Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 15:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 16:16 
Hallo
Ik ben op zoek naar het motor "vermogen" van mijn light weight 2.25
heeft altijd lekker gelopen, 120 op de teller met 7.50 bandjes liep die zo naar toe {op lpg}
Maar dat haald hij nu echt niet meer max is nu 100 en wind tegen 80 gas/benzine geen verschil
en loopt heel onregelmatig

heb de kleppen al gesteld
compressie gemeten 11.5 tot 12
nieuwe punten,condensator,kabels,kap,rotor,bougies
loopt iets minder beroerd maar nog steeds niet lekker

ik zit er nu aan te denken om een elektrische ontsteking in te plaatsen
maar welke?

123 ignition lijkt mij een mooi iets, maar best prijzig

of deze [www.ebay.co.uk]
iemand hier ervaring mee?

Of
iemand nog een andere suggestie

Grt Alan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 17:15 
Als de motor nog steeds beroerd loopt na het vervangen van de meeste ontstekingsdelen dan zal het plaatsen van een digitale ontstekingsunit daar niet automatisch een eind aan maken lijkt me.

Wat onderdelen die je nog na kunt lopen of wellicht al gedaan hebt:

timing: Heb je de motor opnieuw op tijd gezet met een stroboscoop? als je slijtage hebt in je ontstekingsdelen (timing chain, verdelerkap aandrijving) dan verloopt je ontstekingstijdstip langzaam met beroerd lopen ten gevolg.

timing chain. deze kan na verloop van tijd slijten waardoor je timing niet meer klopt. je kunt controleren of hier (veel) speling op zit door de rotorkap van de verdeler te nemen en vervolgens met een grote steeksleutel of slinger je krukas rechtsom te draaien tot de rotor van de ontsteking meedraait. vervolgens draai je de krukas linksom en houd je de rotor van je ontsteking goed in de gaten. Als de rotor pas begint te draaien nadat je de krukas een stuk hebt kunnen draaien heb je speling. daarbij geld dat een klein beetje speling geen kwaad kan, maar teveel speling is niet goed.

Aandrijving van je ontsteking: als je de rotor in je ontsteking beetpakt en een stuk heen en weer kunt draaien dan heb je speling tussen het wormwiel op de nokkenas, tandwiel van de ontsteking en/of het asje van je ontsteking.

Bobine: Als deze erg oud is en minder spanning doorgeeft word de vonk bij de bougies ook minder krachtig. daarnaast is het dunne kabeltje tussen de bobine en de verdelerkap ook erg belangrijk. als die niet goed contact maakt loopt de boel ook heel onregelmatig. Je hebt de contactafstand van de bougie's goedgezet voor je ze plaatste neem ik aan?

Carburateur: als deze verstopt zit van binnen, (sproeiers, filters) dan krijgt je blok natuurlijk ook niet voldoende brandstof binnen op toeren en kan de boel gaan stotteren.



Succes!

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)


Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/03/2015 15:17 door Carawagon.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 23:53 
Kreeg mijn SIIa 2.25 ook niet lekker meer lopend, ontstekingsunit totaal versleten. Met de elect.ontsteking van Rega [www.regaparts.nl] en nieuwe Bosch bobine gaat ie weer als de brandweer. Geen aandelen, wel heel tevreden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 10:35 
ik heb laatst een goedkoop electronisch ontstekingsetje van www.landro.nl op een 2,25 gezet en die doet het uitstekend. Die had wat startproblemen met de oude ontsteking en start nu weer perfect.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 11:12 
Zit de centrifugaal vervroeging niet vast? Er moet regelmatig een drupje olie onder de rotor op het viltje worden gedruppeld en dat wordt vaak vergeten. Dan gaat de centrifugaal vervroeging vastroesten of vastplakken. Je krijgt dan een trage motor met hoog verbruik.

Heb ook wel eens gehad dat e.e.a. totaal versleten was. Vaak niet te zien zonder dat je het hele ding uit elkaar haalt en dat valt niet altijd mee. Verschijnselen van versleten unit zijn wel anders: je krijgt de contactpunten niet goed afgesteld vanwege te veel speling op rotoras. Dat resulteert in misfires.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 11:48 
Ieder bedankt voor zijn input
alle genoemde punten heb ik zo een beetje wel gedaan
ook verdeler unit schoongemaakt, gesmeerd en afgesteld zowel met lamp als op gehoor maar geen bevredigend resultaat.

Ik vermoed dat de slijtage van de verdeler { mede } de veroorzaker is, daarom wil ik die vervangen.

maar wat is dan een goede koop
hoe zijn die curves van de goedkopere opties kloppen die?

