Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 22:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 21:34 
Ik heb in oktober een 88" S2a gekocht, deze auto is deels gedemonteerd en in niet rijdbare staat en heeft als project 34 jaar binnen gestaan, wachtend op restauratie.
Mijn plan is om deze auto volledig terug te brengen naar de originele staat.
Ik weet dat mijn auto op 17 januari 1973 voor het eerst op kenteken is gezet, maar het chassisnummer en alle kenmerken wijzen erop dat het een S2a is gebouwd tussen 1962 en 1965. Hij is tot nov 1982 bij de Brabantse Biesbosch waterwerken in bedrijf geweest, toen geschorst (kenteken vervallen) en sindsdien niet meer op de weg geweest.
De RDW heeft de auto bij mij thuis geschouwd en voorzien van loodjes en mij verzekerd dat ik na restauratie het oude (1973, 56-72-Mcool smiley kenteken terug kan krijgen. Mijn bedoeling is inderdaad de auto te restaureren en na RDW keuring te gaan voor een wijziging op het kenteken naar het exacte bouwjaar.
In mijn zoektocht naar info over het exacte bouwjaar kwam ik een een foto van een militaire 88" tegen en nu begin ik steeds meer te twijfelen of ik geen militaire LR heb gekocht.
Deze fot kwam ik op het net tegen en zette me aan het denken of mijn auto er ook zo heeft uitgezien:

Nu ben ik eigenlijk helemaal geen liefhebber van militaire voertuigen, maar deze uitvoering kan ik wel waarderen.
Mijn auto heeft verschillende kenmerken die overeenkomen met de auto van de foto. Zo hebben de spatborden gaten bovenop en aan de zijkant waar mogelijk de antennes hebben gezeten, zo ook het linker-achterscherm. Dubbele bumper voor en rechthoekige achterbalk (bumper).








Als het daadwerkelijk zo is dat mijn auto van origine militair was dan wil ik hem in dezelfde staat terugbrengen.
Dus paar vragen:
1. Is mijn auto een militair voertuig geweest?
2. Is het mogelijk om alle militaire items te vinden benodigd om hem in originele staat terug te brengen.

LR groet,
Boelo

LR Defender 130 Td5 2003



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2015 12:13 door Boelo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 08:55 
niet waarschijnlijk want dan zou je toch overal groene lak verwachten als eerste verflaag na de grondverf
alhoewel het wel groen lijkt te zijn rond de koplampen
zou zeggen krap overal eens wat lak weg en kijk of er groen te voorschijn komt




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 08:55 
Ja, tuurlijk kan je dat vinden; neem even contact op met arend( eagleparts) Ron B of symon
en schrijf een brief naar Eric Paganwinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2015 08:14 door sjorsboomschors/aka/PP.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 10:15 
marine had grijsblauw.....grinning smileywinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 10:55 
binnen kort is in aken weer de onderdelenbeurs, fam houben die dit organiseerd weet heel veel . dus ga een bij hun langs,


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 11:05 
Leuk, hou ik in de gaten Pascal.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 11:10 
Thanks Sjors, Ron Bolleboom ken ik idd, niet aan gedacht!
Jamaar, de kleur onder de laag 'Light Green' is 'Bronze Green', dezelfde als op de eerste foto. Maar dat hoeft m.i. nog geen bewijs voor een militaire uitvoering te zijn, civiel had die kleur ook.

Als ik de auto weer thuis heb staan zal ik eens naar het elektrische systeem kijken, volgens mij moet dat dan 24V zijn, toch?

Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 11:37 
Ook dat hoeft weer niet
mijn Light weight benzine uit 1972 {rijnleger}
heeft gewoon 12 volt, accu zit ook gewoon in het vooronder
wel is de kabelboom veel uitgebreider dan bij civiel

