Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 01:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tikken 300tdi
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 10:35 
het probleem,
2 jaar geleden is de koppakking ertussen uit geblazen, een hele rook wolk, cq mist gordijn achter de auto. ben toen nog 3 min door gereden, ( had ik mischien beter niet kunnen doen).
kop er af, er was toen duidelijk, tussen cilinder en koelkanaal op een plek het alluminium opgevreten,. laten lassen en vlakken ( koste 100 euro).

weer in elkaar, alles goed behalve een tikkend geluid. wat nu?
verstuivers laten testen, en van de reserve motor om gewisseld, dit was het niet.
met steteskoop ( of hoe heet dit hoor ding) geluisterd, was niet de vacuem pomp niet de brandstof pomp, maar kwam uit midden blok.

vorige week een iets lekkage koelwater, zweten v d koppakking, na droog blazen, achter de waterpomp. werdt de koppakking nat

of het nu kwam dat ik de kopbouten niet had vernieuwd, goed dit was het risiko.

dus weer eraf, en even gespiekt hier op het forem.

bleek dat bart van dessel dit al eens eerder gepost had.
hem eens aangeschreven, en gevraagd naar de afloop hiervan, kreeg niet naar mijn voldoenning een duidelijk antwoord dat dit verholpen was nadat hij de klepstoters had vervangen.
wel de prijs hiervan bleek erg duur, of imitatie goed koop, dus maar via tunerenginering besteld. mijn dank aan dit forem, prijs goed en bij vervanging de nieuwe delen vergeleken , lijkt orgineel lr.
dus ook maar nieuwe kop bouten.

dus maar weer de kop eraf, kijk daar zitten ze de klep geleiders, borg schroef los, houder er uit, gaat goed, dan tong, valt het rolletje, o o o, wat ben ik stom, had natuurlijk eerst de koperen gelijder eruit moeten halen en dan met magneetje het rolletje !!!!!!!!!, dus als je dit ook wil doen, ben gewaarschuwd, gelukkig kon ik hem nog met een magneet pakken.

ps in het wp handboek, staat hier niets over, wel in het revisie boek 300tdi, maar niet die volgorde, dus een tip voor de mede mens, maak er een notitie van, verder staat er goed kontroleren op beschadigingen, 1 op 1 terug plaatsen en de F naar voren.

echter bij de 8 oude kon ik niet echt zien dat ze versleten waren, ja 1 rol had een klein krasje en een andere had iets mee speling in het glijhuis, verder was het slijtage beeld heel goed ( de kleur en sporen op het koper).

ik heb ze alle 8 vervangen. uit voor zorg.

hij loopt nu zonder tik en naar mijn idee trekt hij onderin beter, dwz het turbo gat is niet meer zo duidelijk aanwezig als voor heen.

belangrijkste is geen tik meer en koppakking weer dicht, rep tijd 7 uurtjes lekker rustig aan.

dit wilde ik als aanvulling delen met jullie.

gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tikken 300tdi
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 14:48 
Pascal, ik denk dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt, ik heb na het tikken niets meer vervangen, de kop moet eraf en die tijd had ik niet, maar waarschijnlijk zit het bij mij in de injectoren. Maar ik vind het wel fijn om te horen dat jou getik opgelost is. Fijn om te lezen dat het wel degelijk uitmaakt om de klepstoters te vernieuwen. Heb je het vervangen als set, dus de wieltjes en het koperen busje?

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tikken 300tdi
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 23:13 
Hey Pascal,

Bijkomend voordeel (en waarschijnlijk verklaring voor beter oppakken) is dat je de kleppen nu goed af kunt stellen (wat niet gaat als er speling op de tappet guide zit (zo heet het geheel). Dus 0,2 is ook werkelijk 0,2smiling smiley

Moet hetzelfde nog eens bij mijn 200Tdi doen maar dat zal wel meteen een complete revisie worden dan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tikken 300tdi
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 09:21 
had gehoopt dat ik hier op het forem, iemand dit al eens opgelost had, van daar ook voldoening, het tikken iriteerde mij, maar aan het slijtage beeld te zien, volgens mij was het motortje er erg oud mee geworden, en als ik de pakking niet lek had gehad was het niet vervangen,

ik heb alle 8 ( maar wat is nu de nederlandse naam) vervangen bestaande uit huis,rol en gelijder dus compleet,

denk dat je huis niet slijt dit is staal, rol en koperding, zou in principe genoeg moeten zijn, maar aangezien 1 setje 18 pond kost, tja dan maar geheel.

dat was mijn redenatie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 130 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.