Alan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2015, 00:31 
Alan, ik rij al jaren met de 123 en deze werkt uitstekend.
De meerdere curve's zijn inderdaad een voordeel om het geheel goed afgesteld te krijgen.
Ik heb in het verleden ook geëxperimenteerd met onstekingen om meer vermogen te krijgen maar kwam toch altijd wel weer op de 123 uit.
Al heb ik nooit een niet verstelbaar type getest maar alijd gewone tegenover de 123.
Wil je helemaal een perfecte loop hebben zal je een schakelaar moeten in bouwen met twee curve's een voor lpg en een voor benz.
Ik mijn 2.25 een keer helemaal laten doormeten en afstellen bij Iwema en daar de nodige info opgedaan.
Kabels kunnen inderdaad een groot verschil uitmaken.Wil je helemaal een snelle en goeie oplossing dan kan je een AFR meter(Lambda) inbouwen.
Met deze meter kan je constant de verbranding in de gaten houden en zie je heel snel aan de waarde of er aan die zijde wat verkeerd zit.
Vaste waarden en afstelgegevens zijn een beetje een farce bij dit soort motoren want het meeste is toch een beetje op het gehoord en proefondervindelijk.
Ik zou wel zorgen dat alle bekende onderdelen "nieuw of goed" zijn zodat je zeker weet dat het daar niet aan ligt.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 13:46 
Heb al het e.e.a van de 123 gelezen maar
presteert de motor echt zoveel beter met die?
zie je het ook terug verbruik?

en maakt het nog uit waar je hem koopt

Alan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 16:57 
Heb je er als eens aan gedacht, om als de ontsteking verder in goede staat is, om alleen de puntjes te vervangen voor elektronica.
Heb je verder niks met instellen, uitzoeken van curves te maken.

Heb ik gedaan op de 101 en verder niks geen poespas met curves enz, bevalt prima, start ook beter.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 maart 2015, 17:28 
ik denk dat de staat van de verdeler een beetje het probleem is
ander had het met het vernieuwen van de punten enzo al wel verholpen geweest.
en aangezien de light weight mijn dagelijkse wagen is wil ik dit zo goed mogelijk hebben.

ik heb in het verleden al eens zo een goedkope ontsteking van autoera geprobeerd
maar mij ervaring daarmee was dat een in goede staat verkeerende originele punten ontsteking beter presteerde

Alan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 10:06 
Alan, als je "gewone onsteking" in top staat is en de rest van je motortje ook moet hij gewoon net zo als voorheen lopen.
Anders zou ik even proberen een verdeler etc te lenen en even te kijken of dat helpt.
Waar woon je ergens? ik heb misschien nog wel wat liggen om even te proberen.
Overigens heb ik de 123 gebruikt gekocht voor 100 eurie van iemand die overging op diesel in de goeie tijd.
Bij verdere optimalisatie van ieder onderdeel van de motor zal het vermogen steeds maar hele kleine beetjes toenemen.
Maar alle kleine beetjes bij elkaar.....zijn wel merkbaar.
Ik denk dat als je ineens minder vermogen hebt gekregen er best eens wat anders aan de hand zou kunnen zijn.
Je kan nog even kijken of alle bougie's dezelfde kleur hebben en wat voor kleur.En laat de motor eens lopen in het donker en kijk of er ergens soms
vonkoverslag plaatsvind over de kabels.Heb je al een compressie test gedaan op alle vier de cylinders?(heb eventueel wel een tester liggen).

Succes, als ik kan helpen hoor ik het wel..

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 13:22 
Dirk,
Het vermogen te kort is eigelijk heel geleidelijk gegaan
normaal rij ik niet harder dan 90 ,pas als dit niet meer lekker gaat ga je eens kijken wat er aan schort.
compressie vermoeden ik ook eerst maar heb dit gemeten en kom uit op 11,5 tot 12bar lijkt mij niet verkeerd
de bougies hebben dezelfde witte kleur
de verdeler is ruim 43 jaar oud dus niet echt fris meer, voor mijn gevoel ook maar een hele slappe vonk
ook het blokkie is zo oud gebruikt wel wat olie,

ik heb daarom ook al een ander blok staan die ik nog klaar moet maken en gelijk wat wil fijn tunen
mede daarom wil ik ook alvast een ontsteking die optimaal presteert
maar tot die tijd moet het oude blokkie het nog even doen

vonk overslag ga ik vanavond eens controleren
heb zelf ook nog even gezocht naar gebruikte 123 maar kon niets vinden
ik kwam wel deze [www.marktplaats.nl] tegen { is ook waar ik woon}
zou dat wat kunnen wezen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 13:40 
Alan T Schreef:
-------------------------------------------------------
> compressie vermoeden ik ook eerst maar heb dit
> gemeten en kom uit op 11,5 tot 12bar lijkt mij
> niet verkeerd

Dat is als nieuw tot nog beter dan nieuw.
Een nieuw blok zit volgens de boeken op 11,2 bar. Mijn Turner blok zit ook rond de 12 bar.

