Nou mensen,
De wagen doet het weer!
Na een grondige rooi-actie is de kabelboom gereduceerd tot het minimum. Aangezien de schade aan de kabelboom op meerdere plaatsen bleek te zitten, heb ik de hele handel maar eens structureel veranderd. Ik wilde echter wel de mogelijkheid open houden om later weer een startonderbreker te kunnen plaatsen zonder opnieuw een listig plekje te zoeken. Dus voor het startonderbreker-circuit is de gehele bekabeling hersteld en een "spider" geplaatst. De complete EGR-installatie is weg, dus de ECU, de klep, de opnemer op de pomp, temperatuursensor en het vacuumrelais. Dat scheelt een paar draadjes! Vanaf de vacuumpomp ligt een nieuwe vacuumleiding naar de rembekrachtiging omdat een T-stuk niet zo eenvoudig is dicht te zetten.
De eerste pogingen om te starten gingen mis, er gebeurde niets, of in ieder geval niet genoeg om de motor te laten aanslaan. Uiteindelijk na wat email verkeer met Bart van Dessel, en natuurlijk hier op het forum, heb ik de oude injectiepomp weer ingebouwd. Het resultaat was: starten en lopen!
Wat er nou precies niet goed is aan de gloednieuwe injectiepomp wordt onderzocht, maar het is knap frustrerend als zo'n duur component het niet blijkt te doen. Zeker als je moet beredeneren wat er fout is gegaan, dan ga je niet a priori ervan uit dat nieuwe onderdelen ook stuk kunnen zijn.
Inmiddels heeft de motor al een kleine 1000 km gelopen en afgezien van een eveneens niet werkende, gloednieuwe, WABCO vacuümpomp (ook hier maar weer de oude erop gezet) is het nog wat nastellen van de kleppen (ook hier is alles "ganz neu"
en klaar is Arthur!
Ik ga nu beginnen met de rest van de geplande werkzaamheden: andere cardans (voor een "double" cardan), diverse kleine modificaties aan de versnellingsbak, aanpassing dashboard/interieur, nieuwe voorruit, rondom ALLE verlichting over op LED enzovoort om er weer een knap voertuig van te maken.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Arthur