Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 25 apr 2024, 02:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 23:00 
Afgelopen jaar heb ik een prachtige 90 aangeschaft, en over het gehele jaar geheel ´verbouwd´ tot mijn auto.
Nu kan ik door omstandigheden niet meer lang en comfortabel genieten van de Defender, en ben meer comfort en een automaat nodig.

In eerste instantie zit ik te denken aan een Discovery 2 TD5 geel kenteken, maar nu word me een deal aangeboden met een Range Rover sport 2.7 TDV6 SE 2005 en een aantrekkelijke km stand van minder dan 200.000km
Mijn verstand zegt NIET DOEN! maar mijn gevoel..... tja, mijn nick name is sinds jaar en dag Rangie cool smiley
Wat is wijs? denk, vermoed, hoop dat hier ook de kenners zitten wat betreft de nieuwere types?
De 90 kun je natuurlijk even bekijken op: [link.marktplaats.nl] de Range heb ik geen linkje van helaas.

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 00:13 
De 2.7 TDV6 heeft niet zo'n beste reputatie, ik kom regelmatig bij een revisiebedrijf en bijna altijd hebben ze wel een defect 2.7 blok binnen liggen. De 3.0 is vele malen beter heb ik vaak gehoord. Persoonlijk zou ik voor de TD5 kiezen, je houdt geld op zal voor onderhoud en reparatie en het rijdt fabuleus. Ja ik ben ook gek van Range Rovers maar sinds ik Discovery rij (heb de 200-300 tdi veel gereden en nu een tijdje TD5) vind ik het prima zo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 00:27 
Ik weet wat je bedoeld Bart, Als ik me niet vergis heb ik iets van 14 RRC's gehad waarvan 13 V8's en 1 200TDI. bouwjaren tussen 1972 en 1994, 2 Disco's 200TDI 1992 en 1994, een One-ten V8, later met 300TDI en nu een TD5 90.
De beste, meest handige en fijnste wagen was de Disco uit 1994. gekocht met iets van 50.000 km weggedaan met zo'n 3 ton! 2x koppakking en een PAS pompje, verder alleen regulier onderhoud thumbs up
Maar goed, ik wil de 90 liever ook niet kwijt, vooral de kids willen dat niet spinning smiley sticking its tongue out maar moet wel wat. de 90 staat nu alleen maar mooi te zijn..

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 09:44 
Ron,

En een disco 3 dan? Die schijnen best goed te zijn, en zijn behoorlijk gunstig geprijsd.

Groet Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 11:02 
Die zijn best goed, behalve dan die 2.7 die hetzelfde is als van een RRS. Ik weet niet hoe het nu is maar lagerschalen voor drijfstang en krukas waren tot een jaar geleden niet eens te koop voor dit blok.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 12:49 
De disco 3 vind ik dan minder mooi als een RRS, en betaal dan liever iets meer ;-) maar de Disco 2 vind ik nog 1 van de laatste 'echte'
Ik rij nu ook TD5 en dat is gewoon geweldig. Zijn nog sleutelvriendelijk, en onderdelen zijn overal voorradig thumbs up
Heb er ook over gedacht om de Defender om te laten bouwen naar automaat, en dan mijn TD4 stoelen te vervangen door een setje originele recaro's o.i.d.
Dat is het lastige, ik weet nu wat ik heb, maar om nu nog eens een 'sloot' geld in de 90 te stoppen confused smiley Heeft me in een jaar tijd al meer als €20.000,- gekost incl aanschaf natuurlijk!
Denk dat ik de RRS maar laat schieten, en geef de eventuele koper de tijd om eerst de RRS te verkopen.