En ook ik zeg. Ga voor de 123. Mijn ervaringen zijn niets dan goed en ik rijdt er al heel wat jaartje mee.
Je hebt er bijna geen omkijken naar. De kwaliteit van de gebruikte materialen straalt er van af en hij loopt er echt heel smeuig mee.
De electronica in de 123 doet veel meer dan die van de hele goedkope electronische verdelers. Het geld meer dan waard.

Groet.
Eric.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2015 11:49 door Eric&Betty Boop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 13:54 
Alan, ziet erop het eerste gezicht best aardig uit.
kan heel goed werken maar zelf hou ik niet zo van "zelfgemaakte" dingen.
Misschien wel een slecht vooroordeel maar als er iets kapotgaat oid kan je het niet altijd zelf maken.

In jou geval zou ik een gewone electrische onsteking kopen dan die speciaal voor je Lr blok zijn gemaakt.
Je blijft dan toch die afwijking houden in je curve als je lpg rijd maar dat verschil is niet heel groot in vermogen.
Wat je dan kan doen is afstellen op lpg of waar je het meeste op rijd.
Overigens heb ik op dezelfde wijze gedaan met een ruilblok als jij.Mijn huidige blok is nog goed maar ik had wat gebruikte blokken gekocht
om te testen en af te stellen.
Ik heb een testbok gebouwd waar de motor ik kan met alles erop en eraan waar hij getest kan worden.
Na wat div blokken had ik mijn juiste blok gevonden en de rest verkocht.Ik heb nu een reserveblok staan maar mijn huidige motortje loopt al jaren prima dus hij staat er nog steeds.
Na al dat testwerk heb ik wel wat ervaring opgedaan met verschillende carb. en onstekingen.Zoals eerder gezegd ik gebruik al jaren de 123 en die werk wel goed.
Ook ik rij altijd rustig maar plankgas rijd hij ook 120.Ik heb hem zo afgesteld dat hij aan het eind van de versnelling goed trekt omdat ik er wel eens paardentrailer achter heb hangen en een menwagen op de auto heb staan.
Mijn motor loopt normaal net zo goed op lpg als benzine behalve op benzine heb ik iets meer trekkracht.Ik moet nu wel de benzine leiding wat aanpassen want op benzine hapert hij wat.
De lpg mixer heb ik vervangen voor blos systeem wat erg goed werkt en waar hij beter stationair op blijft lopen.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt, ik zou dus een gewone electrische onst.kopen of als je echt goed wil zitten de 123.Wel wat duurder maar zijn geld wel waard.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2015, 00:52 
Een 123 gaat het dan worden
kan ik mijn [paddock] lucas bobine gebruiken of beter gelijk een bosch of iets anders?
Welke stand gebruiken jullie en hoe afgesteld


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart 2015, 21:59 
Alan, ik weet niet zo meer uit het hoofd welke stand ik dacht curve C.
Je moet het een en ander gewoon even uitproberen hoe hij het best loopt.
De bobine zou ik ook gelijk vervangen.De bestaande bobine kan best wel een keer of wat te heet zijn geworden oid.
Dit gebeurt vaak als je het contact aan laat staan en de motor niet loopt.Bij de 123 kan dit gelukkig niet hij schakeld dan uit.
Je hebt van die speciale bobine's Flamthrower oid ik weet ook niet of dat wat is.Schijnt wel een goede vonk te produceren.De Bosch blue col is volgens mij ook wel goed en goedkoper.
Wel even je kabels merken als je de oude onsteking verwijderd welke kabel op welke bougie.Is niet zo heel moeilijk maar wel makkelijk als je ze zo kan overprikken
Bij het installeren van de 123 zou het makkelijk zijn als je een strobo lamp kan gebruiken.Bij heb een nieuw merkteken op de krukaspoelie gemaakt aangezien er een andere op was gekomen voor mijn stuurbekrachtiging.Even BVD opzoeken en een merkteken ingevijld en met witte verf aangestipt.
Ik heb hem stationair met vacuüm eraf al iets later gezet (paar graden na BVD).Opgeteld met de 26 graden van de 123 komt in de buurt van max vervroeging.
Wel even goed luisteren of bij hogere toeren en dan trekken de motor niet pingeld want dat kan motorschade opleveren.
Succes met de installatie, het is echt heel eenvoudig allemaal.Als hij eenmaal loopt kan je hem zo wat verdraaien voor een goede afstelling.
Als je vragen hebt hoor ik het wel.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2015, 00:10 
?
Heb vandaag de ontsteking opgehaald {GB-4}
stand c is inderdaad 26 graden bij 4500 toeren
wat ik alleen niet begrijp is dat er in het wp handboek staat 38/42gragen bij 4500 toeren.
zie ik iets over het hooft???

