Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 16:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 17:33 
Welk bedrijf levert de beste rear cross members voor een Series Land Rover?
Ik heb heel wat leeswerk gedaan in het archief maar kom geen tips tegen, wel wordt vaak benoemd dat over het algemeen de rear cross members van matige kwaliteit zijn, die van Paddocks bijvoorbeeld hebben geen goede naam, dun en matige kwaliteit staat en slechte maatvoering.
Eigenlijk had ik gehoopt dat YRM ze zou leveren maar dat is niet het geval.

Iemand een tip?
Van Dam misschien?

LR groet,
Boelo

LR Defender 130 Td5 2003



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2015 17:19 door Boelo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 19:33 
John Craddock??
[www.johncraddockltd.co.uk]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 19:42 
Hoi Boelo, ik heb veel lovende berichten gehoord over die van Black Sheep Offroad


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 20:02 
Klopt Vincent, ken ik, maar die heeft volgens mij geen series balken.
Deze man heb ik even gesproken, [link.marktplaats.nl], hij gaat even kijken of hij een series cross member kan maken.
Ben benieuwd, wordt dan 4 mm zonder dubbele plaatdelen.
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 20:18 
Boelo, ik zou er even een mailtje naar Black Sheep aan wagen, heb je de foto's van zijn crossmembers gezien? Ziet er heel mooi en stevig uit, geen delen waar vuil achter kan blijven zitten. Dat valt me op bij die van je marktplaatslinkje, die eringezette onderste hoeklijn is een gevoelige contructie wat dat betreft...


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 20:38 
Black Sheep maakt uitstekende "Rear Quarters" & erg stevig voor de "Defenders"" maar wel net iets anders dan de meeste andere die op de markt zijn. Voor zover ik weet maakt hij ze niet voor Series maar je kan hem altijd vragen.



Je krijgt de "zwalustaart delen" die over de langliggers v.h. chassis gaan er los bij - dus extra laswerk. Als reden geeft hij dat de chassis zoveel variatie in maatvoering kennen dat dit een betere pasvorm geeft.

Lang geleden hebben de voor de Hybrid een rear quarter gehaald bij PWB - die bestaan niet meer - maar binnenkort moet ik voor een Ninety er eentje hebben en die komt bij Budget Parts in Gouda vandaan. Heb ze gezien en kan er uitstekend mee werken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2015 18:39 door Hybrid In France.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 20:43 
Heb een achterbalk van Craddock en die heb ik een beetje aan moeten passen om goed passend te krijgen.
Goed te doen, past verder oke.
Een beetje knippen en plakken vind ik voor dat geld niet zo'n probleem.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 21:33 
Ik heb van de zomer van paddock een series achterbalk gebruikt, tja kwaliteit.
Blik is blik en doe je er niets op dan roest het.

Maatvoering was ronduit slecht , niets dat je met een haakse slijper en lasapparaat niet kan oplossen. Maar je zou verwachten dat je de twee uitsteeksels zo over je liggers kan schuiven en dan weer vast kan lassen. Hoewel de gaatjes voor de Tub weer wel goed waren?!

Helaas, bij mij waren de uitsteeksels voor over de liggers meer dan materiaaldikte aan weerszijde te veel naar buiten.
Dit terwijl de ruimte waar de liggers in moeten ook weer te ruim waren?!?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 22:41 
Bij mij ging de buitenzijde er zo overheen maar de binnenzijde niet, die heb ik met wat las en slijpwerk (netjes!) passend gemaakt.
Materiaal lijkt mij wel dik genoeg er zit alleen niet zoveel verf op. Binnenin zit volgens mij helemaal geen verf. Maar dat is zelf prima op te lossen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 00:47 
Hallo Boelo,

Ik heb laatst een soortgelijke vraag gesteld. Alleen vroeg ik ook of het handig was om direct een gegalvaniseerde rear cross member te plaatsen. Toevallig vandaag nog even gezocht. Paddocks heeft voor een defender nu ook een heavy duty uitvoering, 4 mm dik. Geen idee of ze dat ook voor een series hebben.
Maar ik kwam ook deze site tegen, leek me best interessant, iemand ervaring mee?

