Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 23:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 14:55 
Beste mede prikkers,

Ik ben de trotse bezitter van een 109" series 2a uit 1972, helaas zit er op deze geen rembekrachtiger.
Nu heb ik een losse rembekrachtiger gekocht en wil ik deze er graag tussen maken.
Heeft iemand ervaring met een rembekrachtiger er op/tussen maken?

Volgens mij werkt dit met een vacuüm? Waar kan ik deze bijv. Weghalen?
Fotos en reacties zijn welkom!

Groetjes
R van geel
Apeldoorn

R. van Geel
"B100" 109 Series II a '72
Apeldoorn




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 15:27 
Dit kan heel eenvoudige door een remote brake servo te gebruiken. Deze zijn nieuw verkrijgbaar. Je remleiding bedient dan je servo die weer de remmen bekrachtigt. Vacuum trek je van je inlaatspruitstuk of door een pomp te monteren die je laat aanspringen op het moment dat je remt. Signaal van je remlichtschakelaar.
Google maar op "remote brake servo mini".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 feb 2015, 21:30 
Met alleen de losse bekrachtiger ben je er nog niet. Je hebt dan ook nog de bijbehorende hoofdremcilinder nodig.
Welk onderdeel nummer heeft de bekrachtiger die je hebt gekocht?
Als de 2a van '72 is dan heeft hij volgens mij wel al het dual-line remsysteem.

Vacuum haal je bij je benzine blok gewoon van het inlaat spruitstuk.
Een losse vacuumpomp is nodig bij diesels omdat die geen gasklep hebben dus ook geen vacuum in het spruitstuk.
De 2,25 diesel had om die reden een vlinderklep in het spruitstuk die dicht ging bij gas los om zo vacuum te creëren.
Een elektrisch pompje dat aanslaat zodra je remt is ook niet optimaal omdat die dan eerst ff vacuum op moet bouwen in de bekrachtiger.
Rijdt je binnendoor of in de stad en rem je veel dan houd de bekrachtiger wel vacuum tot de volgende rem actie, maar rijdt je een lang stuk over de snelweg zonder te remmen dan duurt het een fractie voor de bekrachtiger mee doet en dat kan bij een noodstop net het verschil maken.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 01:01 
Een bij behorende hoofdrem cilinder heb ik inmiddels ook al,
Dus dan is het een kwestie van hoofdrem cilinder vervangen voor een rembooster met nieuwe hoofdrem cilinder en de vacuüm van het inlaat spruitstuk en dan zou het moeten werken?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 22:06 
ipv een elektrisch pompje kan je ook op zoek naar een pierenburg pompje. Deze drijf je aan met een V-snaar naar de krukas.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 122 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.