Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 20:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hemel uitwisselen RRC
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 09:46 
Beste prikkers,

Past een rrc hemeltje zonder electrisch schuifdak (dicht hemeltje) op een rrc met schuifdak? Dat het schuifdak dan wegvalt is geen probleem, ik gebruik 'm toch nooit.

Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 14:46 
Hoi Stefan,

Dat gaat niet lukken. Het hemeltje van een rrc met schuifdak is lager dan een hemeltje van een zonder schuifdak. In mijn rrc met werkend schuifdak heb ik minder hoofdruimte dan in mijn rrc zonder schuifdak.

Best wel lastig als je lang bent (1.96m) zo'n schuifdak maar ik vind de voordelen van een schuifdak opwegen tegen de nadelen van een laag plafond in de auto.

Het past dus van geen kanten of je moet het schuifdak er ook uit halen. Als je hem toch niet gebruikt... kun je het complete dak niet overzetten?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 17:36 
Gaat idd niet werken, kijk maar even naar de rand van het dakraam en het mechanisme zit in de weg.
Ik heb hier nog een dicht dak liggen, schroefbaar en wit. Niet moeders mooiste en met deuken. Mag je hebben voor een pak gevulde koeken.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 20:41 
Heren,

Inderdaad...Jullie hebben wederom gelijk :-) Het past allemaal nèt niet lekker. Ik heb het motortje en steunen gedemonteerd maar dan nog kan ie er in de hoogte niet lekker in.
Het alu dak heb ik verleden week geheel bekleed met teermatjes en alle gaten zijn gedicht met steenwol (voor betere thermiek, maar vooral geluid). Tevens komt er nog een thermische isolatielaag overeen. Dus een nieuw (dicht) dak aanschaffen/monteren zie ik niet zo zitten.



Dus......

Iemand nog een dicht hemeltje ruilen tegen een een met dakraam? Staat is redelijk goed. Zit één gat teveel in (zie linksonder op 1e foto) en 1 hoek hangt op half 11 (zelfde hoek) maar de handige harrie kan dit wel fixen. (was ik zelf ook van plan). Ik zet 'm ook op Laroprik en paginamarkt.




Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 22:39 
Heb je de originele hemel niet meer? Gaan bij uitbouwen vaak stuk omdat grote uitsparing van dakraam behoorlijk verzwakkend is voor de hemel op de smalle plaatsen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2015, 21:55 
Nee, helaas verloren gegaan in tijdelijke ombouw geel -> grijs...

Dus als iemand nog iets heeft liggen tegen acceptabele prijs, dan hoor ik dat graag.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 131 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.