Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu ma 13 mei 2024, 18:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Naaldlagers stuurhuis
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 12:55 
Hoi,

ik ben bezig met een kleine revisie van mijn 4-bouts adwest stuurhuis. De oorzaak van de plotselinge hydraulieklekkage bleek een gebroken lagerbehuizing te zijn. Deze 2 lagers zijn inmiddels verwijderd. Zij zijn van het merk Koyo en hebben de typenummer B2016 en B2020. De reguliere leveranciers (eriks, brammer) hebben deze niet standaard in hun programma (engelse maten). Weet iemand waar ik deze wel kan krijgen in nederland?

Alvast bedankt!

Matthias
Defender 90TD5


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 19:53 
Hoi,

Bel eens met het Kogellagerhuis in Maastricht

Graanmolen 20
6229 PA MAASTRICHT
043-3560707

Ik kan even niet hun site vinden, maar deze jongens hebben heel veel en als ze het niet hebben, weten ze het uit te halen.

Succes en sleutel ze,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 09:24 
het kogellagerhuis in maastricht is brammer, en daar was het niet te verkrijgen.
nb ben daar eens geweest voor wiellagers, in engeland 8pond bij brammer totaal voor binnen en buiten 65 euro, zelfde merk timken

zou in engeland dit lager bestellen op onderdeel nr.
kan geen tekening vinden van het 4 bouts bekrachtigd stuurhuis, wel van het onbekrachtigd, maar daar heb jij niks aan.

schrijf paddock een mail, want hun reviseren of althans verkopen gereviseerde stuur huizen wellicht kunnen ze je helpen aan het lagertje.

of gewoon een nieuw stuurhuis bestellen, kost even iets, maar valt nog mee voor wat je krijgt, ps ze zeggen dat gerv. niet zo goed zijn als een nieuwe.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 11:58 
Bedankt voor de reakties, heb ze inmiddels gevonden bij simplybearings in england, kosten samen 11 pond. Toch een groot verschil tov een nieuw stuurhuis van ca. 600 euro, vind ik een poging waard! Door een las in de oude lagerschaal te leggen, kwamen ze er vrij eenvoudig uit.

mvg

Matthias


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.