Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 03:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 20:22 
Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing voor in mijn series.
Heb reeds een vacuüm pomp dus deze hoef ik in principe niet te hebben.

Hoe hebben jullie dit gedaan? En wat voor sets zijn er?
Ik weet er zijn hele dure maar het moet toch ook iets simpeler kunnen?

Ik vind het wel prettig dat ik terwijl de snelheid "vast" staat dat je deze nog kan verstellen.

Oh-ja, motor is een 300 tdi, hier zit een vacuüm pomp op en de dynamo heeft een (?) aansluiting voor een toeren tellen? Of is de beste plek toch de handrem trommel gebruiken om pulsen te tellen?

Ben benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben, of welke installaties er voor zijn.
Dure ,John Au" heb ik al eens in een andere auto gebouwd maar wil er nu niet zo veel geld aan uit gaan geven.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GatheRRoveR with Màríe
My way is the byway !

Was:
Brown danger - 90 2.5na 1985 in bits and pices
Blue Butt - SII 2.25 petrol 1958 in shambles
ToBe:
Màríe - SII 300tdi 1958


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 20:25 
Waarom niet gewoon een cruise control slopen uit en auto met een 300 tdi en die gebruiken.?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 21:13 
Heb er een in mijn 2a ambulance ingebouwd
Ik een elektrische van dacht 250 Euro maar de vacuüm van conrad voor 180 doen het ook goed, mijn buurman heeft die in zijn busje ingebouwd en met wat advies van mij is het hem zonder problemen gelukt, net geen 2 linker handen grinning smiley
Ik heb 2 magneetjes op de handrem trommel en de opneem spoel er achter aan de bovenkant zodat er geen kans is op schade in het terrein
Wil nooit meer zonder




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 10:32 
Ik al ruim 20 jaar niet meer zonder, ooit zelf vroegûr een set ingebouwd, en tegenwoordig dagelijks op de weg met af-fabriek cruise controle die dan veel gebruikt wordt.
Maar de vorige "oude" landrovers alleen gebruikt om rustig de omgeving(en) te verkennen. Op de snelweg miste ik de CC dan wel.

Zeker tijdens een ritje kanaaltunnel van bijna 450 km.......heb ik wel eens aan zo een knopje gedacht .... eye rolling smiley
Dus wil er graag één in Màríe

Mmmm als je de Wae Co ms 50 bedoelt tongue sticking out smiley
Zijn goedkoper geworden in de tijd van jouw posting en mijn googel actie........
Morgen nog maar eens kijken spinning smiley sticking its tongue out

Heb je de 2 magneten met lijm vast gezet oid?


Tja Frans, ik heb ze in real life nog nooit gezien dus niet aan gedacht.
Helaas zijn die in mijn omgeving schaars, zitten ze als je een modernere 300tdi weer aan zo'n "black box".
Maar zou inderdaad wel een leuke manier zijn.

Maar lees soms ook wel eens iets over handgas in series?!?
Is dat iets wat je gelijk moet vergeten?
Ik heb heel lang geleden tractor gereden en deze hadden vaak alleen handgas sad smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2015 08:37 door RobSLaro.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 11:58 
klopt had nog een oude prijs in mijn hoofd en te lui om de website te bezoeken eye rolling smiley
heb de magneetjes met een rvs strip op de boutjes van de remtrommel vast gezet, de magneetjes die ik meegeleverd kreeg zitten in een plastic huls met een gleuf in de bodem en daar heb ik dat rvs strip voor gemaakt en voor de zekerheid met wat kit, want een landrover trilt en schud nooit the finger smiley
de opnemer met een beugel achter de trommel en de beugel op de versnellingsbak vast gezet
heb ook een schakelaar op de koppeling want je wilt niet dat de motor dol draait als je de koppeling intrapt
heb hiervoor af en toe met handgas gereden maar is heeeeeeel erg af te raden en niet te vergelijken met cruisecontrol




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 15:12 
Mmm een grote slangeklem doet wonderensmileys with beer
Want boutjes op de remtrommel? Waar de cardan as mee vast gezet wordt?

Heb ook niet zo'n vertrouwen in lijm. eye rolling smiley blijft bij mij zelden goed zitten.

En de schakelaar op de koppeling komt er zeker.
Mijn eerste auto had dat niet, soms gierde de motor (van de lol) maar was ik de enige chauffeur.
Maar in Màrìe wil moeders ook gaan rijden dus moet het gewoon goed.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 16:54 
nee de boutjes waar de trommel zelf mee vast zit, moertje los en rvs plaatje er tussen waar het magneetje op geklemd zit, kan je in alle richtingen dan afstellen
een slangklem had ik ook in gedachte maar ik wilde niets "uitstekend" hebben want ik ken mijzelf, weet dat ik het er af rij en ik weet niet of de schroef van de slangklem niet te dik is zodat de magneet te ver van de opnemer komt
de magneetjes zitten op het plaatje geklemd met nog een dot sikaflex, als dat loskomt geef ik mijn landrover gratis weg aan de eerste die langs komt hot smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 17:36 
jamaar Schreef:
-------------------------------------------------------
> nee de boutjes waar de trommel zelf mee vast zit,
> moertje los en rvs plaatje er tussen waar het
> magneetje op geklemd zit, kan je in alle
> richtingen dan afstellen

Dat is nou weer jammer, bij mij zitten die er niet, de boutjes van de cardan wil ik er niet voor gebruiken.
Maargoed, een gaatje boren en dan draad tappen is zo gebeurd.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 22:44 
kijk: denken in oplossingen. daar hou ik van hot smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 13:28 
Gewoon hardop gedacht en wellicht overbodig maar misschien als tip, maar even in de gaten houden dat de boel in balans blijft? Als je aan 1 kant een gaatje boort en daar vervolgens een stripje rvs, een bout en een magneetje aan hangt..kans dat je als de boel eenmaal op toeren loopt trillingen gaat krijgen? Als ik zie dat een cardan as ook uitgebalanceerd wordt door er aan 1 kant een plaatje metaal op te lassen..

Misschien om trillingen voor te zijn 2 gaatjes tegenovergesteld boren even ver van het midden en in het gat waar het rvs stripje en de magneet niet komen een iets grotere bout draaien die je afslijpt tot die exact hetzelfde gewicht heeft als de combinatie boutje-stripje-magneetje?

In elk geval veel knutsel plezier!

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)


Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 13:33 
Zo'n MS50 setje is prima, heb er ooit eentje ingebouwd in een RRC 300 tdi, je moet wel 2 magneten gebruiken en wat instelwerk doen maar eenmaal werkend is het heerlijk. De set die af fabriek in een Disco 300 tdi zit die moet je heel snel vergeten, rommel. Ik heb de opnemer ook op de handremtrommel gemonteerd, met een hele stevige beugel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.