Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 17:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 feb 2015, 11:44 
Ik heb een lekkage bij een TD5 in de cylinderkop, lekkage zit net onder de camshaft carrier waar ie op de kop is gemonteerd, aan achterzijde van de kop. De kleppendeksel pakking en nokkenas afdichting is vervangen. Komt zo'n lekkage vaker voor? De afdichting bestaat volgens het WPH alleen uit een laag vloeibare pakking. Moet nu de nokkenas en distributieketting los?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2015, 10:07 
meen mij te herrinneren dat onder de kleppendeksel een soort verhoging zit en idd die alleen met vloeibare pakking gedicht wordt, was destijds heel eenvoudig te vernieuwen, dacht niet dat ik de nokkenas eruit gehaald had, maar als je de klepdeksel even los haalt kun je het zien.
is alweer 10jaar geleden.
gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2015, 14:15 
Als ik het goed hebzit aan de voor én achterzijde van de kop zit ook nog een rubberdop waardoor de nokkenas naar binnen kan. Deze willen ook wel eens lekken. Je kunt ze gewoon vervangen voor een nieuwe of een nieuwe O-ring er op zetten. Weet zo niet hoe dat zit nog nooit los gehad nl.

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2015, 17:07 
Pascal en Jan bedankt, ik ga d'r zaterdag mee verder, had van Andrew ook al goede tips gekregen. TD5 is nog relatief nieuw voor mij.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 feb 2015, 22:02 
Hey Bart. er zijn 2 types kleppendeksels, en pakkingen natuurlijk.
Aan de achterkant zit een half maantje, waar het verschil in zit. Het oude type is een kleinere als het nieuwe type.

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015, 00:41 
Bart,

Als je exact wil weten hoe of wat, geef even een gil, ik haal aanstaande zaterdag de kop van mijn disco II td5 eraf in verband met een jouw welbekend fenomeen: afgebroken studs van het uitlaatspruitstuk...... Ik kom er niet lekker bij, het zijn de 2 voorste, en een andere kop is sneller te regelen dan een partij gestakker met een boormachine op een plek waar je gewoon niet lekker bij kan. Ik denk dat dan wel alles wat je genoemd hebt los gaat, dus als je een paar fotootjes van het een of ander wilt hebben, be my guest!


Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 16:27 
Ik heb de Defender weer hier staan voor de kleppendekselpakking, ik heb wat foto's gemaakt. Kan iemand me vertellen welk blok dit is? En evt. welk onderdeelnr. van de kleppendekselpakking? Excuus voor de lelijke rode vloeibare pakking.




















Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 17:16 
Ik moet de LVP000020 hebben, niet de ERR7094, dat is voor de 10P motor, ik zie dat ik de 15P motor heb aan het bouwjaar (12-2003) en aan de 3 aansluitingen aan de drukregelaar.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 21:59 
Bart,

Het is inderdaad een 15P. Eenvoudig te herkennen aan de brandstofleiding die vanaf de drukregelaar naar voren loopt.

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 00:39 
Ik had dus inderdaad de verkeerde kleppendekselpakking ertussen zitten, heb nu de goede, heel duidelijk is te zien dat het halve maantje aan de achterzijde inderdaad een andere vorm heeft. Ik ga morgen een stukje proefrijden en dan zullen we zien, ik neem aan dat ie kurkdroog blijft, of moet ik rubberdroog zeggen. Dank voor jullie meedenken!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.