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 13:10 
Het TDV6 blok wordt ook in vele modellen van Ford en Citroen gebruikt. Grootste verschil is de enkele (grote) turbo van LR. Van die kant zijn er weinig problemen, en je moet ook beseffen dat de eerste TDV's nu ruim 10 Jaar oud zijn en er met deze wagens best veel km's gemaakt worden. Dus dat er her en der wat blokken gereviseerd worden is niet zo raar.
De vroege TDV's hebben een zwak punt in het oliepomphuis; daar wil nog weleens een scheurtje optreden. Vanaf 2007 is er een wijziging gemaakt en is de pomp daar verstevigd.
Vaak wordt aangeraden de oliepomp hiervoor preventief vervangen tijdens het vervangen van de tandriemen. Verder is er aan de blokken nooit iets veranderd en is zelfs de huidige SDV bijna volledig identiek aan de oude 2.7.
Soms in de radiateur bij de vroegere modellen weleens een interne lekkage ontstaan tussen de koelvloeistof en de koeler van de automaat. Dan komt er koelvloeistof in de automaat en op de langere duur gaan ze daarvan kapot.

Afgezien daarvan ken ik voor de D3 eigenlijk weinig "bekende problemen" en uit interesse houd ik het redelijk bij via disco3.co.uk. (hele nuttige site !)
E.e.a. wel op voorwaarde dat het blok standaard is. Er zijn diverse "tunningskastjes" die veel meer vermogen uit het blok trekken, je komt dan op een 240PK. (zelfde als de 3Ltr). Als dat netjes gedaan wordt kan het; maar uiteraard heb je wel extra slijtage.... En de krukaslagers die Bart noemt zijn nu net een van de dingen die in de wel 3.0 veranderd zijn.
Onderdelen wordt langzamerhand beter.

Ook heeft dat de TDV6 voor de RRS (het "sport"winking smiley eigenlijk wat te weinig vermogen heeft. De wagen is zwaar (2,5 ton) en het "sport" roept bij veel mensen op dat ie ook zo bereden moet worden; en daar mis je net het vermogen voor, vandaar dat de blokken in de RRS vaker "getuned" zijn en er meer slijtage is als bij de meeste D3's. (die toch wat minder sportief rijgedrag ophoest.)
Ikzelf rij nu een 3 jaar met een D3 en heb afgezien van remblokken en een setje schijven geen enkel probleem gehad. Onderdelen zijn zeer betaalbaar; mijn (Bosch) remschijven waren goedkoper als die van een Toyota Aygo.......)

Verbruik is 1:10 realistisch bij veel combi-ritten. Snelweg zal 1:13 haalbaar zijn als je heel netjes rijdt.

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 13:42 
Waardevol bericht! thumbs up Fijn dat het voor Land Rover begrippen betrouwbare auto's zijn. 1 nadeel, de wegentax....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 13:43 
Het betreft wel een super originele wagen waar zeker niet aan gekloot is. heeft minder als 200.000 km gelopen. Het 'sport' gebeuren zal me een zorg zijn, ben toch niet zo'n sportieve rijder smoking smiley
Ik heb de deler, waar deze wagen is gekocht en in onderhoud is geweest al even een mailtje gezonden smiling smiley
De distributie riem al eens vervangen, misschien de oliepomp dan ook.
Inmiddels al heel wat reviews bekeken thumbs up T'is wel een vette bak hoor! ook in het terrein doet ie het niet slecht smileys with beer

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 13:44 
Ik heb nog een complete automaat ombouw setwinking smiley Zelf een tijd lekker mee gereden, maar nu omgebouwd naar hand geschakelt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 14:13 
Tja, MRB bedraagt best wel veel zo'n €75,= meer pm als de Defender op geel kent. maar als ik 1:13 kan rijden! Nu 1:10 scheelt best wat confused smiley
Geloof dat ik mezelf maar al te graag in zo'n wagen zie rijden grinning smiley Had ik nu maar een strengere vriendin winking smiley Karin vind het allemaal prima, zou ik eigenlijk heel blij mee moeten zijn?
Geduld, geduld ik blijf het herhalen hot smiley

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 15:29 
Ik vraag haar nooit meer naar haar mening. Zij vindt een auto een noodzakelijk kwaad, Land Rover vindt ze eigenlijk maar niks. Maar een schooljuffrouw heeft daar toch geen bal verstand van......Gelukkig zijn mijn zoontjes helemaal LaRo gek.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 16:54 
Volgens mij is het verschil tussen de RRS en Disco 3 niet zo heel groot qua rijden. Onderstel en motorisering is gelijk. RRS zit standaard iets lager in de vering, en is standaard wat luxer.
Standkachel is voor NL auto's standaard. In de HSE uitvoering maakt Disco3/RRS qua uitrusting hoegenaamd niets meer uit.
Wel is de ruimte in de D3 wat beter te benutten. RRS is wat lager achter.

