Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 10:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015, 13:25 
Hoi Allemaal,

Omdat wij onze vouwwagen gaan verkopen en wij voortaan willen reizen zonder aanhanger met onze 110 Defendert. Zit ik te twijfelen over zoals de titel al zegt dakdrager of dakkoffer. De bedoeling van onze reizen zullen niet zijn echt heftige offroad maar wel greenlanen regelmatig oversteken met ferries.

Nu heb ik het een en ander lopen zoeken op het forum maar kom er nog niet echt wijs uit.
Ik zit ook met het kosten plaatje als ik dakdragers met een koffer wil kopen tegen over de eenvoudige box imperiaal ontkomt het mekaar niet veel.
Wat zijn de voor en tegens.
of door sparen en toch voor een Imperiaal gaan van heel veel geld.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

vrgr Noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015, 14:11 
brownchurches zijn niet duur, wel beetje lomp, log en hoog....grinning smiley
maar een alu is ook wel te vinden....
[www.paddockspares.com]

scheelt de helft met de andere...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015, 17:39 
Let er wel op dat een dakkoffer slecht tegen takken kan, een imperiaal met kisten is veel sterker.

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015, 18:19 
Een imperiaal is niet alleen duurder, maar weegt ook behoorlijk en zorgt zeker voor een meetbare toename van je brandstofverbruik. Ik heb mijn King-ping imperaal verkocht en zelf dakdragers gemaakt. daarop zet ik een alu kist (ex BW). Zit er snel op ken kan goed tegen een stootje. Ik kan een imperial niet ergens opslaan, die dakdragers wel, en rijdt dus meestal met een "leeg" dak..



last van overhangende takken heb je in beide gevallen, Als het goed blijft haken dan kun je met dakdragers de boel aardig kapot trekken.



gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015, 22:04 
@Chris, 't kan natuurlijk zijn dat die (bovenste) foto wat vertekend, maar ik vind die voorste drager nogal doorhangen. Ik denk niet dat er heel veel stevigheid in zit, er zit verder natuurlijk ook geen verband tussen die dragers maar wel een behoorlijk kist erop. Die zou ik toch liever op een roofrack (imperiaal) hebben. Op de weg gaat het misschien wel maar op forse hobbelpaden of wasbordjes zou ik er niet op willen vertrouwen. No offence - Just my 2 cents... winking smiley


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 00:07 
Hallo Noud,

Wij hebben een combi gedaan. Ik heb een redelijk goedkoop tweedehands roofrack gekocht en daar een lange smalle dakkoffer op gemonteerd. Daarbij hebben we twee dakzakken gekocht die we ook willekeurig op de roofrack kunnen vastzetten met spinnen. Werkt aardig maar zonder trap is het wel wat meer inspanning. Uiteraard zullen de dakzakken niet sterk genoeg zijn voor takken oid.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 01:00 
De dragers zijn inderdaad een beetje doorgezakt, Vincent. Maar dat komt niet door het gewicht van de kist. Het komt doordat de dragers het gewicht van een volwassene in het midden niet goed kunnen dragen. ik heb de dragers zelf in elkaar geknutseld. de leggers zijn C-vormige profielen van Hendersson voor schuifdeuren. omgekeerd gemonteerd heb je een sleuf waar je heel makkelijk een bout in kunt schuiven. Achteraf zijn de profielen een iets TE lichte keuze (gezet blik), maar het sleuf-system (wat je vaak bij dakdragers en roofracks ziet tegenwoordig) is wel erg handig.

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 01:21 
Aha... Inderdaad, is zo'n sleufprofiel erg handig, dit is ook wel in een wat sterkere uitvoering te krijgen, alu 3 of 4 mm dik zelfs: [metaalwinkel-metalen.nl]


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 10:55 
Bedankt voor de tips,

Ga voor een goedkope imperiaal van een combo oid. en ga deze pas maken met klemmen naar mn externe rolkooi. Zit ik ook niet met het probleem van lekkage van de goot. Heb mooie klemmen op het net gezien word weer knutselen. Wil het zo maken dat het afneembaar is en demontabel.

Als er mensen zijn die dr imperiaal op een rolcage hebben graag tips en foto's.

Kwa gebruik Chris denk ik dat er niet veel gebeurt omdat wij altijd met een vouwwagen op pad zijn gegaan.



grrr Noudje



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2015 09:00 door noudje.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 11:58 
Hé bedankt voor de link, Vincent!! Ik ben er al vaak naar op zoek geweest, maar had ze nog steeds niet gevonden. Wellicht geef ik mijn modulaire dakdraagsysteem nog eens een upgrade.

gr, Chris

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015, 12:18 
Hoi Katteker,

Ziet er ook goed uit idd.

Grrr Noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 118 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.