Thanks Iwan, ik ga je lijst met herkenningpunten vergelijken met mijn auto!
Op deze punten voldoet hij aan je beschrijving:
- 12 V
- Motorkap sluitingen.
- Geen vergrendeling in het midden van de motorkap, geen uitsparing in het grille rooster voor de
vergrendeling.
- Uitsparing in de zijkant van de motorkap voor kabels naar de antenne boxen op de wings.
- Dubbele voorbumper met gaten voor NATO haak.
- Militaire koplampen.
- Stadslichten en knipperlichten verticaal op voorschermen.
- Verstevigingen onder de voorschermen.
- Gaten in de zijschermen voor rubber buffers zodat de deuren volledig naar voren open kunnen.
- Instrumentenpaneel zonder uitsparing voor licht/contactslot. Kleine uitsparing aan de bovenzijde voor wapenhouder.
- Lichtschakelaar met 6-standen op een los paneeltje rechts naast het instrumenten paneel.
- Links van het instrumentenpaneel een extra paneeltje met olietemperatuurmeter of dubbele ampère meter.
- Vliegenroosters in de ventilatieopeningen van het schutbord.
- Split rim velgen.
- Warner en NATO aansluitdozen voor militaire aanhangwagen links achterop. Op de Warner doos hoort een schroefdop aan een ketting die op de houder links van de NATO doos geschroefd kan worden.
- 2 grote rond reflectors onder de achterlichten.
- Convoy verlichting aan de achterbalk
- Zijkant van de achterbak is voorbereid voor antennesteunen.
- Wapenhouders op schutbord en op de rand van de achterbak net achter de voorstoelen (Elephant hide was standaard en staat ook op alle oude foto's van Brits militaire S2a's)
- Dubbele tanks met vulopening ook onder de voorstoelen. Keuzekraan op het schutbord in de rechtervoetenbak.
- Oliekoeler, ventilator met 8-bladen / dubbele pulleys
- Achterklepje met schop en houweel
Afwijkend van je beschrijving:
- Spiegels op de wings, niet op de bovenste
- Rechthoekige achterbumper met bumperettes en hijsogen (zonder uitsparing voor NATO aansluiting) ->de vorige eigenaar heeft er een rotte civiele bumper vanaf gehaald, ik weet niet of daar hijsogen aan hebben gezeten.
- Leren hoezen over de swivelbollen. (maar deze kunnen natuurlijk verwijderd zijn)
Wat ik nu nog niet kan vergelijken:
- NATO kentekenplaat verlichting rechtsachter (6 kleine gaatjes)
- Bevestigingsogen in de achterbak om lading mee vast te zetten (plus veel stalen profielen voor extra stevigheid, die door het alu plaatwerk naar buitenkomen….)
- Vloer van de achterbak is voorbereid voor een accuset van de radioinstallatie
- Boven in de rechtervoetenbak een brandblusser (kan ook op andere plaats zitten).
- trekstang tussen versnellingsbak en gearbox crossmember.
- Gereedschapskistje in motorruimte op rechtervoetenbak
Heel erg bedankt Iwan, ik kan nu denk ik wel met zekerheid zeggen dat het een GS uitvoering is (geweest).
Enige punt van twijfel is nog de achterbalk, in 1982 was dit in ieder geval een civiel exemplaar. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze civiele bumper een vervanging geweest kan zijn.
Waren er GS-en met civiele achterbalk? Dit lijkt er wel een te zijn..? :
Groeten Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2015 17:13 door Boelo.