In het terrein komen ze vaak zelfs verder als een Defender..... Dat terrain response/hill decent control doe het eigenlijk erg goed.
Ben met wegbandjes eronder weleens een dijk afgereden, waar de Defender voor me met AT's dwars glijdend beneden kwam te staan....
"Kunst" van het terrein rijden gaat er wel een beetje af, knopje indrukken en alleen maar sturen. Het klinkt wel raar al die geluiden uit het vooronder van de remmen en traction control.....

Groot nadeel is wel dat een deukje hem niet staat en een stuk duurder te fixen is.

Distributie is elke 160k of elke 7 jaar; dus als dat volgens schema gebeurt is heb je voorlopig daar geen omkijken naar.
Bij 2 ton wordt wel vaak aangeraden om de automaat te spoelen en de olie ervan te verversen. LR zegt dat de olie "levenslang" meegaat; maar ervaring leert dat ze na een 2-3 ton eigenlijk wel aan vervanging toe is. Je merkt dat ze dan wat hakkerig gaan schakelen. Iets om even op te letten tijdens proefrit.

Erg nuttig leesvoer : www.disco3.co.uk of [www.rrsport.co.uk]

Rangie90 'joepie' Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tja, MRB bedraagt best wel veel zo'n €75,= meer
> pm als de Defender op geel kent. maar als ik 1:13
> kan rijden! Nu 1:10 scheelt best wat confused smiley
> Geloof dat ik mezelf maar al te graag in zo'n
> wagen zie rijden grinning smiley Had ik nu maar een strengere
> vriendin winking smiley Karin vind het allemaal prima, zou ik
> eigenlijk heel blij mee moeten zijn?
> Geduld, geduld ik blijf het herhalen hot smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2015 15:23 door G-men (Gargamel).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 17:49 
Ik dacht, laat ik nou ook maar eens reageren op dit onderwerp, ik ben een soort ervaringsdeskundige wat betreft de RRS.

Ik heb zelf nooit de TDV6 2,7 liter gehad, maar wel een paar keer in gereden, maar omdat ik het vermogen toen te weinig vond heb ik uiteindelijk gekozen voor de TDV8 3,6 liter.

Nu rij ik wel in een TDV6, maar dan de 3.0 liter 2010 uitvoering, maar die is niet te vergelijken met de oude TDV6 2,7

Mijn ervaringen met de RRS zijn:

Duur in onderhoud.
Remmenslijtage is behoorlijk te noemen, de 2500+ kilo vergt heel veel van de remmen. (bij mijn TDV8 heb ik in 3 jaar 2 keer de blokken vervangen)
Bandenslijtage is behoorlijk, ik heb bij mijn TDV 8 4 keer een nieuwe set banden moeten kopen.
Door de laag profielvelgen heb je ook gauw dat er stukken uit je velgen gaan.
Ik heb met de TDV8 heel veel problemen met de stoel gehad, de elektrische verstelling vond het af en toe wel handig om spontaan naar de voorste stand te gaan, hebben ze nooit op kunnen lossen.
De leuning aan de stoel was iedere keer kapot.

Verder was het een heerlijke wagen om mee te rijden, ik heb er 130K mee gereden alvorens ik mijn huidige TDV6 3.0 gekocht heb. (zit ook al weer 145K op)

Voor mijn werk is hij heerlijk, soms een beetje te, maar ik sta graag in de file, want je zit als een god in je auto, muziekje erbij en lekker op mijn gemakt rustig door de file heen.

Het ligt er helemaal aan wat je zoekt in zo'n auto, de sport is heerlijk, maar heeft niet de robuustheid van een Disco 2.