Alan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2015, 12:18 
Stand C is toch 36 graden bij 4500? Of trek je daar de 10 graden bij stationair vanaf?



G-J



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 10:23 door Crazy-G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2015, 13:25 
volgens dit schema wel
maar het schema dat in het boekje staat
staat bij C "max advance [rpm/degr.crankshaft} 4500/26,0

confused smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2015, 13:48 
Weird, schema komt van de site van 123 ignition van de 123/GB versie, ik zou ze eens bellen als ik jou was.

Ik heb hem hier vandaan:

Manual 123-GB-4-RV

Overigens staat er bij de productomschrijving wel een andere met de 26 graden waar jullie het over hebben.

Andere manual

G-J.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 11:58 door Crazy-G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2015, 15:50 
Zojuist contact gehad met de leverancier
die gaf me de volgende uitleg
het oude type stelde je static af op TDC en ging zodra je starten naar al naar de ingestelde vervroeging, bij C 10graden en dan plus 26 bij 4500 maakt totaal die 36
bij de nieuwe zou je hem op 10 graden voor ontsteking zetten en plus 26 bij 4500

hij vond overigens 38 tot 42 graden bij 4500toeren wat in in het boek staat wel heel veel

confused smiley iemand


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2015, 16:34 
Heb hier pas ook naar zitten kijken (ivm overweging een 123ignition aan te schaffen). Ik heb een cylinderkop van ACR en kwam er ook al niet helemaal uit ivm de verschillen in de handleiding van de 123 en die van ACR.
De 38 tot 42 graden lijkt wel te kloppen, zie [www.automotivecomp.com]
Daar noemen ze 35-38 graden bij 4250 rpm, dus als je dat iets doortrekt dan lijkt 38-42 bij 4500 me okee.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2015, 23:41 
Alan T Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zojuist contact gehad met de leverancier
> die gaf me de volgende uitleg
> het oude type stelde je static af op TDC en ging
> zodra je starten naar al naar de ingestelde
> vervroeging, bij C 10graden en dan plus 26 bij
> 4500 maakt totaal die 36
> bij de nieuwe zou je hem op 10 graden voor
> ontsteking zetten en plus 26 bij 4500
>
> hij vond overigens 38 tot 42 graden bij 4500toeren
> wat in in het boek staat wel heel veel
>
> confused smiley iemand

De verklaring van de leverancier kan ik voor het oude type (die heb ik) iig onderschrijven.
Ik stel die statisch op TDC af en dan geeft hij vanaf 0 tot 1000 rpm 10 graden centrifugaal vervroeging. Bij stationair(750-800 rpm) heb ik dus ook die 10 graden.
Bij deze versie is het dus ook niet verstandig om bv voor LPG statisch nog eens 6 tot 9 graden extra vervroeging te geven want dan wordt de totale vervroeging te veel.

Die 38 tot 42 graden uit het LR handboek is door LR toendertijd bepaald voor de toen gebruikte brandstoffen. De huidige brandstoffen gedragen zich heel anders.
Ze ontsteken sneller en het vlamfront verplaats zich sneller door het mengsel. Je hebt dus in principe minder vervroeging nodig.
De curve uit het handboek kan je wel als leidraad gebruiken maar de beste curve zal je toch proefondervindelijk moeten vaststellen en zal ook verschillen per blok ondanks dat het hetzelfde type blokken zijn. Bij mijn oude blok draaide ik op curve 3. Bij mijn huidige op curve 8.

Houd er ook rekening mee dat voor LPG de vervroeging tot +/- 2000 rpm ongeveer 5 graden vroeger moet liggen en van 2000 rpm tot max rpm ongeveer 10 graden later dan voor benzine.
Bij mijn huidige blok(turner blok met geflowde kop) vind ik curve 8 een mooi compromis tussen LPG en benzine en loopt hij op beide heel mooi en pittig.

