Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 12:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015, 23:29 
Dag prikkers,

het kriebelt weer dus we beginnen voorzichtig al weer wat plannen voor de zomervakantie te maken. De jongste (dan 2) is dan ook op een leeftijd dat kamperen met de tent weer wat makkelijker wordt. We hebben onze pijlen op Denemarken (de oudste is 5 dus je weet wel waarom..). Het wil alleen nog niet zo lukken om een leuke camping te vinden. we zoeken iets van een natuurcamping oid. dicht bij/aan het water is bijna een must. Verder niet veel eisen, als het maar een beetje natuurlijke omgeving is, niet van die vakken of een strak veld waarop je alleen maar in de voortent van je buurman kunt kijken.

Iemand suggesties? (mag ook wel een iets andere richting op zijn hoor.. binnen ca 800km en bij voorkeur geen Fr.)

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015, 23:50 
Hallo Chris, wij hebben een paar jaar geleden een geweldige camping gehad op het eiland Mon( de o met een streep erdoor).
Ik weet zo de naam niet meer maar zoek het even uit.
Het was een kleinschalige camping direct in en achter de duinen, dus aan het water.
De plaatsen waren niet echt ingedeeld maar her en der stond men onder de enorme bomen of in de duinen.
Gr Hugo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2015, 23:52 
De camping stond in het boekje van rustiek kamperen ,Scandinavie.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan 2015, 00:49 
Afgelopen jaar op de camping van Legoland gestaan (zuid-duitsland), we betaalden rond de 3 tientjes per nacht voor 5 personen.
Denemarken heeft zover ik weet ook zoiets, scheelde een hoop heen en weer gesjouw op 1 dag.

Groet Ron

Ps: wij hebben rechtstreeks geboekt, via Nederlandse site's zie je alleen maar huisjes voor dik geld.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan 2015, 01:14 
Jaren geleden op de camping in Bonnerup Strand gestaan. (o met streepje erdoor). Letterlijk 100 m van het strand, op het 'schiereiland' van Grenaa ( groot zee-aquarium).
Is groot qua m2, maar zeer ruim, en als je een beetje buiten de duitse vacanties zit heel rustig. Zie Google-maps, is ook rustige hoek van DK met kastelen enzo.
Kan je op heen- of terugweg ook nog bij het echte Legoland in Billund langs........


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan 2015, 01:48 
Tja ... ik vind bijna heel Denemarken een soort Legoland ... netjes aangeharkt en rijtjes bomen zo uit een doosje (een tikje gechargeerd natuurlijk).

Als je echt nog een beetje natuur wilt ... dan moet je naar het noorden van Jutland ... daar is nog een zekere "wildheid".
Misschien ben ik te kritisch ... dat is de prijs als je de Waddeneilanden nog zonder prikkeldraad kent (en zonder Duitse invasies van pasen tot kersrmis).
Ik vraag me ook af: moet je kinderen wel blootstellen aan mijn deceptie: Misschien is het beter als ze direct tussen het prikkeldraad opgroeien, dan valt het daarna niet tegen.

En dat je niet naar Fr wilt (ik neem aan dat Fr geen Friesland is) dat snap ik niet (maar uiteindelijk ben ik maar wat blij met al die mensen die niet naar Fr willen, dan blijft er nog voldoende plek over op al die geweldige plekken waar bijna niemand komt.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jan 2015, 10:18 
Jaren terug op de camping Nøre Lyngvig gestaan. Een dunne strook land met aan de ene kant de Noordzee en aan de andere kant een binnen meer. Een Heerlijke duin kamping met leuke plekjes in de duinen. Je kunt er prima uit de voeten om de rest van Denemarken te verkennen. Ribe is een aan rader met daar het nagebouwde viking dorp. En een oude binnen stad.
[www.lyngvigcamping.dk]

Groet Jan

Oja, mocht je die camping opzoeken. Neem een degelijke tent mee die een flinke wind kan door staan, wij stonden er met twee dagen windkracht 8, was september. Met daarbij houten haringen die ben je in duinzand echt nodig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/01/2015 08:21 door JanTD5.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 00:29 
Bedankt voor de reactie!

We hebben ooit dat boekje gehad maar zijn het kwijt, hebben er toen leuke campings in Noorwegen en Zweden mee gevonden. Zo'n strandcamping (Ulvshale Strand) is inderdaad heel erg leuk, wel wat prijzig in mijn ogen.

gr, Chris

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 00:51 
Ik ben het wel een beetje met je eens, Marc. Maar mijn ega vindt Frankrijk wel een mooi land, alleen vindt ze het zo jammer dat er zo veel Fransen wonen ;-)

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2015, 11:55 
CamperChris Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben het wel een beetje met je eens, Marc. Maar
> mijn ega vindt Frankrijk wel een mooi land, alleen
> vindt ze het zo jammer dat er zo veel Fransen
> wonen ;-)

Zal ik eens een gokje wagen: Je wederhelft heeft moeite met het Frans ? 't Is een gewaagd gokje, er zijn ook mensen die die Fransen gewoon niet snappen.

Ik zelf krijg bijna acuut een Monty Python gevoel krijg bij zowel Engelsen als Duitsers ... dat lijkt misschien wel humor, maar als je deel uitmaakt van de grap is de grap er wel vanaf. Ik snap beide dus niet, en zei mij niet ... ik herinner me nog van lang geleden dat ik liftend naar Wales ging en de Engelse douane op de boot vroeg waarom ik nu naar Engeland kwam, mijn antwoord was dat ik de vorige boot gemist had .... they were not amused, vervolgens vroegen ze of ik genoeg geld bij me had: Nee ... maar wel girocheques! what? die girocheques kenden ze niet en dat je daar riante bedragen mee op een postkantoor kon ophalen was ongekend, maar ... ik kwam toch niet om werk te zoeken ? Nee, was mijn antwoord, ik ben wel wijzer, de werkloosheid in Engeland is groter als die in Nederland ... again .. they were not amused. Dit alles speelt dus enige tijd terug, maar ook weer geen eeuwigheid, ze zaten al even in de EU dus al deze vragen etc. waren ook nog eens in strijd met de regels.

Anyway, ik snap die Fransen wel een beetje, ken de gewoonten, en ik maak grapjes met ze ... als je de volkdaard een beetje kent dan kan je aardig met (en soms om) de Fransen lachen. O ja, er is wel een wereld van verschil tussen de Fransen en die mensen die in Parijs wonen, en er is ook een groot verschil tussen de Fransen en die mensen die geld verdienen aan toerisme (maar dat laatste geldt overal, ook in Zeeland).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 12:33 
Hoi Chris,

Wij halen bij de ANWB boekjes van Charme Campings ,, " Van Denemarken niet gehad " Hier staan Campings in waar je niet hutje mutje staat en geen mega zwemparken ed. Bevalt ons prima nooit ergens gereserveerd wel deden we van te voren bellen als we in de buurt waren om te vragen of er plek was. Werkte voor ons prima.

BTW ANWB heeft het [webwinkel.anwb.nl]


Suc 6

Grrrrrr Noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 145 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.