Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 17:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: do 29 jan 2015, 11:21 
Goed, de Defender is verkocht, nu mag ik op zoek naar een D2 TD5 automaat.
In eerste instantie ga ik op zoek naar het model na 2002 (facelift)
Waar ik op moet letten denk ik wel te weten, maar wat zijn nu de verschillen in uitvoering?
Heb er een paar gevonden o.a.
-HSE
-Gant
-Highlander

Wie kan me de verschillen vertellen? ze zijn volgens mij allen full options?

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2015, 10:50 
Zijn alle 3 hele luxe uitvoeringen, ik heb zelf de 7 pers. HSE, die heeft electrische stoelbediening, kompasje in de spiegel en andere flauwekullen. Als ik had mogen kiezen (mijn keuze was heel beperkt) dan ging ik voor een Highlander, die heeft zo'n mooi interieur met bruin leer afwerking, maar dat is puur persoonlijk. Ook de stoelen gaan "gewoon" handmatig en kan dus weinig aan kapot. De stoelverwarming is wel heel prettig! Maar op Google zul je heel veel info over de specifieke uitvoeringen vinden. Als je er eentje op het oog hebt, zet 'm dan zeker ergens op een brug en bekijk het chassis!! Dat is zwak punt nr. 1. Ik heb de automaat eruit gegooid en omgebouwd naar hand geschakeld.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2015, 11:27 
Rangie,

Als je over de grens gaat kijken vind je nog veel meer "special editions". Zo is er ook een model "the entertainer" met een dvd-speler + scherm voor de passagiers op de achterbank, maar dan wel weer gekoppeld aan de geluidsinstallatie van de auto (beetje identiek aan de plus opties voor de eerste L322 Range Rover).

Eigenlijk alle laatste series D2's zijn met allerhande luxe pakketten verkocht. Let wel op dat al die extra opties ook allemaal kapot kunnen gaan.

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2015, 11:39 
Ja als je verder kijkt dan een Defender-neus lang is gaat er een weeeereld voor je open.....maar wel blijven zwaaien he! thumbs up Het mooie van de Disco II luxe is dat het ook nog heel blijft, in tegenstelling tot een P38 bijvoorbeeld. Met een Nanocom alles uit te lezen, Ik heb nu weer 's een auto die me op en top bevalt, niks anders meer de komende tijd.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2015, 15:12 
Hoi Rangie,

De D2 is een fantastische auto.

De gefacelifte versie was er in uitvoering:

E herkenbaar aan de metalen wielen rondom.
S herkenbaar aan lichtmetalen wielen maar reservewiel metaal (met plastic cover).

SE luxer met stootstrips op deuren en keuze mogelijk voor lederen bekleding.
HSE nog luxer.
Gant meest luxe verchroomde zwarte stootstrips; alleen in automaatversie.

De Highlander bestaat volgens mij alleen in de niet-gefacelifte versie.

Ik heb zelf de S maar met de optie 7 stoelen, geen dakramen (= voordeel), en ook geen cruisecontrol (nadeel).

Duidelijker kan ik het je niet maken. Er zijn allerlei opties binnen de verschillende versies mogelijk.

Maar als ik jouw was zou ik gaan voor een SE met stoottrips, automaat, luchtvering en ZONDER ACE, active cornering enhancement. Dat is een storingsgevoelig overbodig systeem.
Succes met het zoeken!
Groet, Willem.

Tata-D2.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2015, 16:11 
ACE heb ik bij mij ook uitgeschakeld, maar let op, je dient dan wel op zoek te gaan naar stabilisatorstangen rondom, om toch een stabiele auto te krijgen. Ik heb de set van een Disco waar officieƫl af fabriek geen ACE op zat. De luchtvering is zalig!! Bovendien heb je dan ook niveauregeling, fijn met zware lading en/of zware aanhanger. Dus je hoeft niet te gaan zoeken naar de juiste vering. En zeker niet storingsgevoelig, alleen de balgen gaan geen autoleven lang mee, maar ze kosten ook geen drol en binnen een half uur heb je ze allebei vervangen. De voorveren zijn af fabriek heel slap, over drempels zit je al snel op je aanslagblokken te springen, de mijne zijn al vervangen voor zwaardere en iets hogere exemplaren, nu kan ik iedere drempel met iedere snelheid nemen, de achtervering heb ik iets omhoog geprogrammeerd. Ik heb ook de electrische dakramen, ik ben er heel blij mee, maar pas nadat ik de daken en de hemel compleet heb gerestaureert/afgedicht en beter dan af fabriek. Dagje of 2/3 aan gewerkt. De cruise control is een fantastische optie, hij werkt electronisch en reageert heel snel en wijkt geen kilometer af. Super op de lange afstand en vooral met aanhanger. De Disco I 300 tdi had een belabberde cruise control die op vacuum reageerde en bleef constant 5 tot 10 km vertragen/versnellen.

De Gant is er alleen in fase 2 (2cool smiley rond 2003/2004, de Highlander is er inderdaad alleen in fase 1 (2A) rond 2000/2002.

