Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu di 30 apr 2024, 14:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Import rrc
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 00:06 
Ik kan in Noorwegen een RRC van 1972 kopen. Het is een samengestelde wagen met koets van 1993. Nu is het zo dat je daarvoor in Noorwegen de auto moet laten goedkeuren en als dat het geval is komt dat in het kenteken te staan.

Dit wordt in de Scandinavische landen vaak gedaan en is geen probleem aangezien de MRB in Noorwegen maar ongeveer 10% is van wat je in Nederland moet betalen. Heel veel financieel voordeel levert dat dus niet op.

Is zo'n wagen naar Nederland te importeren en is het bouwjaar 1972 dan over te nemen? Noorwegen hoort ook niet bij de EU dus zou dat evt. ook problemen kunnen opleveren?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 00:22 
Als de herkomst van de verschillende delen eerlijk is, de herkomst kan worden aangetoond en de auto deugdelijk is, lijkt de import me geen probleem.

Of het bouwjaar 1972 ook wordt overgenomen hangt af in hoeverre de rrc aan de 1/3, 2/3 regel voldoet.
Vooraf contact met de rdw met zoveel mogelijk gegevens van de auto lijkt me de beste kans om het voor elkaar te krijgen.

succes, Fenna


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015, 11:02 
Weet wel dat je nog belasting mag aftikken, omdat het een voertuig van buiten de eu is


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015, 12:01 
Heb ooit een RRC in Stockholm gekocht, via Ebay geloof ik. Met een vriend er naartoe gevlogen voor een paar tientjes en met de auto terug gereden. Auto viel zwaar tegen, heb er flink op toegelegd, maar het avontuur was onvergetelijk! Gewoon terug naar huis gereden, 1500 km, sputter sputter sputter, geen 3e versnelling en geen achteruit, lekkende tank en -10 graden. Je moet het niet doen voor de winst, daarvoor zijn de risico's veel te groot. Bij iedere verjaardag wordt er weer over gesproken, maar ik doe het NOOIT meer. Met een RRS van 2 jaar oud wordt het iets anders.

Gr, Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015, 14:49 
ikke iets soortgelijks met een Volvo 245.... de trip was leuk, spannend enz. ( kon op platen van de verkoper terugrijden) maar af & toe wel met geknepen billen....
je moet een auto eerst leren kennen, en niet meteen in paniek raken bij lampjes, rammeltjes enz.
maar als je er zeker van wilt zijn dat het een "orgineel"'72 is... veel foto's vragen!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 18:39 
Als je nog eens wat uit Stockholm hebt laat dat dan even weten, mijn broertje woont er.
Niet dat dat verder een garantie is ... hij voerde ooit een Zweedse Volvo Amazon break uit, dus op de Zweedse platen over de weg ... hij dacht gouden handel te hebben en het bleek een zeperd ...... zodanig dat we er maar niet meer over hebben op verjaardagen etc. De auto kreeg hier wel een kenteken, dat was tenminste nog iets maar verder was er veel op aan te merken (en het ergste was dat ondanks de Zweedse APK de remmen bij nader inzien levensgevaarlijk waren ... mijn broertje vertrouwde toch net iets teveel op de Zweedse degelijkheid ... 't is allemaal goed gegaan maar meer ondanks als dankzij - zeker omdat die Amazon best hard reed als je een eind autoweg voor de boeg had).
Verder natuurlijk wel leuk, een origineel Zweedse auto van z'n eigen geboortejaar, eigenhandig naar z'n eigen geboorteland rijden.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 18:52 
Dat zweedse avontuur is zeker een jaar of 8 geleden en daarna heb ik nooit meer gekeken naar Zweden, alleen bepaalde blonde apparaten met 2 grote ronde apparaten at the front


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 19:52 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat zweedse avontuur is zeker een jaar of 8
> geleden en daarna heb ik nooit meer gekeken naar
> Zweden, alleen bepaalde blonde apparaten met 2
> grote ronde apparaten at the front

Ahh ... van deze: [www.biltema.se]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 20:08 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat zweedse avontuur is zeker een jaar of 8
> geleden en daarna heb ik nooit meer gekeken naar
> Zweden, alleen bepaalde blonde apparaten met 2
> grote ronde apparaten at the front


had jij niet nog kortstondig een V70 Vulvagrinning smileythe finger smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 21:56 
jongens jongens toch ....

