Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 13:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2015, 22:17 
Hallo,

Vosje had al een tijdje last van een sticky thottle, of te wel het toerental bleef na gas geven hangen en het HDC waarschuwings- lampje brand. (waarom de HDC waarschuwingslampje een sticky throttle aangeeft weet ik niet, maar blijkbaar was dit zo bedacht door landrover). Dit is een bekend euvel voor de Freelander. Na alle stappen gevolgdt te hebben was het duidelijk dat het het gasklephuis is. Deze is van kunstof en heeft te neiging om door de warmte te vervormen. Dit weekend heb ik deze dus vervangen voor het nieuwere aluminium type. En ja hoor, het probleem is opgelost.
Maar helaas blijft het HDC waarschuwings- lampje gewoon branden. Volgens het foutreport van een sticky throttle zou het lampje uit moeten gaan nadat je de motor hebt herstart. Als dit niet het geval is dan moet je hem resetten. Ik heb met de hawkeye geprobeerd alle foutmeldingen te resetten maar zonder succes.

weet iemand een procedure hoe ik hem moet resetten?

Bedankt,
Richard

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015, 12:05 
Hallo Richard,

Beetje late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan..
Na het vervangen moet het gasklephuis ingeleerd worden. Hierbij wordt het gasklephuis met het kleine torx boutje binnen bereik
gezet. Als je dit niet doet gaat meestal het HDC lampje branden idd.. De reden hiervoor is dat HDC graag wil weten of de gasklep
wel helemaal dicht is.

Groet,
Roger.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 12:49 
Ik had om die reden de positiesensor van de oude gasklep over gezet. Maar ik had al begrepen dat je dan alsnog moet resetten. Ik ben er nog niet achter gekomen of het restten ook met de Hawkeye kan en hoe. Anders moet ik een andere methode zien te vinden.

Bedankt,
Richard

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 135 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.