Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 22:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 17:40 
Jaren geleden een 200tdi in mijn 110 uit 1988 ingebouwd. Nu is mijn 200 Tdi is toe aan een revisie en ook de LT77 bak is niet best meer.
Nu kan ik voordelig aan een disco met 200tdi en automaat komen.

Kan de complete aandrijflijn motor+automaat uit de disco in de 110 worden ingebouwd?
Ik vindt er nogal wat tegenstrijdige informatie over op internet. Of zou ik juist een 300tdi met automaat "zo" kunnen inbouwen?

Mensen met ervaringen met deze conversie hier?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2015 15:41 door ErikH110.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 00:52 
De 200 tdi automaatbak is precies dezelfde als die van een 300 tdi, het zal niet direct 1 op 1 passen maar inbouw is zeker mogelijk en niet te moeilijk volgens mij. In ieder geval een goede keuze.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 feb 2015, 22:45 
Kan gewoon. Je automaat heeft een andere lengte als de lt77 dus je moet je motor naar voren (?) plaaten om je tussenbak op dezelfde plaats te houden. Je zal de automaatsteun and een beetje moeten aanpassen. Andere optie is de plaatsing van motor en bak uit de disco aan te houden en de voorste aandrijfas van de disco te gebruiken en de achtereste aandrijfas van een 110 met een v8 en lt 95.

Succes


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 maart 2015, 16:38 
Bedankt voor de antwoorden, daar kan ik wat mee! Aanpassen van de motorsteunen is geen groot probleem.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2015, 17:40 
Nou de donor is binnen.
Blijkt 10 jaar buiten stil te hebben gestaan, wel minimaal een keer per jaar gelopen. Blik is allemaal goed weggerot.
Accu er aan gehangen, contact aan en direct aanslaan en netjes lopen op de oude diesel!

Het blok + bak zou +/- 50.000 kilometer gelopen hebben eye rolling smiley
Stickers op de tussenbak zitten er nog netjes en leesbaar op in ieder geval.

Zijn er extra zaken om in zo'n geval preventief te vervangen? Ik wilde sowieso distributie en achterste keerring gelijk maar vervangen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 133 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.