Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 21:39 
Voor het terugplaatsen van de carterpan al veel gelezen op het prikbord over vloeibare vs. kurken pakkingen... Op dit moment neig ik ernaar om geheel met vloeibare pakking te gaan werken (Easy Gasket, of Loctite 5910) - ook omdat hij nog steeds behoorlijk zweet rondom de bestaande pakking en de bouten. Heb bij Paddock wel een Genuine pakking gezien, die wat donkerder van kleur is (lijkt me geen kurk), en misschien beter is...

Ik heb ook gelezen over het vlakken van de rand van de pan, en rondom de bout-gaten e.d., maar ik zit nog met een vraag: ik heb ergens ook gelezen dat er gewaarschuwd werd dat een (kurken) pakking soms ook bedoeld is om een bestaande afstand te behouden, dus dat de bouten anders "te lang" zijn - is dit echt reeel als ik ook gewoon bovengenoemde vloeibare pakking neem?

Groet,
Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 23:40 
Bout lengte zal wel meevallen, maar naar mijn mening gaat er niks boven klingerit pakking. zeker als je wat dikker pakking materiaal neemt dicht dit altijd af.
Pakkingmateriaal vastbouten op je carterpan en dan rustig uittikken met een bolhamertje.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 00:10 
Mocht je trouwens voor vloeibare pakking gaan, kijk dan uit dat je niet teveel gebruikt en dat er geen kit tussen je carterpan en je blok uitgedrukt wordt.
Je zal niet de eerste zijn bij wie er een oliekanaal verstopt raakt door kitresten.

De groeten,

Michèl


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:59 
Hoi Michel,

dank voor je reactie, maarre... een verstopping van een oliekanaal klinkt niet echt bemoedigend smiling smiley

Heb ooit dit fimpje bekeken (getipt door een andere prikker) - dat lijkt me de goeie dikte, alleen blijkt het ook zo als optie voorgeschreven te zijn voor een Defender dan.

Maar die andere optie die je noemde, Klingerit - ik heb eens op die site gekeken, maar daar zijn ook weer vele soorten en maten te vinden - ik neem aan dat jij die dan gewoon zelf uitsnijdt - maar welk type neem jij dan? Dat oliepapier Statite (link)? En welke dikte zou je aanraden?

Groeten,
Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 20:49 
Hallo Bart,

Het filmpje kan ik niet bekijken, zit nu aan boord en om een of andere rede is het dan normaal om zeer traag internet te hebben.
Ik gebruik zelf meestal het pakkingmateriaal dat in overvloed op mijn werk ligt. Meestal zo'n 1 à anderhalve millimeter.


De groeten,

Michèl


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.