Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 02:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Staat er niet goed op
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 00:37 
Bij ons op www.112vallei.nl stond vandaag een on geval tussen een 110 hi-cap en een Peugeot. Was een frontaaltje door de gladheid. Gelukkg geen gewonden maar helaas wel een afgeschreven Laro.
Dus rij voorzichtig en een goed weekend


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 01:23 
Zonde zeg sad smiley



[www.112vallei.nl]




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 01:57 
zonde, idd, maar zeker wel te fixen lijkt me... alleen chassis even richtengrinning smiley ( of maar meteen vervangen voor een Marslandwinking smiley)
en als ik dan de andere auto bekijk.... zit ik liever in 2 ton ouderwets staal ladderchassis met alu eromheen dan monochassis plastic.....


edit:achterruit eruit??? don't get it....eye rolling smiley


edit 2:
kleine hoeveelheid olie gelekt....grinning smileyspinning smiley sticking its tongue out



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2015 00:03 door sjorsboomschors/aka/PP.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 02:07 
Tja weer zo'n pest-Peugeootje 307 ... bij mij was ie wit maar net zo goed reed hij mij total-loss.
Die pest-Peugeootjes zouden verboden moeten worden, in ieder geval bij gladheid.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 03:06 
He he he beetje respect voor de Peugeotjes angry smiley wij hebben ook een 307SW. Prima auto thumbs up En bij een zware crash wil je echt liever in een 307 oid zitten dan in een Defender. In de 307 vangt de monocock de klap op in combinatie met airbags, gordelspanner en kreukel zone. In een Defender vang JIJ de klap op omdat het een hoop energie kost om het chassis te onzetten. En dat dreunt best door in JOU!
Dus PP je kunt beter crashen in de Volvo van je vrouw dan in de Defender van je.
Maar eerlijk is eerlijk de Defender heem karakter grinning smiley

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 03:18 
tja, heb 3 404's gehad ( '63 en '64 ers,) en twee 205's ... maar ben niet zo'n fan van Peugeots, of het moeten pepermolens zijn grinning smiley
en idd, een Land Rover 90/110/130 heeft al een uitstraling van er met een boogje omhen rijdengrinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 03:29 
Ach bijna elk merk is tegenwoordig een verzameling van onderdelen gemaakt door verschillende makers. Alleen de buitenkant is nog een beetje anders. In onze 307 ligt een 2.0Hdi welke oa ook in de Volvo V50 is gebruikt. Dus een PSA product in een Volvo. Het TdV6 blok uit de RRS en Disco 3 is ook PSA techniek.
Dus het bruggetje naar Landrover is er weer grinning smileygrinning smileygrinning smiley

Groet Jan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2015 01:29 door JanTD5.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 13:41 
Blijft staan dat ik door zo'n pest Piegootje van de weg werd gereden.
De initiele aanrijdschade was bij mij minder als bij die 307, alleen belande ik wel op de gepoetste kant in de greppel.
De dreun die ik moest opvangen was niet heviger als een stevig aankoppelende trein, verder natuurlijk wel een hevige mentale dreun.
Het was voor mij het einde van de Td5 (het wrak is door een liefhebber weer opgeknapt, voor mij was 't economisch niet haalbaar).
Daarom dus heb ik een nogal ambivalente houding (om het vriendelijk te zeggen) tav die pest-Piegootjes.

Marc

PS Het zou mij overigens niet verbazen als "mijn" Piegootje ook total-loss was, alleen schade rechtsvoor maar waarschijnlijk wel t/m de veerpoot .


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2015, 15:47 
Ik vind de reactie hierboven kenmerkend voor gedrag op de weg....

Kreukelzone, airback, gordelspanners en mono crock (wtf is that?).

Vals gevoel van veiligheid! Die veiligheid ben je zelf verantwoordelijk voor!
Een beetje defensiever rijden ( net als een motorrijder ) in plaats van net doen of het een winkelwagentje is.

Dat "soort" mensen zou je eens moeten vragen de weg op te gaan voor een proefrondje: rijden zonder gordel en met een stalen pen midden op het stuur. Moet je dan eens kijken hoe veilig dat je rijdt.
Voel ik me op de weg ook veiliger.

Net als mensen in een Smart, rijden stevig door! Ja-ha ze hebben een hele goede veiligheid kooi, airback , groene knopjes , sips of hoe het allemaal heet.

Maar als je met zo iets tegen een 2 ton voertuig rijdt wordt je gelanceerd met de snelheid van een ping-pong bal, moeten we het maar niet over de G-krachten hebben wat je ondergaat.
Vertraging en dan weer een grote actie de andere kant op. Veilig dat die "auto" is.

Je kan elkaar maar beter niet tegen komen en normaal (eventueel iets later) thuis komen.

Wens een ieder veel veilige kilometers !smileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 117 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.