Met alleen de losse bekrachtiger ben je er nog niet. Je hebt dan ook nog de bijbehorende hoofdremcilinder nodig.
Welk onderdeel nummer heeft de bekrachtiger die je hebt gekocht?
Als de 2a van '72 is dan heeft hij volgens mij wel al het dual-line remsysteem.
Vacuum haal je bij je benzine blok gewoon van het inlaat spruitstuk.
Een losse vacuumpomp is nodig bij diesels omdat die geen gasklep hebben dus ook geen vacuum in het spruitstuk.
De 2,25 diesel had om die reden een vlinderklep in het spruitstuk die dicht ging bij gas los om zo vacuum te creëren.
Een elektrisch pompje dat aanslaat zodra je remt is ook niet optimaal omdat die dan eerst ff vacuum op moet bouwen in de bekrachtiger.
Rijdt je binnendoor of in de stad en rem je veel dan houd de bekrachtiger wel vacuum tot de volgende rem actie, maar rijdt je een lang stuk over de snelweg zonder te remmen dan duurt het een fractie voor de bekrachtiger mee doet en dat kan bij een noodstop net het verschil maken.
Groet.
Eric.