Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 12:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 22:39 
Ik heb flapper efi in mijn 3.5 v8 RRC van 1987 zitten en wil dit ombouwen naar hotwire Efi van 3.9 v8.

- kan ik alles van onder de motorkap overzetten? ( spruitstuk en plenum, kabelboom enz.)
- moet ik ook brandstofpomp en tank overzetten i.v.m. wellicht andere brandstofdruk van pomp dat bij hotwire hoort?
- zijn er nog andere delen die ook mee moeten? (efi computer, verdeler van de ontsteking e.d.?)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 23:18 
Hoi,

Ik denk dat de injectoren gelijk zijn , dan hoef je alleen het gasklephuis etc om te zetten. pomp is gelijk dus daar hoed je niks aan te doen efi computer moet natuurlijk mee en waarschijnlijk ook je kabelboom, maar dat moet je uitzoeken, het kan dat je mazzel hebt (misschien hoef je ook het gasklephuis etc niet eens over te zetten).

succes Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 23:25 
Ik weet dat mijn flapper br. pomp anders van vorm is dan die van een hotwire. Weet alleen niet of ze dezelfde druk leveren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 18:51 
Pomp en tank kan je houden.
Ontsteking kan je herbruiken.

Injectoren van een flapper en hot-wire zijn echt anders (lage en hoge impedantie).
Wat je over moet zetten:
- Gehele spruitstuk
- Luchtmassa meter
- Kabelboom
- ECU
- Stationair motor


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 19:29 
Ik heb het een keer omgebouwd.


Brandstofpomp hoef je niet te vervangen.

Verder heb ik het complete spruitstuk met kabelboom overgezet.
Ik heb ook lambasensors geplaatst maar die zijn niet perse nodig als je de juiste weerstand in de kabelboom plaatst.

Je moet alleen even op het internet zoeken hoe je de kabelboom aansluit want je mist wat draadjes.


Grt.

Pieter


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 21:22 
Ah, daar heb ik wat aan. Redelijk makkelijk dus.

Waar kan ik dat vinden dat van die missende draadjes? Zijn dat de draden die de ecu moeten voeden met het contactslot?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 22:40 
Ja klopt volgens mijn zijn er maar 4 draden nodig om hem te laten lopen.
Ik weet niet meer waar ik dat gevonden had maar misschien dat Andrew dat weet.

Maar is idd makkelijk te doen succes!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 23:40 
Idd zijn overal wel schema's te vinden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 maart 2015, 18:21 
3 draadjes.
Continue 12V
Massa
Schakelende 12V

Als je een orginele draadboom hebt van een 3.9 is het geen probleem.

Heb de ombouw ook gedaan. 3.5 Motor loopt super met het 3.9 spruitstuk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 141 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.