Ik weet niet hoe technisch of handig je bent, maar een deel van het onderhoud is best wel zelf te doen, ik heb al diverse dingen zelf gedaan, nu hij uit de garantie is, maar het blijft een dure auto.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 17:52 
Als je om de twee maanden naar de garage moet voor reparatie vindt ik de Disco3 niet best goed. Bij mij komt die niet meer op de stoep.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 17:59 
Een mooi verhaal, mijn ervaring met Disco3 is toch duidelijk anders. Ik had een Volvo van 20 jaar die ik meer vertrouwde dan de Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 18:00 
1 op 13 ga je niet halen, je moet zelfs rustig rijden om 1 op 9 te halen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 18:06 
Een Lada van 20 jaar oud is vaak nog betrouwbaarder dan een Land Rover, zit ook veel minder op wat kapot kan. Een ML of X5 of Q7 kan ook kapot en daar kan je ook op leeg lopen. Een Land Rover moet je wel meer met liefde en respect berijden dan een Duitser of een Zweed. Blijft Engels, en daar hou je nu eenmaal van of niet......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 18:07 
Klopt, ik rij met m'n TD5 ongeveer 1 op 7, maar ik ben een doorrijder......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 19:01 
Met mijn Disco2 td5 reed ik ook veel zuiniger dan de Disco3, maar die had dan ook een cylinder minder.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 19:18 
Volgens horen en zeggen ben ik best wel handig cool smiley zit alleen nu met het probleem dat het lichaam een beetje tegenwerkt thumbs down
Ben inmiddels wel een stuk wijzer geworden, waarvoor dank!
De RRS word het in ieder geval niet. De kans op écht hoge onkosten i.c.m. de duurdere MRB en verzekering zijn toch wel belangrijk. Tevens wil ik zo af en toe ook nog wel even het terrein in.
De Disco 2 heeft hiervoor de beste papieren. Onderdelen zijn volop te verkrijgen, onderhouds kosten zijn relatief laag, en goed zelf te doen.
De ombouw naar automaat van de Defender is ook nog steeds een optie, maar zie mezelf niet meer versnellingsbakken wisselen.
Als er nog iemand een mooie D2 heeft, en stiekum liever een Defender wil....

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 19:18 
Volgens mij is de Disco3 gemaakt onder de naam van Ford, is niks engels aan. Maar een korte opsomming tot 200.000 km. Komplete stuurinrichting incl stuurpomp vervangen, compressor, dynamo, airco, tussenassen, handrem, reservewielbeugel, dit zijn toch allemaal dingen die tegenwoordig niet meer kapot mogen gaan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 20:31 
Ik denk dat je vette pech hebt gehad Eddy, jouw onkosten zijn vrij abnormaal volgens mij.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 20:34 
Heel verstandig denk ik, Disco II gaan rijden, ik vind ze nog steeds erg mooi en ik denk (hoop) dat ze tijdloos zijn, dat is een stuk minder bij Disco III en RRS vind ik. Ombouw naar automaat is trouwens vrij goed te doen. Ik heb mijn Disco II omgebouwd van aut. naar hand geschaklt, vandaag eerste proefrit gedaan en doet het prima.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 22:49 
Dit is zeer zeker abnormaal, ik moet er wel bij zeggen dat de dealer een gedeelte van de kosten op zich genomen heeft, maar intussen rij ik geen Discovery meer. Heb natuurlijk nog wel een oude Defender


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 10:48 
bovendien is de sport een beetje een criminelen auto;
een medewerker van een LR dealer uit amsterdam vertelde me dat de sport toch meestal cash betaalt werd door mensen van wie je niet zo denken dat ze zoveel geld zouden hebben :-))
( maar dat was in 2009)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 11:32 
Andtee Schreef:
-------------------------------------------------------
> bovendien is de sport een beetje een criminelen
> auto;
> een medewerker van een LR dealer uit amsterdam
> vertelde me dat de sport toch meestal cash betaalt
> werd door mensen van wie je niet zo denken dat ze
> zoveel geld zouden hebben :-))
> ( maar dat was in 2009)

Fijn hoor dat je mij een crimineel vind.
Is het dan zo dat iedereen met een Mercedes een taxichaufeur is of uit roemenie komt.