Groet.
Eric.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2015 21:51 door Eric&Betty Boop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2015, 23:45 
Alan, nieuw of oud model maak volgens mij niet uit.
Je motor geeft het meeste vermogen bij de vervroeging die hoort bij die motor en toerental.
Dit punt is ook gelijk de pingelgrens, als je eroverheen gaat(te vroeg) dan kan je problemen krijgen van heetlopen en zuigerschade etc.
Het is daarom beter om daar iets voor te blijven.
Ik heb hem dus met de vacuüm los iets vroeger gezet (paar graden).Als de 4500 toeren bereikt worden is de vervroeging maximaal en staat hij dus op iets van ruim 30 graden.Als de motor goed loopt zonder een hard tik geluid en vloeiend oppakt en goed trekt staat hij goed.
Let wel er is niet een vaste instelling te geven je zal alles wat moeten testen en proberen.
Als hij eenmaal goed staat heb je er een super onsteking aan.
Ik weet niet waar je woont anders kan ik wel even met je meekijken hoe of wat.




Ik heb er een paar foto's bijgedaan van hoe het bij mij zit misschien heb je er wat aan.
Je kan de stand van de onsteking globaal overnemen zodat hij direct wel zal lopen.

succes!

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 10:42 
Even een praktische vraag over dat uitproberen van een andere curve, zoals ik het nu zie moet je dus elke keer de hele verdeler demonteren, andere curve kiezen, weer monteren, afstellen en proefrijden?

Ik kan bij mijn 123 namelijk niet (makkelijk) bij de schakelaar komen en zou dat bij gemonteerde verdeler op de tast moeten doen.

Nou loopt mijn 2.25 wel erg lekker, dus was nou niet direct van plan om er mee te gaan stoeien, maar wil altijd graag precies weten hoe en wat van het spul waar ik mee rij.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 11:45 
Hoi,

Dit draadje met belangstelling aan het volgen. Overweeg ook een 123 ontsteking aan te kopen, echter heb ik een 24v systeem in mijn lightweight. Wil dit graag behouden ivm de accessoires (lier, standkachel. ...), ben dus genoodzaakt om een omvormer aan te kopen. Weet iemand welk type / merk omvormer hiervoor geschikt is.

Groet Martin

Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"

[www.mijnalbum.nl]



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 12:33 
Crazy-G Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even een praktische vraag over dat uitproberen van
> een andere curve, zoals ik het nu zie moet je dus
> elke keer de hele verdeler demonteren, andere
> curve kiezen, weer monteren, afstellen en
> proefrijden?

Ja. Tenzij je de 123 Tune hebt. Die kan je via de computer aanpassen. Beetje te vergelijken met Megajolt.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 13:23 
Volgens de gegevens gebruikt de 123 <100mA en moet de voeding tussen de 4 en 15V zitten.
Een klein omvormertje moet dus genoeg zijn.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 13:51 
Eric,

Bedankt, wil dan ook gaan voor de 123 tune. Waar zijn deze (voordelig) te koop?

Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"

[www.mijnalbum.nl]



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 14:23 
Duidelijk, ga ik wel eens mee aan de gang.

Bedankt.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 14:36 
De 123 tune is in een beperkt aantal uitvoering te verkrijgen.
Linkje
Je zal je huidige verdeler op moeten meten en moeten vergelijken met de maten van de verschillende versies uit het linkje.

Een andere mogelijkheid is om je huidige verdeler om te laten bouwen naar 123 tune door 123 conversions.

Op dit filmpje is trouwens goed te zien hoe mooi en gebalanceerd de loop is met een 123 ontsteking in vergelijk met gewone kontaktpunten en een pertronix elektronische ontsteking.

[www.youtube.com]

Groet.
Eric.






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/03/2015 12:38 door Eric&Betty Boop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 maart 2015, 19:38 
bedankt voor de tips
heb ook maar even de carb gereinigd en voorzien van nieuwe afdichtingen
en de carter beluchting van de kleppendeksel naar het punt onder de carburareur afgedicht [trok valse lucht]
de oude verdamper vervangen en afgesteld [met de oude ontsteking]
liep gelijk een stuk beter

vandaag de 123 gemonteerd op stand C met 10 graden voor ontsteking
ook dit geeft hele verbetering pakt heel mooi op

maar toch
ben nog niet hellemaal tevree
onder de 1000 toeren loopt hij nog steeds niet helemaal zuiver angry smileyconfused smiley
mot dus nog effe verder zoeken

Alan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 115 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.