Alan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 13:08 
Heb een SIIa uit 1965 waarvan ik ook vermoed dat die een militaire achtergrond heeft, staat alleen wel al op dit kenteken sinds 1965.
Voorschermen, schutbord en deuren hadden als basis ook ergens bronsgroen, de achterbak bruin was dus vervangen.
Heb ook die gaten voor 'iets' op de wings, maar weer niet al die dichtgepopte gaten, wel op dashbord een paneeltje met 4 extra wipschakelaars, werking onbekend, draadboom chaos en was veel aan veranderd, waaronder 12 wisselstroom dynamo.
De motorkaphaken duiden bij jou wel op militair. Voor een linksgestuurde lijken de klokken verkeerd-om te zitten, maar dat hoort zo, snelheidsmeter rechts.
De kleur van jouw blok doet ook vermoeden dat het militair is, dus misschien is er wat op motornummer te vinden ?
Heb ooit in een documentaire over Hazelhoff-Roelfzema of Rutger Hauer ( de soldaten van Oranje, de echte en in de film) een stukje promo-film gezien waar Nl'se commando's in donkergroene SII 88" pickups reden met een klein-machinegweer-affuit in de bak, maar of dat echt was ?
De hier ook actieve Arend had een poos terug een samengestelde SII te koop in legeruitvoering dus waarschijnlijk met die leger-onderdelen waar jij naar op zoek bent.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 14:14 
Neem eens contact op met de EMLRA, misschien kunnen die je verder helpen. Je moet wel een chassisnummer hebben.

Aan de lampjes voor op de schermen te zien heeft hij wel wat militaire eigenschappen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2015 12:15 door Frans Bonnes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 15:59 
Als dat de originele kentekenplaat is op de foto, dus kenteken met letter MB dan is het waarschijnlijk wel een overheids-wagen geweest.
In de 70-er jaren zijn ze gestopt met de betekenisvolle kentekens voor de overheid, ML was ministerie van landbouw bijv., ML en MB zijn niet voor particuliere wagens uitgegeven, zie [www.hetnederlandschekentekenarchief.nl]
We kennen nu alleen nog de K-serie die geblokkeerd is, buiten AA, CD etc.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 18:38 
Ha Janus,
Dat is inderdaad het originele kenteken, eerste afgifte januari 1973, maar op chassisnummer kom ik uit op een bouwjaar tussen 1962 en 1966.
In jouw link en op andere sites over het Nederlandse kenteken kom ik als laatste lettercombinatie 'MB' inderdaad niet tegen.
Ben benieuwd of ik dat kenteken dan wel terug ga krijgen, dat is me althans wel toegezegd, ik kan me zo voorstellen dat de betreffende RDW beambte zich niet heeft gerealiseerd dat dit een kenteken was dat niet voor particulieren bedoeld was. Aan de andere kant ga ik ze natuurlijk ook niet wijzer maken dan nodig ;-)
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 18:40 
Dank je Joost, weer een aanwijzing erbij, kleur van het motorblok.
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 18:44 
Thanks Frans, maar ik zie dat ik eerst lid moet worden, verstrekte info is voor Members-only, zelfs de Fb pagina is alleen voor leden.
Eerst maar via andere wegen info achterhalen.
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 20:03 
Naast de rechte balk aan de achterkant zijn er nog wat zaken te zien die specifiek zijn voor een militaire uitvoering:



Bijv. de stroom-aansluiting, pikhouweel bevestiging, ronde plek van reflectoren, etc.

Met Land Rover groet,

Berry
beheerder [Landrover.startpagina.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 20:48 
Mooi die foto Berry, daar zie je ook nog eens die stekerdozen en de reflectors (waar je op Boelo's foto nog de sporen van ziet).

Over die achterbalk heb ik twijfels. De montageplaatjes voor de achterbak zitten er niet op. Dan kan een quick fix zijn geweest van de vorige eigenaar. Er missen ook de montagegaten voor de bumperettes die er op kunnen en zo. Als het militair is, kan je de draagbalk van de V-bak er los onderuit halen...
Kenteken is an sich niet interessant daarvoor. Het is GEEN militaire auto geweest in NL: alleen KA, KL t/m KZ en LM, LO, LU, MC worden/ werden in NL gebruikt.
De B staat voor bedrijfswagen. Dus je hebt nu ook een grijs kenteken als het goed is.
De kenmerken van de auto zijn overigens Brits, Ik gok dat je een voormalig Rijnleger vehikel hebt gevonden. Mooi Dark Bronze Green in 12V restaureren dus zoals de auto op je eerste foto grinning smiley .