wel een beetje je uitspraken in de gaten houden!!!!angry smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 11:59 
Ze zijn natuurlijk totaal niet te vergelijken met elkaar. Als je in een d3/RRS hebt gereden (zelfde auto met andere koets) lijkt een disco 2 ineens een 109 uit 1960.
Tenminste zo heb ik het destijds ervaren na mijn overstap van D2 TD5 naar D3 TDV6. Zóveel soepeler, sneller, extreem veel stiller, allemaal niet te vergelijken.
Alleen de stoelen van de D2 zaten bijna net zo lekker als in de D3.
Ik gebruikte hem voor een groot deel als trekauto en daarin was hij al helemaal niet te vergelijken met de D2. Moest ik met de D2 met zware aanhanger in de bergen steeds terugschakelen, de D3 tokkelt zonder verschil in toerental zonder gas bij te geven overal tegenop. En met de aanhanger een veel lager verbruik. Zonder aanhanger was hij nauwelijks zuiniger dan de D2.
Ik heb jarenlang veel kilometers gemaakt en op normale slijtagedelen na eigenlijk geen storingen gehad. Maar de D2 was ook betrouwbaar al heb ik daar wel 2 keer de versnellingsbak moeten vervangen.
Ik zou erg graag weer een D3 willen rijden, maar vind de belasting te hoog voor het lage aantal kilometers dat ik nog maak. Ook mijn vrouw vindt het nog steeds de fijnste auto waar ze ooit in heeft gereden. De D2 heeft ze nooit veel mee gehad.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:05 
Ron,

Wat nu als je een datum prikt en we met enkele bekenden je auto ombouwen?
Heb jij die lichamelijke inspanning niet... Meekijken, beetje dom zeuren en af en toe hand uitsteken....moet lukken.

Ik verwacht wel dat er een aantal creepys zijn die willen helpen.

zomaar een idee..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:10 
eddy Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is zeer zeker abnormaal, ik moet er wel bij
> zeggen dat de dealer een gedeelte van de kosten op
> zich genomen heeft, maar intussen rij ik geen
> Discovery meer. Heb natuurlijk nog wel een oude
> Defender

Vervelend dat je er zoveel problemen mee gehad hebt; maar de punten die jij opnoemt zijn zeker niet algemeen. En als de dealer een deel betaald heeft, was hij diezelfde mening toegedaan.
Heb eenzelfde ervaring ooit gehad met een fiat. Elke 2 maanden in de garage; en dat was een splinternieuwe.
Maar het blijft vervelend.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:29 
Een gewone crimineel heeft maar 1 auto en Ben, jij hebt 'r een stuk of 10. Zware crimineel dus!! grinning smiley

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 12:37 
Tja, 't is ongewoon crimineel .... zoveel LandRovers er onder Ben's handtekening verborgen gaan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 16:39 
Die bak eronder hangen moet het probleem niet zijn, is indedaad in een dag te doen met een paar man.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 17:10 
Leuk idee Bart, heb hier ook zelf al wel aan gedacht. Maar ik heb al zoveel geld in deze 90 zitten, om daar nu nog meer in te stoppen.... en ik ben niet zo van het vragen om hulp, da´s gewoon niet mijn ding. Stel dat het rijden dan alsnog niet echt lukt.
Heb foto´s bekeken met recaro´s in een 90, heb je nog niet veel ruimte om de stoel te verstellen.
Gewoon afwachten.

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 17:13 
als je de defender een tijd hebt, raak je uitgekeken, maar.
het blijft een nostalgische model ook over 20 jaar.

wat betreft een rrs na ja, over 20 jaar is het een lelijke oude bak, en nu wordt je geacht geld te hebben , mensen die zo n auto kunnen betalen, of het er voor overhebben, hebben andere ( hun werknemers) te weinig betaald.

met een mooie gepoetste defender, zet je hem bij elk duur hotel neer, of in Afrika.

weet wat je weg doet, mensen die hem niet hebben willen maar al te graag dit model.

vandaar dat ik in een 300tdi, 110 hefdak, rij, zonder elektronika, overal ter wereld onderdelen binnen het berijk van 100km, of 2 dagen, zeker Europa.

gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 17:48 
pascal ubags Schreef:
-------------------------------------------------------
> als je de defender een tijd hebt, raak je
> uitgekeken, maar.
> het blijft een nostalgische model ook over 20
> jaar.
>
> wat betreft een rrs na ja, over 20 jaar is het een
> lelijke oude bak, en nu wordt je geacht geld te
> hebben , mensen die zo n auto kunnen betalen, of
> het er voor overhebben, hebben andere ( hun
> werknemers) te weinig betaald.
>
> met een mooie gepoetste defender, zet je hem bij
> elk duur hotel neer, of in Afrika.
>
> weet wat je weg doet, mensen die hem niet hebben
> willen maar al te graag dit model.
>
> vandaar dat ik in een 300tdi, 110 hefdak, rij,
> zonder elektronika, overal ter wereld onderdelen
> binnen het berijk van 100km, of 2 dagen, zeker
> Europa.
>
> gr pascal

Nou dank je Pascal.......

Sinds meneer Weekers de 110 onbetaalbaar heeft gemaakt voor de weinige km's die ik reed en ik mijn dagelijkse bakkie en de one-ten omgezet heb in een tweedehands Disco3 val ik dus in die categorie.....confused smileyconfused smiley

winking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 18:05 
idd.... ik had een 110 stawag 300TDI automaat geel kenteken, maar ik ben niet bereid om voor een auto van 30 jaar oud zoveel MRB te betalen, het was een 83er

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 18:33 
Tja ... verkoop de 90Td5 (nadat je die "gestript" hebt van de "losse" extra's -- al het geld wat erin zit komt er nooit weer uit, wat je ook terug-koopt).
Koop een "streched 90", dus een 110Td5 (dan kan je de extra's van de 90 weer hergebruiken, en je kennis mbt de auto ook), en zet er een Disco-2 automaat onder.
Kost natuurlijk meer als gewoon overhoppen naar een Disco 2, maar je houdt een karakteristieke auto, en het kost niet meer in de MRB, en je hebt dan wel alle ruimte voor een prettige stoel.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 18:56 
Een Defender met automaat is natuurlijk beter als een Disco2. En een 110 kun je natuurlijk bij elk hotel neerzetten, zelfs in de berm als de parkeerplaats vol is


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 11:57 
Wat een arrogante opmerkingen Pascal.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 12:10 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een arrogante opmerkingen Pascal.

Toch heeft Pascal wel een puntje.
Een "luxe" LandRover is toch een beetje als het mooiste meisje van de klas. Kom je haar 10-20 jaar later op een reunie tegen ... dan valt het niet zelden tegen (niet voor niks wordt Vera steeds weer ingeruild tegen een nieuwe Vera tongue sticking out smiley ), soms weet je gewoon niet hoe en waar je moet kijken (in de echt ongemakkelijke zin, vroegerrr wist je ook niet waar je moest kijken ... maar dat was dan heel anders eye rolling smiley ).
Omgekeerd blijken die meisjes die bij niet in op plek 1-2-3 stonden na 10-20 jaar ineens een heel herkenbaar eigen gezicht en een interessant verhaal te hebben.

Niet voor niks is er het gezegde: De mooiste bloemen zijn het eerst verlept.

Marc



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2015 10:16 door Marc-my-Words.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 12:24 
Ik heb het allemaal goed overdacht, ga nix ombouwen, geen RRS inruilen, maar ga gewoon voor een leuke D2!
Heb de prijs op MP iets verlaagd naar €15250,- [link.marktplaats.nl] voor de prikkers wil ik een uitzondering maken en de prijs verlagen naar €14250,-

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 12:40 
Ja oké, misschien wel, maar het blijft een arrogant en ondoordacht bericht.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 12:42 
Kijk uit met het uitzoeken van een hotel of je er wel met een Disco II mag komen Rongrinning smileywinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 12:44 
ach joh, ik parkeer hem gewoon in de berm smileys with beer

