Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 16:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015, 21:11 
Goedeavond,

Vraagje voor de P38 kenners. Van de lower steering column, die van stuurkolom naar stuurhuis loopt met 2 knik koppelingen, bestaan daar verschillende versies van? Bij mijn Stage One conversie naar P38 stuur bekrachtiging, blijkt deze stang niet op het stuurhuis te passen.... Is te groot, scheelt zeker 1mm en krijg deze dus niet vast. Of zijn de tanden te ver versleten?
Nu heb ik stuurhuis en deze kolom al even liggen, en weet niet of ik die samen als set gekocht heb....

Zie onderstaand een paar foto's.
Bedankt alvast voor de hulp!









Mvg, Maurice
-------------------------------------------
90 V8 CSW 1986 (verkocht)
109 V8 Stage One 1982
110 V8 1983 (restauratieobject)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2015 20:19 door 90_V8_CSW.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 00:09 
Volgens mij bestaan er inderdaad 2 verschillende maten, ik denk dat je de knik koppelingen moet gebruiken die ook op de Disco II zitten. Ik heb pas een Disco II opgehaald bij een collega die ik voor bepaalde onderdelen even nodig had, er zat hier geen lower stuurstangetje tussen, sturen was dus onmogelijk, beetje lastig op de auto-ambulance, ik heb er toen eentje van een Disco I gepakt en er tussen geschroeft, maar niet sturen nee!! Koppeling was te groot voor het stuurhuis-asje. Ik vermoed dus dat het ingaande asje van de Disco II en P38 stuurhuizen iets kleiner van diameter zijn. Dus ik denk dat je zelf iets samen moet stellen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 00:36 
Hoi Maurice,

Als ik me niet vergis heb ik het knietje en de stang die horen bij het P38 stuurhuis gebruikt. Ik kan morgenmiddag wel wat foto's maken.

Groet Ivo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 00:47 
Je moet de uj van de p38 hebben, deze past. Klopt dat het op het stuurhuis kleiner is.
Als je dit in zijn geheel hebt ( onderste deel ) past dit gewoon weer op bijvoorbeeld een defender stuurstang.

kijk hier........
en klik hier......

Suc6 Rob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 01:08 
Ja Rob,

Zo zit het bij mij ook. Past zonder verdere aanpassingen.
Ik heb mijn stuurhuis, shaft en knie in Echt gehaald. Ben even zijn naam kwijt, hij werkt iig bij Motoport Echt en sloopt regelmatig P38's.

Succes Maurice


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 01:13 
Yup, iets van rr sloper, als je het wil weten pm met dan zoek ik het terug, die kan je vast wel helpen thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 13:58 
Bedankt voor de reacties, was idd een verkeerde. Had deze ooit aangeschaft als voor een p38 maar blijkbaar de verkeerde meegekregen...
Nu de juiste gehaald, kan ik morgen weer vooruit smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 115 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.