[www.ddsmetal.co.uk]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 10:24 
Waarom niet zelf maken?
wat je voor een balk van matige kwaliteit moet afrekenen
kan je zelf een veel betere voor maken, dikte de pasvorm extra verstevigingen

Alan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 12:09 
Alan T Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom niet zelf maken?
> wat je voor een balk van matige kwaliteit moet
> afrekenen
> kan je zelf een veel betere voor maken, dikte de
> pasvorm extra verstevigingen
>
> Alan

ik dacht snel klaar te zijn, maar blijft constructie technisch een gedrocht, vragen om roest!
Als ik terug denk had ik hem zelf moeten bouwen, zonder al die dubbelen ruimtes en hoekjes.
Wilde gewoon snel klaar zijn maar doordat het niet goed paste er toch een hoop werk aan gehad.

thumbs up zelf zware uitvoering in elkaar bakken en braden thumbs up
Rob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 20:27 
[forum.lrch.nl]

winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 20:31 
Dat is de (body mount) cross member van een 110 SW, die zit op ongeveer 3/4 van vooraf gezien. Hier een plaatje van mijn eigen auto:

Groeten Boelo



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/02/2015 12:00 door Boelo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2015, 13:38 
Richards chassis doet geloof ik ook in losse delen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2015, 18:56 
Hoi,

Zelf maken lijkt mij ook een optie, maar je moet handig zijn met het lasapparaat. Een koud gewalste koker (schat 100 x 50 x 4) zou een goed uitgangspunt zijn.
Probleem met veel onderdelen die je kunt kopen is dat de zwarte lak die er op zit, er letterlijk en figuurlijk "boven" op zit en niet gehecht is aan het metalen onderdeel.

Ik heb me van de week geamuseerd aan de achterste spatlap beugels. Een was na 2 jaar behoorlijk gaan roesten. De verf die er nog op zat, kon ik er zo met een plamuurmes vanaf schrapen. Beetje schuren, ontvetten en Novorox er op gedaan.
De andere beugel had (via de spatlap, ahuumconfused smiley) waarschijnlijk een boomstronk geraakt, die waarschijnlijk en zonder dat ik het heb gezien (of onze dochter natuurlijk)grinning smiley is overgestoken in de baan van de Ninetysmiling bouncing smiley.
Ik wilde deze even plat slaan, maar dat was even meer beuken dan kloppen. Ik dacht deze ook even blank te maken, maar daar zat de verf echt vast en ook dik op. Ik heb deze alleen maar even geschuurd en daar waar wat roest zat wat Novorox gedaan.

Probleem met deze metalen onderdelen is, dat het metaal niet of niet goed ontvet wordt als het onderdeel wordt gespoten. Het gebruik van Primers is onbekend. Als je na het laswerk hier overheen met Chassisverf gaat werken, ziet het er mooi uit, maar laat de boel binnen een jaar los.
Eigenlijk zou je zo een nieuw onderdeel (ook de rear Crossmember) moeten (laten) stralen en dan goed in de primer zetten en afdekken met Chassislak of een van de gecombineerde lakken met roestomzetting.

Een klein onderdeel zou je in een betonmolen kunnen gooien met scherp zand en die een half uur laten lopen. De lak is er dan af, toch nog even ontvetten en in een primer zetten. Uiteraard moet je de holle ruimtes (zoals bij Outriggers en Crossmembers) ook goed behandelen.
Een rear cross member gooi je helaas niet even in een betonmolen (of je moet een betonmixer vrachtwagen in de tuin hebben staancool smiley)
Waar je op zou moeten letten dat een holle ruimte ook een uitstroom van water heeft en eventuele condens die in de ruimte komt, ook kan uit-wasemen.

Ik ga na het verplichte "winter-reces" eerst maar eens de Outriggers vervangen en goed in de chassislak zetten. De Cross-member wordt dit jaar even ge-patch'd en is volgend jaar aan de beurt.

Groeten en sleutel/las ze,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2015, 15:31 
Ik heb nog een achterbalk aan een rot chassis zitten,betere kwaliteit dan paddock.weet miet waar je woont maar wil er 30 euro voor hebben.
Groeten Huib
Kalenberg overijssel


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2015, 16:51 
Bedankt voor alle reacties.
Ik ben er wel uit, het wordt zelf maken of liever gezegd zelf laten maken, haha.
De man van dit linkje: [link.marktplaats.nl] maakt eigenlijk alleen achterbalken voor defenders, voor series heeft hij ze nog niet gemaakt maar is daar wel bereid. Voor de exacte maatvoering raadde ik hem aan een Paddock/BP/vanDam/Craddock/whatever read cross member te kopen zodat hij deze precies kan kopiƫren in dikkere plaat en zonder onnodige overlappingen of zand-ophoop-hoekjes.
Misschien is jouw crossmember wel een goed voorbeeld Huib, is het een origineel exemplaar of ook al een aftermarket bumper?
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2015, 15:45 
Boelo ik krijg geen foto geplaatst.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2015, 15:48 
huibencarin@gmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boelo ik krijg geen foto geplaatst.

Stuur maar naar mijn e-mailadres: boelow apestaart telfort.nl

dan plaats ik 'm wel!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 115 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.