Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 15:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 14:28 
Ik ben het nu beu, weer problemen dus het blok moet er maar helemaal uit....auw auw zegt de portemonnee
Maar verkopen en een C1 of 107 kopen is niet bespreekbaar, de auto is te mooi....

Een TDi blok is mijn wens, maar ik heb wel wat vragen: welke bevelen jullie aan de 200 of de 300? Passen ze allebei?
Waar moet ik op letten (er staat een 300TDi blok op de prik.....)Klikk, is dat een goede optie?
Of moet ik voor "nieuw" gaan en bijvoorbeeld bij Turner gaan shoppen?
Het gaat om mijn ninety, uit 1989, (EA in de VIN) met dus de 19J motor en met LT77 5bak denk ik.
Uit-en inbouwen kan ik zelf niet, noch de kennis en ervaring nog de faciliteiten (brug/motorlift etc) dus goede tips zijn ook welkom...

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 15:01 
vraag Ron Bolleboom eens, heeft zowel het blok, als de kennis .... tijd daarentegen....grinning smiley
€2500 voor blok & inbouw vind ik persoonlijk nogal fors....
compleet blok ligt tussen €600-€1000,-
dus € 1500,- aan arbeidskosten...??kost toch geen 35 uur??eye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 15:11 
Hoi,

Een 200tdi past zo op je versnellingsbak, een 300tdi moet je veel meer voor overhoop halen en ook een andere versnellingsbak kopen. Op zich kun je vaak het beste een hele Discovery kopen, dan heb je alle onderdelen die je nodig hebt en kun je de motor vooraf proberen.
Ik heb het eens laten doen bij A&G in Veen, dat is prima gelopen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 15:43 
ja, dat heb ik ook gedaan...een disco 1 200tdi in UK gekocht ( 500pondspinning smiley sticking its tongue out) en tevens bewijs waar je je blok vandaan hebt.... disco verkocht, voor € 500, zonder blok, m'n oude TD blok voor € 400.... dus al met al alleen maar arbeid wat het kosttegrinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 18:22 
300 tdi past ook aan de LT77 hoor.....bene there, done it. Koppelingssets zijn ook hetzelfde. Ik zou zeer zeker voor de 300 tdi gaan, loopt rustiger, veel goedkoper in onderdelen (200 tdi onderdelen begint al een probleem te worden), veel makkelijker in onderhoud en reparatie. Paar kleine minpuntjes die neem ik op de koop toe.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 18:38 
Die prijzen zijn voor een bedrijf niet abnormaal hoog hoor, niet te vergelijken met een particulier die het in z'n vrije tijd doet natuurlijk....een ondernemer moet ook nog 's minimaal 35% afdragen aan van alles en nog wat om iedereen hier in Nederland tevreden te houden....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 19:23 
2500 inclusief inbouw vind ik een keurige prijs. Er komt altijd nog heel wat bij aan ontbrekende slangetjes en leidingen en dergelijke als je een los blok koopt.
In theorie stelt het weinig voor en kan het in een dag, wil je alles een beetje netjes afwerken en testen ben je zo drie dagen bezig. 1500 euro arbeid komt dan op een dag of drie precies uit..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 19:25 
Kan inderdaad heel goed, maar de vacuümpomp zit dan wel op een vervelende plek tussenblok en schutbord en is niet meer te vervangen zonder de motor uit te bouwen..
Een 200TDI is een heel stuk zuiniger maar onderdelen worden inderdaan moeilijker en vooral veel duurder. Toevallig net een setje nieuwe verstuivers gekocht, onbetaalbaar!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 19:27 
Als je tijd over hebt is dat een goede optie, of als je eigen uren niets kosten. Maar je bent tijd kwijt aan zoeken, tijd voor transport, kosten voor transport, tijd voor slopen, tijd voor overgebleven spul verkopen.
Allemaal prima natuurlijk als je dat allemaal leuk vind om te doen en het als hobby ziet. Maar de meeste mensen hebben helaas tegenwoordig niet zo veel vrije tijd meer.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 19:32 
pfoei, gelukkig heb ik dus nog 4 spare verstuivers , een injectorpomp en een turbo incl inlaatspruitstuk liggen voor m'n 200tdispinning smiley sticking its tongue out


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 19:52 
We zijn op dit moment een auto met een 200TDI aan het bouwen. De klant wilde de motor graag volledig gereviseerd. Zonder eerst aan het rekenen te gaan heb ik beloofd dit te doen voor 2000 euro, dat reken ik ook altijd voor een 300tdi.
Beloofd dat er ook nieuwe verstuivers in zouden komen. 4 nieuwe verstuivers waren 1000 euro sad smiley .. Revisie injectiepomp was 750 euro... Niet zo handig berekend van mij... Maar ja, beloofd is beloofd...




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 19:57 
grinning smileyeye rolling smiley ik reken als ik een catering oid doe een ongeveer prijs voor Food, met een nacalculatie voor de drankdrinking smileywinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 20:00 
Ik doe alles tegen een vaste prijs, en dat kan best lastig schatten zijn als je bijna een complete auto in onderdelen moet kopen. Zo heb ik veel opdrachten bijna een jaar geleden al aangenomen en de pond is in die periode omhooggeschoten.
Eigenlijk zou ik met een wisselkoerscorrectie moeten gaan werken..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 22:00 
Paul,
waar moet dan ik rekening mee houden behalve dat ik de ninety naar Twente moet brengen? Voor een 300TDi dus, want dat blijkt uit deze draad toch de verstandigste optie....
Ik bedoel dus qua pecunia...en ook een beetje qua tijd....
Mag ook in PB retour hoor...jfrdewit at g mail of 06 37 35 73 44

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 139 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.