Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 30 apr 2024, 21:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 21:28 
Mijn naam is youp uit haarlem en ben in het bezit van een 2a uit 1970 sinds een jaar.
ik volg met veel plezier alle wetenswaardigheden die op dit forum voorbij komen.
Mijn vraag :heeft iemand ervaring met de kachels van t7 design met name de 3,5 kw
lightweigt.
Gr youp


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 21:48 
je bedoelt de platte kachels die standaard in een light weight zitten? En wat voor ervaring doel je dan op?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 23:42 
Hoi mark,
bedoel t7 design uit Engeland verkoopt kachels op ebay
voor campers kitcars en land rover was benieuwd of iemand ervaring heeft
met deze fabrikant


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 08:32 
Er is al eerder een draadje hierover geweest en wat ik me kan herinneren was dat de gebruiker de warmteopbrengst vond tegenvallen. ik heb zelf geen ervaring ermee dus ik kan je niet verder helpen.

Groeten neef henk



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 09:36 
niet die platte
deze [www.t7design.co.uk]
zelf geen ervaring mee maar lijkt mij geen slechte optie


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 10:31 
lees voer.
T7 geeft ook aan dat je er niet de hele wereld van moet verwachten.

alternatieven, hebben ook leuke kachels


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 16:32 
als je het echt warm wilt hebben moet je z'n 11kw webasto kachel plaatsen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 18:32 
Had op ebay een eberspacher airtronic gekocht de buitenkant was nieuw de binnenkant
was verrot, opgelicht dus.
Bedankt voor alle tips
gr youp


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 19:12 
nee ik heb het over een koelwater kachel, geen standkachel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 19:26 
Koelwaterkachel zit er in en werkt redelijk gebruik hem in de ochtend, hij draait dan een
uur en de watertemperatuur is dan 35 graden, ik denk zelf dat de capaciteit te weinig is.
verder loopt het dan via de ventilator van mijn clayton kacheltje die nou ook niet zo hard
blaast


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 19:51 
35 graden????? Dit moet toch minimaal 72 graden zijn en dit na 20 min draaien? Z'n clayton kacheltje heeft een capaciteit van ongeveeer 2kw en dat als hij nieuw is. Als je koelwater zo koud blijft moet je misschien is gaan kijken of je thermostaat niet stuk is, of je meter stuk of een muff plaatsen.

In mijn series 3 lw 88 had ik deze 11kw kachel staan en hier kon ik gewoon in rijden zonder jas als het vroor en dit op de snelweg :p


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 21:22 
Koelwater wordt bij gewoon gebruik tijdens het rijden 80 a 85 graden, muff zit er voor.
ik denk dat ik de standkachel eens moet nalopen misschien dat de pomp niet lekker meer
loopt .
het hele land rover gebeuren is sowieso voor mij een grote ontdekkingsreis, maar tot nu toe
Lukt het steeds om he spul draaiende te houden mede dank zij dit forum


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 21:46 
je bedoelt de koelwater kachel denk ik. Het doet soms wonderen als je het element door spoelt en af spoelt, ook kan er lucht in zitten waardoor het niet goed werkt. Het element moet gewoon 85 graden zijn als je motor dat is. Staat het kraantje wel helemaal open?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 22:11 
Heb van de zomer bij het vernieuwen van de radiator de hele boel gespoeld, een gigantische
bende kwam er uit dit een paar keer herhaald daarna op aanraden van de radiatorman
een week rondgereden met schoonmaakazijn weer gespoeld, minder troep maar toch nog
de moeite waard.
daarna afgevuld met koelvloeistof van de karwei,
Het kachelhuis wordt ook wel lekker warm alleen de warme lucht die hij uitblaast valt te verwaarlozen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 20:43 
Youp heeft het over zijn standkachel (en dat kan een water verwarmer of een lucht verwarmer zijn, beide zijn namelijk standkachels) die het koelwater niet warmer krijgt als 35 graden na een uurtje draaien. Dat heeft dus niks met een thermostaat, een radiateur, een muff of een kachelradiateur te maken. De capaciteit van de koelwater verwarmer is dan gewoon te laag, of het pompje functioneert dan niet goed meer. Waarschijnlijk is de capaciteit gewoon te laag, want als het pompje kapot is springt de kachel in foutmodus omdat de boiler dan veel te warm wordt aangezien er geen of te weinig watercirculatie plaatsvindt.

Als je het te koud vind in de wagen, maar de rest van je koelsysteem wel in orde is dan kun je inderdaad een extra kachel bijplaatsen. Dit kan een kachel van T7 zijn, maar daar is inderdaad ooit een topic over geweest waarin gezegd werd dat de opbrengst niet heel groot was, waarschijnlijk hangt dat echter ook af waar je hem plaatst en hoe je hem aansluit. Een andere optie is om de kachel van een Series 2(A) of lightweight (zo`n platte rechthoekige) extra tegen het middenschot of ergens anders waar je plek hebt te plaatsen, deze kun je dan in serie zetten met de standaard kachel zodat er nog wat extra warmte opbrengst is.

Het is wel zaak om te zorgen dat je koelwatersysteem verder in orde is, als de wagen met dit weer netjes 85 graden wordt, dan werkt de thermostaat dus goed. Je kunt dat het beste controleren of je kachelradiateur netjes warm wordt, als je zo`n ronde of rechthoekige smiths kachel in je 2A hebt, dan kun je dit op de kachel voelen. Wordt hij wel gelijkmatig warm dan werkt alles dus correct maar heeft de kachel dus niet genoeg capaciteit om de ruimte te verwarmen. Als de kachel niet warm wordt dan zit er dus lucht of vuil in en zou je deze eerst schoon kunnen proberen te maken.

Met wat voor auto rij je precies? Een hardtop of een softtop? En wat voor kachel zit er nu in? Zo`n ronde of een rechthoekige?

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 21:12 
Hoi nick
het is een 2a uit 69 of 70 staat ook zo op kenteken, een hardtop
de kachel is een ronde clayton


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2015, 02:31 
Nick ik las dat hij een AIRtronic had, dit is een lucht verwarmer geen water verwarmer. Als je hydronic kachel het water niet warmer krijgt dan 35 graden en hij blijft wel gewoon een uur aan, dan is naar alle waarschijnlijkheid de waterpomp op het ding kapot/slecht, hierdoor denkt de kachel dat het water warm is en gaat hij zachter branden. Als het het brandstofpompje zou zijn kreeg je de kachel niet eens aan voor dat hij in de fout loop springt......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2015, 00:22 
Ga morgen eens proberen de clayton kachel te demonteren, klopt het dat de ventilator maar een snelheid heeft?
De waterpomp van de standkachel is ook een goede tip mooie klus voor de zondag


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 108 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.