Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 09:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 03:02 
Prikkers
Ik heb nu 235-85-16 BGF AT KO op de standaard witte stalen defendervelg liggen van 5.5J-16". Maar ze raken op t eind en eentje verliest lucht /druk
Vind dit net een tikkeltje smal en zou wel naar 265-75-16 willen, ik neig erg naar de Cooper Discoverer STT of de GoodYear Wrangler MT/R. Iets meer MT dan AT, maar hoor er goede verhalen over ook in dagelijks weggebruik. En ze smoelen ook goed.
Maar we gaan het hier dus niet over welke banden hebben, daar is al zoveel over geschreven en iedereen heeft gelijk
De simpele vraag is: heeft iemand voor mij een tabel of zo waarin minimale-aanbevolen velgmaten staan in verhoding tot bandenmaat?
Past 265-75 nog op 5.5J of moet dat dan 6 of 7J zijn?
Er is op de diverse sites veel aanbod van losse banden en ook van band-velg combinaties en ik kom de gekste dingen tegen. 235-85 op 7 of 8J, lijkt me ook niet kloppen. Te smalle band voor een te brede velg. Er zijn momenteel goede aanbiedingen van nieuwe STT of MT/R en dus ga ik liever daarvoor. Zijn ze iig ook " vers" en niet al 5 jaar oud of ouder, want de productiedatum wordt nooit in de advertenties genoemd.....
Om een lang verhaal niet langer te maken: kan ik op mijn huidige 5.5J ook 265-75 leggen of moet ik ook nieuwe velgen kopen? Of bij 235-85 blijven?
En zijn dan de relatief goedkope 7J16 8-spoke bij Paddock cs een goede keus, of de modulars? Of Wolf?
Ze moeten onder de 130 HCPU uit 2002, mocht dat nog uitmaken.

Graag jullie deskundige adviezen, opinies en gekleurde meningen. Onwetend en onbenullig veel geld uitgeven kan altijd nog door een set lichtmetaal (Boost) aan te schaffen

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 05:36 
Omrekenfactor

[autobandenkennis.nl]

En als je even op Google zoekt vind je een hele hoop info !

Succes

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 09:45 
Kijk bij http://www.coopertire.co.uk

Zoek je band uit, in de tabel staat welke velg maten ze gemonteerd moeten.
5.5 velgen en dan 235 banden? Banden met dikke dijen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 12:50 
RobSLaro Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kijk bij [www.coopertire.co.uk]
>
> Zoek je band uit, in de tabel staat welke velg
> maten ze gemonteerd moeten.
> 5.5 velgen en dan 235 banden? Banden met dikke
> dijen?

Hoi Rob, ik had zoals Michel al tipte zitten goegelen, en daarom sloeg de verwarring toe en heb ik me tot de prik gewend.....
Ik heb dus nu al overmaats met 235-85 op 5.5J...(heb de auto in deze configuratie gekocht)
De tabel op de site van Cooper is wel top, die had ik daar nog niet zien staan dank je thumbs up
Dus ik moet nu of nog smaller gaan, of als ik naar 265-75 wil (zelfde omtrek als nu) dan zegt de tabel LT265/75R16 : 7.5J aanbevolen, toegestaan 7.0 - 9.0.
Da's dus een stuk breder. Wordt dus nieuwe velgen. Ik denk dat de auto oorspronkelijk op 7.5-16 heeft gestaan, dat zit ook op de reserve (zo'n mooie Michelin XZL)

Nu blijft de vraag: Modulars, 8-spoke of WOLF?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 13:00 
Als je *****dock zit te kijken, de modular heeft een ofzet van 8 mm de wolf va 20 mm uit mijn hoofd.
(Komen ze meer naar buiten)
Ik had de modulair met 265 at coopers onder mijn 90 zonder problemen van de betreffende ****dock.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 21:39 
Grotere offest, dus den beetje meer naar buiten verkleint toch ook de draaicirkel? van maatje mammoettanker naar binnenvaarttschip.....Dat zou geen straf zijn.
Kunnen we ook eens naar de appie met de 130, momenteel is de draaicirkel echt gigatastisch....the finger smiley

Ik ga dus (ook moody smiley) maar voor andere velgen,maar moet het nu Wolf 6.5J16 of de 7J modular of de ***dock 8-spoke a.k.a de budgetoplossing????
Dan kan ik in ieder geval op 265-75 gaan rijden, vind ik ook nog wat meer "studry looks" hebben dan mijn huidige fietsbanden (komt wschlk ook omdat ze op 5.5J liggen)

Of weet iemand een set van 4 Wolfs voor een mooie prijs? Dat is toch mijn favoriet....drinking smiley

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 132 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.