Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 00:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015, 00:11 
Vandaag al een poosje mee ant knoeien geweest..

Het gaat dus om een range rover 3.9 V8 automaat.

Loopt prima op recht stuk.
Start altijd ( koud en warm )
Rookt niet.
Trekt redelijk goed.
Stationeer niet heel mooi... Loopt niet op alle 8 lijkt het..

Maar wat is er dan mis...

Wanneer ik b.v 80 km/h rijdt en ga in de remmen voor een stoplicht valt de motor stil. Je ziet de toerenteller gewoon rustig naar 0 zakken, en de motor is stil.. Dit is met de automaat in de "D".
Wanneer ik dit zelfde nou doe, maar ze de automaat in de "N" blijft de motor lopen...
Loopt op lpg en benzine gelijk.

Wat kan dit nou zijn? Duik ik ff dieper in morgen....maar opper vast wat opties..

Luchtmassameter?

Ontstekingstijdstip?

Slechte bougies en afstand?

Kabels?


Mis ik iets?

Leon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015, 09:08 
Eerst op alle cilinders laten lopen. Waarschijnlijk bougies, bougiekabels, rotorof verdelerkap slecht. Waarschijnlijk blijft ie dan ook lopen als je remt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015, 20:25 
Misschien valse lucht. Door remmen wordt dit effect versterkt (rembekrachtiger).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 feb 2015, 20:50 
Gewoon niet meer remmen spinning smiley sticking its tongue out

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 10:00 
Dag heren.

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb er gisterenavond mee staan sleutelen. De bougies en kabels leken niet heel fijn, dus deze direct vervangen.
Ook de rotor en kap gelijk meegepakt. Bougies netjes afgesteld etc.. Ontstekingstijdstip ook gecontroleerd , en was goed.
Verder ben ik zoals mudmachine ook al aan gaf alle vacuüm slangen nagelopen. En denk dat hier het probleem zit van het uitvallen. 1 slang lag er af bij het T-stuk welke uit het dashboard komt. En bij de linker koplamp zit een soort pompje o.i.d. Hier lag ook een slag af. Deze komen uit bij het gasklephuis. Regelen volgens mij iets van stationair toerental o.i.d. Er zit namelijk een potje met hevel op de zelfde as als waar de gaskachel aangesloten zit.. Ik ben er gisterenavond pas laat mee begonnen, en was er klaar mee tegen 23:00 uur, dus proefrijden heb ik nog niet kunnen doen, maar heb goede hoop winking smiley ik had ook een aantal foto's gemaakt om het bovenstaande verhaal te verduidelijken, maar deze staan nog op m'n telefoon..

Ik plaats morgen wel ff een reactie of het nu opgelost is..

Groeten.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 12:31 
Bij linker koplamp zit de vacuumpomp voor de cruisecontrol. Die hoort niet aan het vacuum van de motor! CC heeft eigen vacuumsysteem.

De vacuumslang naar het dashboard is voor bediening van de klep die interieurlucht laat circuleren i.p.v. verversen mbv buitenlucht.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 11:07 
kunnen 2 dingen zijn.
te weinig olie in de automatenbak, of je bobine is slecht, want als je remt trekt ie alle stroom weg.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 13:51 
Vaag...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 13:53 
Ja klopt..

Ik heb al de slangen van vacuum na gelopen, en lijken nu in orde.
Het potje lijkt wel wat oud ( paar kleine droogte schreurtjes, maar verder ok ).

Na wat proefrijden leek het in orde tot dat de motor echt goed warm was.. Toen ging het weer mis.
De toerenteller zakt gewoon in 1 streep door naar 0...

Toch eens even kijken naar de bobine..
Welke kon je daar ook al weer van uitwisselen? Het oudere type 3.5 carb met de contactpunten kon wel op een 3.9 efi, maar de 3.9 efi niet op een 3.5 carb met de contactpunten toch?? Anders zet ik ze ff over.
Ik heb nog wel een doos vol liggen, maar kan zo niet zien welke wat is confused smiley

Maar waarom trekt hij eigelijk alle stroom weg bij het remmen?? Dit begrijp ik niet helemaal.


Groeten!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 15:09 
Als de bobine kapot is of kapot gaat dan wordt hij meestal warm. Er zit ook nog een condensator naast de bobine op het schutbord gemonteerd. Die montage is vaak doorgerot of erg roestig. Wellicht vernieuwen.

Misschien een nok van nokkenas heel erg versleten?

Hoe is dit verschijnsel gekomen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 16:10 
Mijn idee, alle groenen de mond gesnoerd, een RRC met start stop systeem!!!!!!!!
grinning smileygrinning smileygrinning smileygrinning smiley

Jo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 14:42 
Opgelost!

Het was toch dat potje.. Zat een haarscheurtje in.

Het probleem kwam steeds vaker voor.. vandaar..

Maar loopt weer als een treintje!

Groeten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 23:06 
Mooi dat het opgelost is, was het nou de condensator? Die naast de bobine?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 23:08 
Wat bedoel je mrt het potje?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 23:51 
Ik bedoel met dat potje; dat zwarte rubberen potje van vacuüm bij het gasklephuis. Wordt door vacuüm bedient om volgens mij stationair toerental te regelen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015, 08:24 
Dat is de vacuümbalg voor de cruise Control. Die hoort niet op motorvacuum en kan niet de oorzaak geweest zijn. Lijkt me redelijk gevaarlijk als die cc balg direct op motorvacuum aangesloten was...beetje vreemd.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015, 11:08 
Ik heb ook alle slangen vervangen, dus misschien toch in de slang gezeten dan. Dacht echt dat "potje" ..
Maargoed. Tis gefixt. Heb inmiddels 500km gereden, zonder problemen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 128 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.