderdaad beduidend korter maar over de lange duur gezien helemaal geen probleem vind ik.

Onze fijne regering wil dat soort woorden ook graag gebruiken, "substantieel", "beduidend", "significant", "in zeer grote mate" en ga zo maar door.

Beetje holle woorden als er geen getallen aan verbonden worden vind ik.

Ik snap dat je het goed bedoeld Willem maar helaas is jouw post evident beduidend minder van belang als één waarin reéle getallen staan die significant afwijken van de norm. eye rolling smiley

Oh en even voor de duidelijkheid, ik heb geen aandelen AllMakes of wat dan ook, ik kijk altijd wat er op de lagers staat (of neem ze de maat) en ga dan naar de lagerboer hier in de buurt en haal voor "een paar centen", dus soms wel voor de helft van de LA Ro prijs echte merklagers die net zo lang of langer mee zouden moeten gaan als origineel.

G-J.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/02/2015 11:49 door Crazy-G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 14:09 
Ik ben het met Willem eens.
Op mijn werk gebruik ik altijd SKF lagers.
Heb ook wel eens een ander goedkoop merk binnen gekregen en bij gebrek aan beter in de elektro motor van een IMO pomp gezet.
Na een half jaar gedraaid te hebben kon ik er dus weer SKF in zetten, wat normaal zeker 5 jaar meegaat.

De groeten,

Michèl


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 23:12 
Prima G-J,

Maar één ding is me niet duidelijk:

Oh en even voor de duidelijkheid, ik heb geen aandelen AllMakes of wat dan ook, ik kijk altijd wat er op de lagers staat (of neem ze de maat) en ga dan naar de lagerboer hier in de buurt en haal voor "een paar centen", dus soms wel voor de helft van de LA Ro prijs echte merklagers die net zo lang of langer mee zouden moeten gaan als origineel.

Zou je even in getallen uit willen drukken hoeveel langer die echte merklagers dan meegaan als origineel?

Sorry, beetje flauw van ondergetekende, maar deze voorzet op 'de stropdas' moest ik wel binnenvlammen natuurlijkwinking smiley.

Ieder mag spullen aanschaffen waar hij of zij het beste gevoel en ervaring bij heeft. Toch?

Groeten,
Willem


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 01:34 
Hallo Willem,

Om eerlijk te zijn hem ik geen flauw idee welk merk ik toen in plaats van SKF had gebruikt.
Maar de pompen in kwestie waren brandstof opvoer en circulatiepompen bij ons aan boord en die verpompen stookolie en draaien 24 uur per dag, of de motor nou draait of niet.
Wel schakelen we ze elke maand over.
Met de goedkopere lagers deden we een jaar, dus dan hebben ze een half jaar gedraaid. Met de SKF lagers vervang ik ze meestal na 5 jaar, dus 2 en een half jaar draaien preventief, hoe wel vaak nog wel langer meekonden. Maar als je dan toch de boel open hebt liggen...
Met Allmakes heb ik zelf geen ervaring, maar weet dat SKF goed is en heb een hekel aan dubbel werk. Maar heb er ook geen aandelen in.

De groeten,

Michèl


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 13:39 
Hahahaha, got me, maarreh, hoeveel langer is minder interessant als hoeveel korter nietwaar? Zolang het maar minimaal net zo lang is.

Maar inderdaad eenieder staat het vrij te kopen waar en wat men wil en waar men het beste gevoel bij heeft, da's misschien nog wel de belangrijkste reden om iets van een bepaald merk te kopen of bij de één of de andere verkoper.

Ik wilde jou ook niet dissen of zo, maar het is over het algemeen nogal snel gezegd dat iets "beduidend" korter meegaat, ik wilde alleen aangeven dat dat ook allemaal maar relatief is.

Voor wat betreft de originele vraag is het ook nog van belang wat de draaisnelheid van betreffende lagers is en die is bij een diff nou eenmaal niet zo hoog en kans op breuk is bij correcte montage ook niet zo heel groot, of het moeten echt pisbakken stalen lagers zijn en al een vooringebakken defect hebben.

En dan helemaal bij een wedstrijd auto die in verhouding, is mijn inschatting, weinig kilometers maakt.

G-J.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2015 11:41 door Crazy-G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Allmakes lagers
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 22:03 
Ik heb de lagers weer bij paddock gevonden, Timken en die waren tot dus ver goed (genoeg)
Deze ga ik bestellen en de Allmakes gaan er weer af.
Paddock zal misschien wel iets duurder zijn dan de lokale lager man zijn maar ik moet toch nog meer onderdelen en dan kunnen ze mooi mee.
Allemaal bedankt voor het reageren.

Groet,
Sybolt


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 120 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.