Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 10:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 00:46 
Vraagje: ik heb een ford V6 2.3ltr motor uit een Capri in mijn Landrover 88 liggen.
De auto is rijdend achter het huis geparkeerd. Maar de volgende dag starte hij niet meer, na enig onderzoek blijkt er geen vonk meer bij de bougies te zijn, eerst maar een nieuwe bobine geplaatst en de Duraspark ontsteking vervangen door een HEI moduul. Maar dit had allebei geen effect. Nu blijkt dus dat de rotor van de ontsteking niet meer ronddraait. Distribiteur uit het blok gehaald en het tandwiel zat nog vast op de as. Dus het probleem lijkt in het blok te zitten.
Vermoedelijk dus distributiesnaar/ketting gebroken, of heeft er iemand nog een ander idee? Zal dit dan nog eenvoudig te verhelpen zijn of zal er dan veel schade aan de kleppen en stangen zijn?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 01:19 
Als je hem rijdend hebt neergezet zal het waarschijnlijk niet aan je distributie liggen, dan zou namelijk de nokkenas ook niet meer aangedreven worden en zal je inderdaad genoeg schade aan je kleppen hebben. ik denk dat je hem dan niet eens geparkeerd gekregen zou hebben. Je kan dit eenvoudig controleren door je kleppendeksel los te halen en kijken of de boel beweegt als je motor rond tornt.
Van Capris heb ik verder geen verstand.

De groeten,

Michèl


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 01:20 
idd, al het Ford forum geprobeerd??


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 01:57 
Volgens mij heeft een Capri V6 een bakeliet nokkenastandwiel.De oudere V4 blokken in ieder geval wel en deze tandwielen willen het nog weleens spontaan begeven. Vr gr Henk B.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 22:06 
Hoe bevalt buiten dit euvel de ford motor?
En hoe is het verbruik?

Mvg Stef

Land Rover 90 2.5 benzine 1986 ex Zwitserse PTT
Mini classic 1000 1986
Fiat panda twinair turbo 2012 voor mijn vrouw
Peugeot Boxer 2012 voor het werk


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 feb 2015, 22:19 
opzich rij ik al 5 jaar prima rond, één keer wel in Frankrijk de tandwielen van de overdrive kaal gehad, misschien toch iets te veel vermogen (84KW) voor de versnellingsbak.
Ook bij de terreinrit bij veldhoven wel eens stil gestaan in een iets te diepe modderpoel. dynamo hangt aan de onderzijde van het blok.
voor het verbruik: nu rij ik plm. 1 op 5 op gas, maar zonder imperiaal haal ik de 1 op 6,


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015, 17:45 
Bij Ron Bolleboom stond nog zo'n motor in de schuur..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 14:53 
M'n broer heeft een Capri gehad, een 2.3S van 1980, is ook 30 jaar geleden, geweldige auto. Daarna een E21 323i, is nu blijven steken op een 640D grancoupé. Maar ik kan je verder niet helpen, ik heb dus een volledige nutteloos bericht geplaatst, sorry, ik droomde even weg...... In Engeland zijn er trouwens héél veel forums over de Ford V6 motoren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 140 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.