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 12:57 
Soms ook handig om te weten of je de garage in kan grinning smiley

ik ben een keer naar Brussel geweest en heb netjes in de parkeergarage van het betreffende hotel geparkeerd.
Toe ik mijn auto ging halen vroeg men aan mij hoe ik de RRS in de garage gekregen had, want dat zou niet passen.
maar hij paste echt wel, ik had nog 2,5 cm aan beide zijden over in de lift grinning smiley

Kreeg hem er ook gewoon weer uit.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 13:52 
Het gaat in dit geval niet om wat iemand mooi vind, maar de manier waarop het gebracht wordt.
Ik ben het met Bart eens, het is behoorlijk arrogant om op deze manier een bepaalde type auto's en hun eigenaren te stigmatiseren. (land rovers nota bene op een Landrover Forum !)
Iedereen met een RRS of een modernere landrover wordt in de uitspraak van Pascal neergezet als een graaier of crimineel; terwijl het me best moeite kost om het geld voor de D3 rond te krijgen. Maar ik heb het ervoor over, omdat ik elke dag weer met een grijns achter het stuur kan stappen.
De andere veel goedkopere optie was geweest de LR gewoon de deur uit te doen en in de Toyota blijven rijden. Ik heb geen eigen bedrijf, geen (onderbetaald) personeel, werk niet voor een woningbouwcorporatie maar gewoon in loondienst binnen de techniek...
Ik ga er maar vanuit dat het aan de tijd van het jaar ligt; wat mij betreft mag de zomer beginnen. :-).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2015 11:53 door G-men (Gargamel).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 14:17 
G-men (Gargamel) Schreef:
-------------------------------------------------------
> jaar ligt; wat mij betreft mag de zomer beginnen. :-).

+1 (hoewel ... nog even een periode waarin het echt wintert, dat heeft ook wel wat ... is ook goed voor de onderlinge solidariteit)

Maarrrr ... Pascal verwoordt wel een algemeen gevoelen. Zelfs/Ook een Defender wordt door het "grote publiek" als duur gezien (hoewel dat zuiver financieel nog best meevalt), een Defender heeft daar dan tegenover een grotere "aaibaarheidsfactor", een boswachter-effect, en dat vermindert de "grote geld" gedachten.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 15:03 
Pascal verwoordt zijn eigen gevoelen en voelt zich verheven tot de rest van de Land Rover rijders. Voor mij zijn we allemaal gelijk, of het nou een Freelander rijder, een Series rijder, een Discovery rijders, een RRC, RRS of Evogue rijder is. Ik zou me absoluut niet verheven tot de rest voelen als ik een Defender zou rijden, daarom heb ik er waarschijnlijk ook geen, en een RRS rijder is geen graaier. Mijn pa (r.i.p.) heeft een bedrijf met 35 werknemers gehad en die werknemers hebben nooit zo'n fijne baas gehad. En dat hij nou toevallig een RRS rijdt..... Het merendeel van de graaiers rijdt volgens mij met een ster op de motorkap rond.... dus Pascal, laat je maar eens van de symphatieke kant horen. Sorry, maar ik moet dit wel effe kwijt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 15:16 
Zo dan, wie de schoen past . . . . . . of iets dergelijks . . . . . .

Ik lees in Pascal's post alleen maar dat HET ALGEMENE PUBLIEK het idee heeft dat je een "graaier" bent wanneer je een RRS of iets dergelijks rijdt.
Kijk in om het even welke gangster/boeven film en waar rijden de bad-guy's in? Juist een RRS, niet in een Opeltje kadett, gek he dat Stigma van zo'n auto.

Hij schrijft ook nergens dat hij zich in een Defender verheven voelt boven een ander, dat maken jullie er van.
Hij verwoord slechts dat een Defender toch eigenlijk wel een hele bijzondere auto is en dat, wanneer je hem wegdoet, je zeer waarschijnlijk spijt gaat krijgen.

Ga nou zijn post nog eens echt objectief lezen en zie wat hij (volgens mij) werkelijk bedoelt, niet wat jullie er, getriggered door eigen gevoelens van deze of gene aard, in zien.

Begrijpelijk lezen is nog altijd een beetje lastig als het om iets gaat wat emotie teweeg brengt.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.