Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 23:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 11:06 
De winterstop voor benzine 40- is dan over, ben wel benieuwd hoeveel er weer de weg op komen.

Wat ga jij deze zondag doen?


Hoeveel zouden er nog over gebleven zijn na invoering van de regeling, en had je veel schade door het " verplicht ophokken " ?

( mijn 40+ is nog niet klaar dus doe even niet mee )

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GatheRRoveR with Màríe
My way is the byway !

Was:
Brown danger - 90 2.5na 1985 in bits and pices
Blue Butt - SII 2.25 petrol 1958 in shambles
ToBe:
Màríe - SII 300tdi 1958



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2015 09:07 door RobSLaro.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 17:41 
Hoi Rob,

Uiteraard de weg op en dan weer even vertroetelen. Ik moet alleen nog even een sleutel regelen, omdat het terrein waarop de Ninety staat op zondag en 's avonds/'s nachts is afgesloten.

Mijn vrouw gaat op zondag 1 maart met 4 vriendinnen naar Maastricht en de Ninety is de enige waarin 6 personen mogen zittenspinning smiley sticking its tongue out.
Bovendien willen ze in "Stijl" gaan.

Nog 8 nachtjes slapen.

Groeten,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 21:55 
Ik ben lid van de ANWB met sleepdienst, dus als hij start zondag en ik krijg de carb,s goed afgesteld dan ben ik een stukje puffen met m,n trots!
Er gaat trouwens ook weer een email naar dit kabinet over deze 3 maanden! En ik ben benieuwd wat de rechter zegt 26 feb a.s. Over deze weekers onzin!

Fijn weekeind, Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 01:01 
Ik ben deze week stuurbekrachtiging inbouwen in de stage one zodat ik vanaf 1 maart soepel kan rijden smiling smiley Helaas gaat er eea kapot bij demonteren en blijkt mijn radiator ineens lek dus oof ik 1 maart ga halen ...Heb er iig wel zin in smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 12:50 
Deze week nog even motorolie verversen en oliepijlen nakijken en daarna as zondag weer heerlijk snorren met de 110-1985!

Wij rijden niet veel, geen woon-werk, maar vinden mobiliteit belangrijk.
Daarom heeft de invoering van de jong-klassieker regeling ervoor gezorgd dat we een 2e auto hebben aangeschaft waar we nu dec/jan/febr mee rijden......
Kon makkelijk gefinancierd worden uit het verschil in MRB van > € 2.000, maar ik betwijfel of dat ooit de bedoeling van Weekers is geweest.

Een Landy laat je je niet ontnemen: Its a way of Life!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 14:09 
Memorabele dag is het wel ja. Helaas.
Na 3 jaar en 50.000 probleemloze kilometers gaat volgend weekend de Disco3 als inruiler naar de dealert sad smiley

Als opvolger voor een dagelijkse auto en Gargamel (1983 one-ten op LPG) heeft ie het prima gedaan; maar de maandelijkse donatie aan de staat en de andere kosten gingen me het laatste jaar steeds meer tegenstaan.
Echt het terrein gebruikte ik hem ook niet, te duur bij schade en als dagelijks bakkie moet ie toch ook een beetje representatief en heel blijven. Overigens is het wel een geweldige wagen in het terrein, wel wat getest en het is verbazend wat een beetje electronica en wegbanden nog voor elkaar krijgt met een auto van 2,5 ton !. Als nou gewoon die staatsloterij eens afkomt met die hoofdprijs winking smiley

Maar goed, kogel is door de kerk en na 8 jaar LR gaan we maar even afkicken met een Mazda6 station; mag ik wel weer mijn boottrailer legaal trekken met alleen B rijbewijs smiling smiley
Kreeg een goede inruil, en ik heb zo mijn gevoelens mbt de herziening van de wegenbelasting voor 2016 die eind dit jaar gepresenteerd gaat worden. Eerste aanzet van onze "milieuminister" tegen diesels was er al.
Gedachte aan een oude (40+) series II of lightweight is al wel bij me op gekomen... maar dit jaar nog ff niet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015, 21:33 
Nou afgelopen weekend erg genoten met mijn laro in havelte. Geschorst in de overgangsregeling.
Enige wat lastig is , buiten de verplichte ophokplicht, is dat je de gedane werkzaamheden en onderhoud niet kan uittesten voor je de weg op gaat........verder had ik ineens een benzine lekkage bij de carb....kan toeval zijn.nieuwe pakking heeft dit opgelost.
1 maart weer lekker rond tuffen! En ook de carbs zien af te stellen, houdt in op de snelweg kwam ik achter op de terug weg...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2015, 22:34 
Ik kwam er vandaag toch (nog) weer een paar tegen?!?

Konden zeker de weg terug van het b1kkel weekend naar huis niet meer vinden?spinning smiley sticking its tongue out

Toch wel weer een mooi gezicht thumbs up

Ik ga er zondag voor zitten grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 02:48 
Ga nu juist de laro weer ophokken,
28 februari de laro (diesel) helaas in de stalling en dan de lotus weer uit het vet...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 02:52 
Land Rovers zijn toch leuker, maar blijkbaar toch betrouwbaardersmileys with beerconfused smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1 maart zondag over een week....... BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 15:35 
Ik hoop pluimpje zondag weer op de weg te hebben! De hele motor is gereviseerd en voorzien van compleet nieuwe ontsteking en kleppen dus die loopt weer lekker. De v-bak heb ik eergister helemaal klaargemaakt en is weer klaar om geplaatst te worden. Helaas blijkt de nieuwe koppelingsplaat een productiefout te hebben dus ik hoop op snelle actie van de leverancier om deze nog voor het weekeind om te wisselen zodat de boel ook daadwerkelijk weer in elkaar kan.

Verder is het alleen nog even een kwestie van nieuwe veerbussen plaatsen linksvoor, propshafts plaatsen en de vloerdelen weer vastzetten...dus 't zal wel zondagmiddag worden eer ze de openbare weg op rolt winking smiley

Voor een ieder die gaat rijden, veel plezier en hou het veilig!

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)


Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 117 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.