Willem, ik heb nog een nieuw cruise control setje voor je! Kan 'm ook inleren op je Disco via de Nanocom.

Groetjes, Bart van Dessel
[diensten-vakmensen.marktplaats.nl]




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2015, 16:15 
[www.mijnalbum.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 09:23 
Dank allen, ben weer een stuk wijzer geworden! Dacht alleen dat ik nu een LR zou kopen waar alleen maar mee gereden hoeft te worden (dank je Bart ;-))
Waarom heb je de ACE uitgeschakeld Bart? leek me wel een leuke optie? Dakramen en hemel afwerken is een leuk klusje voor de zomer. ga er vandaag een paar bekijken, hou jullie op de hoogte!

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 09:26 
BTW, Defender of Disco, blijf wel zwaaien no worry's thumbs up

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 23:05 
Hoe snel kan het gaan? vandaag een leuke D2 HSE gevonden waar de luchtvering reeds van is vervangen door schroefveren, en de ace is verwijderd.
Hemeltje moet idd wel gebeuren, verder nieuwe uitlaat nodig van voor tot achter, en wat kleine dingetjes.
Mag hem woensdag ophalen hot smiley

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 01:23 
Rangie,
Veel plezier ermee!
Kzalzwaaie.
Willem.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 03:24 
Gefeliciteerd! Hier ook een zwaaierdthumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 12:48 
zal proberen een foto te plaatsen, mar ben er geen ster in...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 12:59 
Mooi auto en gefeliciteerd met deze aankoop, Vooral het roofrack en de snorkel doen 'm goed.
















Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 13:01 
ook dat wat op het roofrack hoort heb ik er bij gekocht thumbs up Hannibal daktent 1.40

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 15:02 
Toe maar toe maar, en dan zeggen ze dat het crisis tijd is smoking smiley Ben wel een beetje jaloers......

Groetjes, Bart van Dessel
[diensten-vakmensen.marktplaats.nl]




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 15:03 
Geef die lelijke rocksliders maar aan mij, gratis demontage, hoef je niks voor te betalenwinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 21:40 
Is hier ook wel crisis hoor! heb moeten l*llen als brugman om er niet teveel voor te betalen spinning smiley sticking its tongue out
Nu is het sparen geblazen voor een lierbumpertje en een HD achterbumper.

Denk aan een Alisport uitlaat, of zijn er goedkopere, maar wel goede andere opties? DoubleS ken ik maar verder? En is het mogelijk, toegestaan en verstandig om het roetfilter te verwijderen? (De wagen is gechipt)

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 21:44 
Waarom zo'n dure Allisport? Enige wat wegroest zijn de aansluitflenzen, rest blijft eigenlijk heel goed. Het flexibel stuk van de voorpijp willen ook wel eens gaan rammelen. Ik heb mijn middendemper vervangen door een vervangpijp, in die pijp heb ik een kleine Simons sportdemper geplaatst, werelds geluid!! Roetfilter kun je evt. weghalen, doet half Nederland en wordt niet op beboet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2015, 22:06 
In de defender had ik idd ook een midden demper vervanger, klinkt geweldig, dat is waar. Maar wil de Disco graag wat stiller houden.
De originele middendemper is een reflectie demper, de alisport is een absorptie demper, deze geeft net zo weinig weerstand als een vervangings pijp, maar dempt wel thumbs up
roetfilter zal dus moeten wieberen the finger smiley volgens mij zit de EGR er ook nog op, dat zal ook moeten verdwijnen.
Laat maar komen dat ding! heb er wel zin in hot smiley

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 00:32 
De Simons is ook een absorptiedemper, klinkt redelijk zwaar en best bruut, maar eerlijk gezegd vind ik de stille originele ook wel lekker af en toe. Op de snelweg bij 110-120 wat ik normaal rij is het een heerlijke stille auto. De Simons demper heeft een dusdanige diameter en lengte dat je 'm zo in de middenpijp monteert zonder lassen of moeilijke dingen. Gewoon 2 klemmen erop en klaar.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 20:42 
Linkje Bart?
Ga maandag wel direct even langs ET, moet nog even een APK'tje op, en word de downpipe vervangen (zonder kat), en de middendemper voor een pijp. beiden RVS. einddemper laten we eerst origineel, kijken hoe dat gaat en klinkt.

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 22:18 
[www.simons-uitlaten.nl] volgens mij heb ik de onderste "handy"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2015, 23:26 
Dank je Bart, denk dat het wel een goed plan is om een dergelijk iets er tussen te zetten. zal eens kijken welke lengte max past.
moet nog even wachten tot woensdag hot smiley

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: di 03 feb 2015, 22:26 
Ik zou voor de ovale demper gaan, ik heb de kleinere ronde en wat mij betreft mocht ie net iets minder geluid maken. Tussenpijp zonder demper vind ik zeker teveel geluid produceren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: verscillen disco 2
BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2015, 08:52 
heb nog nix besteld, eerst even rijden. dan zien we wel weer.
maar wel leuke tip, ook geschikt voor andere doeleinden smileys with beer

Gr Rangie
Fun car: Discovery II TD5 HSE
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 102 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.