Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 16:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verschil 3,9 of 3,5 v8
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:13 
Prikkers,

Ik heb een v8 in de schuur staan die in mijn 110 komt. Hij komt uit een omgekatte RR de v8 heeft alle kenmerken van een 3,9 oliekoeler, starter automaat met BW tussenbak 3,9 inlaat etc, ik ga er dus vanuit dat het een 3,9 is nu heb ik het motornummer opgezocht en dat is 31D04xx5B (x is een cijfer) en staat er wat scheef in. Volgens diverse sites zou dit een 3.5 zijn. Hoe kan ik ontdekken wat voor blok het is zonder hem helemaal uitelkaar te halen?

Groet Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:21 
Dat wordt leuk Frank, waarschijnlijk is je nummer er om RDW redenen ingeslagen......zéér waarschijnlijk is het een 3.9 want als de auto is omgekat dan heeft de toenmalige eigenaar waarschijnljk ook niet de moeite genomen om het blok te wisselen. Ik denk dat je er alleen achter komt om er een (of beide) kop af te halen. Als het blok toch los ligt is dat wel zo gebeurt, binnen een uur heb je ze er allebei vanaf liggen. Misschien preventief koppakkingen wisselen?

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:26 
Hee Bart,

Ik zat zelf ook aan dat scenario te denken en heb net het hele blok weer opgebouwd en ga dus niet alles weer lostrekken


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:30 
als je hem toch al los had....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 00:05 
Kan je niet de carterpan verwijderen en dan via de onderzijde de diameter van de cylinder meten.
Ik neem aan dat er in een 3,9 grotere zuigers zitten.
Moet je alleen nog even de diameter van een 3,5 opsnorren.
Zal wel frunniken worden maar je kunf het proberen.
Is volgens mij makkelijked dan kopje lichten.

Groet Laurens


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 00:17 
Maar als je 'm net helemaal opgebouwd hebt dan heb je toch gekeken welke koppakkingen je nodig had?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 00:42 
Ik heb wel eens koppakkingen voor V8 gehad die voor 3.5 en 3.9 gelijk waren...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 01:02 
Als je het echt wil weten moet je de boring gaan opmeten.

- 3.5 = 88,9
- 3.9 = 94

Je zou nog even de compressie verhouding kunnen bekijken, moet 8-13-1zijn bij een 31Dxxxxxxx 3.5

Succes Michel WaZ

RRC '86 V8



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2015 23:09 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 11:55 
Compressie verhouding zegt niets. De 3.5 en 3.9 hebben zoveel overeenkomstige verhoudingen gehad. En als het nummer opnieuw is ingeslagen zal het compressie getal ook wel opnieuw ingeslagen zijn.

Als het blok nog niet gelopen heeft heb je 1 kop er toch in 15min af liggen? Even meten zou ik zeggen. 94 mm is 3.9


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 12:34 
vakman....thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 12:42 
Bart,

Ik heb alleen de nokkenas en distributie losgehad en besloten de koppen te laten zitten. Anders had ik 3,9 koppakkingen besteld, ik ging er blind vanuit dat ik een 3.9 blok had. Met het manifold eraf is het idd heel weinig werk de koppen te lochten.

Groet Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2015, 16:53 
Vraag: na demontage kop, nieuwe pakking en bouten? Of kan oude spul er weer op? Of alleen als hij nog niet gelopen heeft?

Landrover 90 V8 1985
Kirchroa


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 138 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.