Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 21:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 12:38 
Ik ben bezig om de koppakkingen (STC4082 of LVB500030) te vervangen van een Discovery V8 van '96 met multiriem aandrijving, volgens mij zitten er rekbouten in, kan ik deze hergebruiken of beter nieuwe plaatsen? Ik heb geen idee of de koppen al ooit los zijn geweest, de motor is nooit echt heet gelopen. Verdenking is natuurlijk een gescheurde cylinder maar we gaan het eerst proberen met beide koppakkingen te vervangen en afpersen/vlakken van de koppen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 12:43 
Paddock biedt ze wel aan bij de P38, ze kosten geen drol (10 pond voor de set), maar ze staan weer niet bij de Disco I en Disco II, dit zijn toch in basis dezelfde motoren?? Onderdeelnr DA2141. Ik denk dat ik ze maar gewoon bestel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 16:59 
Ik heb ze bij de P38 vervangen en zoals je zegt kosten ze niets, dus beter het zekere voor het onzekere.
Je moet ze ook eerst met een laag aanhaalmoment vastzetten en daarna twee maal een 90 graden op volgorde vastdraaien.
Ze kunnen ook behoorlijk vast zitten.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 17:08 
Dank je Ben. De ene kop zat wel veel vaster als de andere, vreemd, vanmiddag gaan de koppen weg, bestelling UK is gedaan, volgende week moet ie weer rijden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 18:45 
Ik heb op een gegeven moment bij de donor motor twee bouten moeten doorslijpen om de kop te kunnen verwijderen, was geen beweging in te krijgen.
Waren gelukkig de twee buitenste bouten, dus ik heb de slijptol in de kop kunnen zetten en uiteindelijk zonder het blok te beschadigen de bouten er uit gekregen.
de kop kan ik natuurlijk wel als asbak gaan gebruiken.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 20:15 
Ik kreeg sommige bouten ook niet los, een dop 16 scheurde zelfs kapot, ik heb dus een krachtdop gehaald, zo'n zwarte extra sterke, en vandaag kreeg ik ze allemaal los. Maar het viel me wel op dat de ene veel vaster zat dan een andere. De koppakking was slecht maar geen sporen van koelvloeistof verbruik.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 20:35 
Rekbouten mag je nooit opnieuw gebruiken. Tijdens het aantrekken vervormen de bouten enigszins waardoor je overal het vereiste treksterkte krijgt.
Bij het losdraaien komen ze niet terug in de originele toestand, zodat je bij hergebruik een te lage treksterkte overhoud. .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 22:23 
Bij een 300 tdi mag je ze tot 4x opnieuw gebruiken, alleen hoe vaak zijn ze al gebruikt.... Maar ik ga nieuwe monteren. winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 feb 2015, 20:10 
Dat is een diesel, daar ligt het misschien wat anders, maar bij de V8 zou ik het niet doen. Om de een of andere reden zijn die toch minder bom-roof als de diesels smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 128 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.