Ik heb hier een Wiki die er over gaat gevonden: [nl.wikipedia.org], mocht je denken "waar haalt die vogel dat nou vandaan?"

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2015 18:50 door Marijn & Simba.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 23:18 
Bedrijfsauto's hadden in die tijd de letters in het midden, kijk maar: [nl.wikipedia.org]
Goed gezien van die achterbalk Marijn, nu je het zegt, ik herinner me dat de vorige eigenaar de balk vervangen heeft. Ik neem aan dat er daarvoor ook een rechte balk onder zat. Dat kan ik nog wel even navragen.
Bronze Green gaat ie zeker weer worden, en misschien wel met civiele achterbalk.
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 23:21 
Thanks Berry, mooie details zichtbaar op jouw foto. De reflectors en het kentekenlampje zijn er nog bij. Stroomaansluiting en pikhouweel bevestiging zit er ook nog op.
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 23:22 
De kans lijkt me erg groot dat je eigenaar bent van wat in het Britse leger bekend stond als een "Rover 8". Wellicht is er nog zo'n plaatje met je chassisnummer aanwezig? Daar zou dan ook "Rover 8" op te vinden moeten zijn.

Over dat model is heel veel informatie terug te vinden op het forum van EMLRA (http://forum.emlra.org/index.php) dat naar mijn beste weten nog steeds ook voor niet-leden gratis toegankelijk is. Daarnaast is daar veel kennis over te vinden op [hmvf.co.uk]

Zonder anderen daar tekort te willen doen, denk ik dat vooral Clive Elliott en Wayne Davies op beide fora de grootste kenners van deze materie zijn.

Als je onderstaande searchstring in google kopieert, kom je al aardig wat informatie tegen:
site:hmvf.co.uk/forumvb rover 8

Hermen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2015 21:38 door Hermen Vlothuizen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 00:11 
Ehhm, in dat geval de letters vooraan. Dan zou je sidecode 1 hebben. Ik vermoed in dat geval toch echt dat je sidecode 2 moet aanhouden. Dus letters op het eind.
Maakt verder niet uit. Het was in NL in ieder geval geen militair.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 00:22 
mooi ding!


[www.scoutinglaros.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 08:29 
Kijk eens achter op de zittingen, vaak staat daar het militaire kenteken zodat de kussens niet werden verwisseld tussen de verschillende auto's bij onderhoud.
ik ben zelf ook een 88 inch aan het restaureren, uit 1964 van het NL legerwinking smiley

Gr. neef Henk



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 11:21 
Vermoedelijk uit het engelse rijnleger. LHD?, meters/teller wel eng gemonteerd, mil stekkerdoos!, zitten er koplampen bij zo als op je 1e foto die zijn mil, enkel in de wing of ook in de grill. Geen tank dop enkel via de zittingen toegang is ook mil. Van Dam heeft rond 1973 enkele van deze laro's (oude radio wagens uit 't rijnleger) op de markt gebracht, hebben ook vaak nog onderdelen. Zou ook daar kunnen informeren.

Groet,

Ernst


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 11:58 
Als je op termijn aan verven toe bent, kijk dan eens bij het kleurenpalet van Wyzonol Industrielak, daar zitten hele mooie groenen bij, want die zgn originele kleuren van Paddock zijn niet te hachelen. Vooral hun zgn. bronsgroen is meer koeienpoep-speciaal. Normaal 55 euro/L maar met wat zoeken (havens) ook voor 36 te krijgen en kleur niet achter de pc uitzoeken maar op de kleurenstaal. Met 1 L kan je alles onder de capping-lijn 2 x rollen, vachtrollertje nemen, ik heb zijdeglans genomen, glad en mooi meneer !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 12:35 
Ha Herman, bedankt voor je info, ik ga eens even rustig de tijd nemen om me hier in te verdiepen.
Een 'Rover8' verwijzing op een plaatje heb ik nog niet kunnen vinden tussen alle losse onderdelen, wel het plaatje met chassisnummer.


Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 12:42 
Volgens mij bedoelen we allebei wat anders, mijn (vervallen) kenteken is sidecode 2; 56-72-MB en volgens de lijstjes die ik kan terugvinden (met dank aan Janus) is dat geen grijs kenteken>
Verder zeg ik ook niet dat de auto in NL als militair voertuig op kenteken heeft gestaan, ik vraag alleen óf het überhaupt ooit een militair voertuig is geweest. Nou dat laatste is met alle super bruikbare info inmiddels wel duidelijk, haha!
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 12:45 
Hi Henk, ik heb even gekeken onder de zittingen maar daar is niks op te zien. Het zijn overigens wel 'luxe' zittingen in de zin dat de bekleding 'elephant hide' is….
Lijkt me wel erg luxe voor een militair voertuig, maar goed die kussens kunnen er natuurlijk ook later in gezet zijn.
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 12:49 
Ha Dennis, aan aflakken ben ik nog lang niet toe, maar thanks voor de tips!
Verven zat trouwens niet in de planning, ik wil hem net zo glossy hebben als die op de eerste foto ;-) Tzt zal het wel spuiten in 2k worden, lekker hard en goed bestand tegen krassen, want hoe shiny hij ook zal worden ooit, gebruiken zal ik 'm!
Bronze Gren wordt ie zeker wel, dat is de originele kleur en ik vind het wel erg mooi eigenlijk! Zeker in combi met de softtop!

Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 17:01 
Ha Ernst, ja het is een LHD, 12 V voor zover ik kan ontdekken. De koplamp-ringen heb ik nog niet kunnen vinden. De auto heeft 4 koplampen, 2 in de wings en 2 in het frontpaneel, 2 tanks en geen wegneembaar cross member onder de versnellingsbak.
Ik zal van Dam eens bellen! Thanks!
Groeten Boelo



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2015 15:02 door Boelo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 17:04 
Iemand interesse in de hardtop trouwens?
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 19:59 
Ik weet het niet ... ik had een biologieleraar met een 109 uit ± 1975 en als mijn herinnering goed is had hij ook een MB kenteken ... en volgens mijn herinnering ging het om een grijs kenteken (het betrof in ieder geval een 109 HardTop, een 2,25 diesel, in zandkleur+creme-wit).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 feb 2015, 22:17 
Hoi,

Het is met alle waarschijnlijkheid een 88 FFR. Die zijn van 1965 tot 1967 geleverd aan het Rijnleger in Duitsland (het bouwjaar kan dus vroeger zijn). Ze zijn iets aangepast t.o.v. de civiele 88. Zo hebben ze een rechte achterbalk. En zitten er stalen verstevigingsbalkjes in het voorscherm en in het achterscherm (Net onder de wielkast). Deze balk aan op de achterbak/scherm kan je ziet waar de corrosie op je auto zit. De balk is gepopt net onder de puntlassen van het binnenscherm. Aangezien staal en aluminium niet zo van elkaar houden, gaat op termijn het ijzer roesten en aluminium wegvreten, zoals op jou auto. Verder is de dynamo groter en zit er een dubbele poelie en V-snaar op de motor. Verder zijn er de kleine modificaties waarop de leger Land Rovers afwijken van de civiele, zoals glazen lampjes i.p.v. plastic. En er hoort idd een softtop op. Die hardtop zou nog wel eens ouder kunnen zijn dan de auto......

Het leuke van de 88 FFR is dat die bijna gelijk is aan de gewone 88 en de lak is oorspronkelijk bronze green. Ik vind het persoonlijk 1 van de leuke leger land rovers.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2015, 01:48 
Dank je Adriaan, weer veel nieuwe en zeer bruikbare info voor me.
Ik sprak vandaag de vorige eigenaar, hij kocht de auto in rijdende staat ergens in 1982. Kort daarna is hij begonnen met de restauratie die nooit is voltooit zoals je wel kunt zien, haha. Hij heeft het chassis aangepakt en de verrotte civiele balk eraf gehaald en er zelf een rechte, a la militaire balk, op gemaakt.

Mijn auto voldoet op alle punten aan jouw FFR beschrijving behalve op het punt van de achterbalk. Ook op het net kom ik wel FFR's en GS-en tegen met een civiele balk. Zijn ze met beide typen achterbalk geleverd?
Moet ik onder de zwarte lak/drek van het achterdiff een witte pan tegen komen?

Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2015, 01:54 
Dank je Adriaan, weer veel nieuwe en zeer bruikbare info voor me.
Ik sprak vandaag de vorige eigenaar, hij kocht de auto in rijdende staat ergens in 1982. Kort daarna is hij begonnen met de restauratie die nooit is voltooit zoals je wel kunt zien, haha. Hij heeft het chassis aangepakt en de verrotte civiele balk eraf gehaald en er zelf een rechte, a la militaire balk, op gemaakt.

Mijn auto voldoet op alle punten aan jouw FFR beschrijving behalve op het punt van de achterbalk. Ook op het net kom ik wel FFR's en GS-en tegen met een civiele balk. Zijn ze met beide typen achterbalk geleverd?
Moet ik onder de zwarte lak/drek van het achterdiff een witte pan tegen komen?
Oh ja, er zijn ook geen andere herkenningsplaatjes buiten het normale VIN plaatje bij de auto. Klopt dat ook met FFR?

Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 feb 2015, 16:37 
Boelo,

Ik heb zelf een ex-militaire S2a 109 uit 1965 teruggebracht naar militaire spec. in 2008-2013. Waarschijnlijk is dat ook een voertuig van het Britse Rijnleger geweest.
Meeste onderdelen waren toen nog wel te krijgen via Engelse leveranciers en Ebay.co.uk maar aanbod wordt minder (en de prijzen zijn fors gestegen)
Hr. Van Dam vertelde mij dat om deze voertuigen in de jaren 70 op civiel kenteken te krijgen er koplampen in de wings gezaagd moesten worden.
Vandaar dus de extra koplampgaten

Er zijn zowel 12V als 24V uitvoeringen. 12V is General Service (GS) en 24V is Fitted For Radio (FFR)

Even korte samenvatting van afwijkende specs van een Brits militaire Land Rover 88 (Rover 8):

Motorkap sluitingen zoals op jouw foto. Geen vergrendeling in het midden van de motorkap, geen uitsparing in het grille rooster voor de vergrendeling. Uitsparing in de zijkant van de motorkap voor kabels naar de antenne boxen op de wings.
Spiegels op de bovenste deurscharnieren bij de latere modellen.
Dubbele voorbumper met gaten voor NATO haak.
Militaire koplampen.
Stadslichten en knipperlichten verticaal op voorschermen
Verstevigingen onder de voorschermen. Gaten in de zijschermen voor rubber buffers zodat de deuren volledig naar voren open kunnen
Rechthoekige achterbumper met bumperettes en hijsogen (zonder uitsparing voor NATO aansluiting!)
Instrumentenpaneel zonder uitsparing voor licht/contactslot. Kleine uitsparing aan de bovenzijde voor wapenhouder.
Lichtschakelaar met 6-standen op een los paneeltje rechts naast het instrumenten paneel
Links van het instrumentenpaneel een extra paneeltje met olietemperatuurmeter of dubbele ampère meter
Vliegenroosters in de ventilatieopeningen van het schutbord
Split rim velgen
Warner en NATO aansluitdozen voor militaire aanhangwagen links achterop. Op de Warner doos hoort een schroefdop aan een ketting die op de houder links van de NATO doos geschroefd kan worden.
NATO kentekenplaat verlichting rechtsachter (6 kleine gaatjes)
2 grote rond reflectors onder de achterlichten
Convoy verlichting aan de achterbalk

Zijkant van de achterbak is voorbereid voor antennesteunen
Bevestigingsogen in de achterbak om lading mee vast te zetten (plus veel stalen profielen voor extra stevigheid, die door het alu plaatwerk naar buitenkomen....)
Vloer van de achterbak is voorbereid voor een accuset van de radioinstallatie
Wapenhouders op schutbord en op de rand van de achterbak net achter de voorstoelen (Elephant hide was standaard en staat ook op alle oude foto's van Brits militaire S2a's)
Dubbele tanks met vulopening ook onder de voorstoelen. Keuzekraan op het schutbord in de rechtervoetenbak.
Boven in de rechtervoetenbak een brandblusser (kan ook op andere plaats zitten)
Oliekoeler, ventilator met 8-bladen / dubbele pulleys, trekstang tussen versnellingsbak en gearbox crossmember
Gereedschapskistje in motorruimte op rechtervoetenbak
Leren hoezen over de swivelbollen
Achterklepje met schop en houweel

Stuur even je emailadres door mocht je interesse hebben in de Militaire Parts Manual en User Handbook


Groet,

Iwan Stuifzand


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2015, 17:51 
Thanks Iwan, ik ga je lijst met herkenningpunten vergelijken met mijn auto!

