Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 17:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 00:31 
Ik ben op zoek naar de part-numbers van de olieleidingen die op een p38 stuurhuis zitten.

Tis iets met m14 en m16 draad.

Ergens een document met onderdeel nummers?

Thanks,
Rob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 00:47 
Ik zoek altijd op de site van daar kan je de digitale gids met nummers vinden.
Schijnt er ook nog eentje in duitsland te zijn.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 14:59 
Hmm kan het daar niet vinden. eye popping smiley

Zoeken kan ik wel, maar het vinden heb ik normaal mijn vrouw weer nodig.

Ik heb al een knullige verloop naar de hoge druk leiding, voor de retour kan ik nog niets vinden.
Van origine zit er iets met een banjo-bold M14 en M16, de leidingen van de Defender en de Disco's (die ik heb) passen hier niet op.
Op de hoge druk leiding heb ik een knelkoppeling kunnen maken op de bestaande leiding die M14 heeft.

Maar dat is niet een hele nette oplossing, vandaar dat ik opzoek ben naar een nette oplossing.
Ik ben al naar zo'n leiding specialist geweest maar die begint ook met verloopjes van circa 6 cm voordat het slangen werk er aan kan.
En 80 eu voor een slangetje (waarvan ik er 2 nodig heb) te betalen...............

De pomp waar het uiteindelijk op moet lijkt in mijn optiek het zelfde als de Defender / Disco ? Is dat zo? confused smiley

Deel 2
Ik vind deze partnumbers:
LAND ROVER NTC6733 1 PIPE ASSEMBLY-PUMP TO STEERING BOX, 'CLASSIC PART', DIESEL VM, RHD
LAND ROVER NTC6732 1 PIPE ASSEMBLY-PUMP TO STEERING BOX, 'CLASSIC PART', DIESEL VM, LHD
LAND ROVER NTC6070 1 PIPE ASSEMBLY-PUMP TO STEERING BOX, TDI L/R, LHD (V)LA647644
LAND ROVER NTC5494 1 PIPE ASSEMBLY-PUMP TO STEERING BOX, TDI L/R, RHD (V)LA647644

Nu heb ik de indruk dat deze voor tussen de pomp en het stuurhuis is. Zal vast weer niet de banjo bold bij zitten...

We kan me hierbij helpen?
300tdi met pomp uit een disco en een P38 stuurhuis.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2015 13:11 door RobSLaro.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 15:08 
Hoi Rob,

Ik heb afgelopen weken een P38 stuurhuis op mijn Series 3 gemonteerd, De pomp zat al op het TDi blok dat afkomstig is van een Defender. Ik heb de leidingen laten persen bij Hydraflex hier in het zuiden van het land. Eerst al de koppelingen gekocht en vervolgens met een proefslangetje de lengte van de te maken slang bepaald. Met dat slangetje en de koppelingen terug gegaan en de slangen laten persen.
Het zijn inderdaad M14 en M16 banjobouten.

Ik weet even niet uit mijn hoofd wat de kosten waren, maar weet zeker dat dat geen € 160 was.

Groet en veel sleutel plezier!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 15:32 
Ik heb beide, een 90 en een P38, maar volgens mij is het stuurhuis van de P38 toch wel wezenlijk anders.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 16:07 
Ben leert elke dag van zijn Laro's Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb beide, een 90 en een P38, maar volgens mij
> is het stuurhuis van de P38 toch wel wezenlijk
> anders.


Zeker weten, daarom weet ik dat het niet past spinning smiley sticking its tongue out

De aanvoer (hogedruk leiding) zit goed maar niet netjes, volgens mij was dat de M14 kant.
De retour M16 (?) kan ik niet zo iets voor vinden, anders zal ik op zoek moeten naar een bout en deze door boren en afdraaien naar een pilaartje voor de slang.

@ Ivo, jammer dat je niet meer weet wat en hoe, ik kom niet uit het zuiden.
En de lokale drukslangen specialist kan mij niet helpen. ?!?!?!!?!?!?!? zal geen namen noemen tongue sticking out smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 18:23 
@ Ben: Klopt helemaal Ben. Ik schrijf ook dat de pomp al op het blok zat. Die pomp heb ik aangesloten op een stuurhuis van een P38. Dat werkt prima.

@ Rob: Ik heb inmiddels de facturen erbij gepakt. Voor de leidingen van reservoir naar pomp, van pomp naar stuurhuis en van stuurhuis naar reservoir was ik zo'n € 65,- kwijt. Daar komen dan nog wat slangklemmen bij.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 22:57 
Kijk Ivo, daar kan je niet voor zelf gaan lopen klussen met het risico dat het (onderweg) toch niet goed zat.

Ben nog voor de retour op zoek geweest naar banjo-bolt met bijbehorende aansluiting waar ik eventueel een slang op kan zetten.

Ik heb je adresje even gegoogeld en zal ze benaderen. Limbotja is helaas niet om de hoek van de deur. Maar kunnen ze me alleen maar helpen aan een verloop m16 banjo bolt naar een 12 of 14mm slang. smiling bouncing smiley

Want zo'n stapel verloopjes... dat zit de koelwater slang weer in de weg. Met die banjo-boltjes kan je gelijk de hoek om.
Maar met de boven genoemde partnummers kom ik ook niet verder, als ik onze vriend google gebruik kom ik telkens uit op de koppelingen die voor oa een Defender stuurhuis gebruikt worden. En die nummers komen echt van "Ben" zijn Russische site .......



Edit : Hoe moeilijk kan het zijn Zoiets duzzz



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2015 21:15 door RobSLaro.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015, 00:21 
Hoi Rob,

Als je vraagt naar Math en aangeeft dat je hetzelfde wilt als die gast met die oldtimer Land-Rover, dan hoop ik dat het voor hem iets makkelijker is te begrijpen wat je bedoelt en wat je wilt. De leiding die van de pomp naar het stuurhuis loopt, is aan beide zijden voorzien van een geperste koppeling. Als je die wilt bestellen, zul je exact de lengte moeten weten. Het is geen slang die je even 180 graden buigt.

Hier zie je ze zitten bij mijn auto. Zoals je ziet, heb ik de achterste banjobout ook nieuw moeten kopen, die zat helaas niet bij mijn stuurhuis.



Ik hoop dat je ermee verder komt.

Succes!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015, 01:17 
Tja zo hoort het!
Thanks thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 136 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.