Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 11:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 22:18 
Ik zal even beginnen met mijn verhaal, vorig jaar een 17H petrol blok gekocht met nokkenas schade,

Blok gehaald schoongemaakt, getript, nokkenas besteld, nieuw wormwieltje t.b.v de ontsteking, zuigerveren, lagers top en buttom, opvoerpompje, oliepomp
cilinderkop (oude bleek lek) elektronische ontsteking zonder contactpunten, revisie set carburateur, thermostaat, filters, keringen en pakkingen...

Na veel ellende alles ingebouwd ontsteking afgesteld 16graden voor bij 2000tpm en nu na een test rit heb ik het volgende :

- oliedruk lampje brand bij stationair toerental
- de motor vind ik erg heet aanvoelen (op de meter netjes in't midden)
- uitlaat maakt veel lawaai, het lijkt wel een sportwagen zoveel volume en blaast hij als ik gas geef

- er zit een ratelend/tikkend geluid in de motor bij 1/4 gas hoor ik dat het luidste, en ik kan dit niet vinden !!! ik weet niet wat ik er nog mee moet...



Heeft iemand ervaring hiermee en of tips ? ben er klaar mee onderhand.... bah

Land rover ninety 2.5 petrol bj- '84


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 22:29 
Is die 16 graden niet veel te vroeg en verantwoordelijk voor die straaljager-effecten ? Een 2.25 petrol zit rond de 8 graden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 22:39 
Waar zit je precies?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 23:07 
staat in de werkplaatsh. boek " Ignition timing dynamic @ 2000 rpm 16" B.T.D.C. using 90 octane fuel with vacuum pipe disconnected "


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 23:17 
"vacuum pipe disconnected" EN afgedopt....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 23:21 
ja klopt heb ik gedaan, maar waar ik t meest over inzit is de tik/klop in de motor,
het is langzamer dan de kleppen, het lijkt op een smal-end lager, maar die zitten er nieuw in....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2015, 09:16 
Ondermaat /overmaat geslepen krukas met standaard lagers gemonteerd?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2015 07:18 door Mrah.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 132 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.