Als de buitentemperatuur net zo snel daalt als het niveau hier, hebben we voor middernacht nog een elfstedentocht
tongue sticking out smiley

Fenna



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2015 19:57 door fenix2.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 22:05 
fenix2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> jongens jongens toch ....
>
> Als de buitentemperatuur net zo snel daalt als het
> niveau hier, hebben we voor middernacht nog een
> elfstedentocht
> tongue sticking out smiley
>
> Fenna
JIJ was de schaatsexpertgrinning smileyspinning smiley sticking its tongue out ik kan hooguit klunenwinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 22:10 
Fenna toch ... Biltema is een heel keurige winkel, vol met allerlei leuke speeltjes ... voor de auto, de boot, de fiets, etc.
Ik weet niet beter dat Bart doelt op die "blonde" (=domme) Zweedse auto's met twee van die grote koplampen voorop.

Je kon overigens rond oud en nieuw goed op Drevviken nabij Stockholm schaatsen, ik kreeg een kiekje van mijn schoonzusje.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 22:46 
Ik zag dat die RRC al verkocht is. Dus bedankt voor de respons. Overigens zijn Laro's hier in Noorwegen gewild. Ik hou het nu twee weken in de gaten maar alles tussen de 500 en de 4000 euro is redelijk snel verkocht. Het zijn vaak wel roestbakken.

Invoeren naar Noorwegen kan een kostbare zaak zijn vooral jonger dan 30 jaar kost een vermogen. Dan kun je net zo goed hier in Noorwegen een vergelijkbaar exemplaar kopen. Als de auto een 'veteranbil' is oftewel een oldtimer ouder dan dertig jaar dan ben je met invoer sowieso mininaal 14.000 nok oftewel nu zo'n 1500 euro kwijt.

Ik zit er aan te denken om mijn "Weekers slachtoffer" hier naartoe te halen en te verkopen via mijn broer die hier woont maar moet nog ff wachten. Hij is nog geen 30 jaar oud.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 22:57 
tja, als je genoeg biedt is mijn 110 wel bereidt te verhuizen... 30+ jaar en een godsvermogen aan MRB P/J ( €2400!) voor 6000km'sgrinning smiley
ga ik voor iets nieuwers, en kom ik haar persoonlijk brengengrinning smileywinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:11 
Waar hebben we het over en wat is genoeg?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:18 
psst, PP

daar heb je vast wel een bijrijdster bij nodig winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:34 
fenix2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> psst, PP
>
> daar heb je vast wel een bijrijdster bij nodig winking smiley


uiteraardwinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:34 
Mrah Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waar hebben we het over en wat is genoeg?


tja, '84 110, 200tdi, twee jaar apk ( net, 2 jan!) nieuw chassis, gereviceerde LT77/230, nieuwe aandrijfassen, nieuwe dynamo, roofrack, 2x reservewiel.. lier optioneel (warn 9000XD) en genoeg.... incl brengen...?? reken op €7500+grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Import rrc
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015, 23:40 
Ik snap het, maar voor dat geld kopen ze hier in Noorwegen liever een jonger exemplaar of zo... zo heel veel voordeel geeft het nou ook weer niet een oldtimer rijden hier. Zoals eerder aangegeven is de houderschapsbelasting hier maar 10% van wat het in Nederland kost. Dus je moet echt een liefhebber vinden wil je iemand vinden die zo'n 70.000nok wil geven voor een 110 ook al is ie nog zo goed.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 117 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.