Op deze punten voldoet hij aan je beschrijving:

- 12 V

- Motorkap sluitingen.

- Geen vergrendeling in het midden van de motorkap, geen uitsparing in het grille rooster voor de
vergrendeling.

- Uitsparing in de zijkant van de motorkap voor kabels naar de antenne boxen op de wings.

- Dubbele voorbumper met gaten voor NATO haak.

- Militaire koplampen.

- Stadslichten en knipperlichten verticaal op voorschermen.

- Verstevigingen onder de voorschermen.

- Gaten in de zijschermen voor rubber buffers zodat de deuren volledig naar voren open kunnen.

- Instrumentenpaneel zonder uitsparing voor licht/contactslot. Kleine uitsparing aan de bovenzijde voor wapenhouder.

- Lichtschakelaar met 6-standen op een los paneeltje rechts naast het instrumenten paneel.

- Links van het instrumentenpaneel een extra paneeltje met olietemperatuurmeter of dubbele ampère meter.

- Vliegenroosters in de ventilatieopeningen van het schutbord.

- Split rim velgen.

- Warner en NATO aansluitdozen voor militaire aanhangwagen links achterop. Op de Warner doos hoort een schroefdop aan een ketting die op de houder links van de NATO doos geschroefd kan worden.

- 2 grote rond reflectors onder de achterlichten.

- Convoy verlichting aan de achterbalk

- Zijkant van de achterbak is voorbereid voor antennesteunen.

- Wapenhouders op schutbord en op de rand van de achterbak net achter de voorstoelen (Elephant hide was standaard en staat ook op alle oude foto's van Brits militaire S2a's)

- Dubbele tanks met vulopening ook onder de voorstoelen. Keuzekraan op het schutbord in de rechtervoetenbak.

- Oliekoeler, ventilator met 8-bladen / dubbele pulleys

- Achterklepje met schop en houweel


Afwijkend van je beschrijving:
- Spiegels op de wings, niet op de bovenste
- Rechthoekige achterbumper met bumperettes en hijsogen (zonder uitsparing voor NATO aansluiting) ->de vorige eigenaar heeft er een rotte civiele bumper vanaf gehaald, ik weet niet of daar hijsogen aan hebben gezeten.
- Leren hoezen over de swivelbollen. (maar deze kunnen natuurlijk verwijderd zijn)

Wat ik nu nog niet kan vergelijken:
- NATO kentekenplaat verlichting rechtsachter (6 kleine gaatjes)
- Bevestigingsogen in de achterbak om lading mee vast te zetten (plus veel stalen profielen voor extra stevigheid, die door het alu plaatwerk naar buitenkomen….)
- Vloer van de achterbak is voorbereid voor een accuset van de radioinstallatie
- Boven in de rechtervoetenbak een brandblusser (kan ook op andere plaats zitten).
- trekstang tussen versnellingsbak en gearbox crossmember.
- Gereedschapskistje in motorruimte op rechtervoetenbak

Heel erg bedankt Iwan, ik kan nu denk ik wel met zekerheid zeggen dat het een GS uitvoering is (geweest).
Enige punt van twijfel is nog de achterbalk, in 1982 was dit in ieder geval een civiel exemplaar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze civiele bumper een vervanging geweest kan zijn.
Waren er GS-en met civiele achterbalk? Dit lijkt er wel een te zijn..? :



Groeten Boelo



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2015 17:13 door Boelo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2015, 17:27 
Denk trouwens wel dat je gelijk hebt.
1974 - 1977 bedrijfswagens 00-01-AB
Enige wat er niet aan klopt is dat de afgifte van mijn kenteken pre 73 is, dat zette me aanvankelijk op het verkeerde been.
Groeten Boelo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 129 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.