Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 01:52 
Nou, het gaat weer helemaal OK.

Ik koop een P38, motorblok krom, dus een paar avonden en een weekendje klooien en voilà effe starten en lopen.
Ik denk ik kom nog eens ergens met die P38.
Dus nog wat andere zaken gerepareerd en gelijk de compressor gereviseerd.
Dus ik denk mooi afspraak maken voor een APK.
Proefritje gemaakt en ja hoor rijd heerlijk, geweldige auto.
Volgende morgen naar de garage voor een APK.
Ik wist dat er nog twee nieuwe banden op moesten, maar om de garage ook wat te laten verdienen, mag de garage die in dit geval leveren en monteren.
Verder zat er roest op de remschijven, maar hij remt super, dus even wat remmen en de schijven zijn weer als nieuw.
Ik breng hem netjes naar de garage.
Daar kreeg men de auto niet meer gestart, de solenoid hoorde je wel klikken , maar de startmotor deed niets meer.
Ook hadden ze alvast wat andere opmerkingen, over een kapot achterlicht en een paar ruitenwissers.

Verder kon de APK niet doorgaan omdat de auto niet liep.

Ik een Starmotor geregeld, een achterlicht en een paar ruitenwissers.
Zaterdag de boel even gemonteerd en klaar is Ikke.

Ja jammer dus.

Zondag wilde ik een proefrit maken en stond de vering in ene in zijn laagste stand (#%^&@#&^)
Ik denk nou dan gaat hij wel met rijden omhoog, maar nee hoor, geen beweging in te krijgen.

Dus de auto maar weer naar binnen op de brug.
Staat de auto op de brug en ik denk avonds, ik kijk nog even en wat schetste mijn verbazing, de auto kwam netjes omhoog.
Dus geen moment verliezen en lekker even weer een stukje rijden en genieten.

Na de proefrit de auto buiten geparkeerd om de volgende morgen naar de garage te gaan voor de APK.

Kom ik vanmorgen mijn bed uit en wil ik wegrijden, staat de voorkant links helemaal op zijn laagste stand (#@%^&winking smiley.

Dus ik de auto starten en langzaam komt hij weer omhoog en wilde ik gaan rijden.

Het leek wel een stuiterbal, achteraan was hij wel omhoog, maar vooraan niet.

Dus ik de APK weer afgezegd en nu voor morgen afgesproken, kan ik toch misschien als hij het gewoon doet 1 januari naar de kuil om hem even het terrein in te jagen.

Maar ik krijg er geen beweging in, de compressor geeft druk, ik heb het kleppenblok gereviseerd en achteraan komt hij netjes omhoog.
Vooraan heeft hij er nog geen zin is en de compressor draait niet regelmatig en wil niet blijven draaien, tenzij ik hem doorverbind.

Ik ga morgen het kleppenblok nog een maal controleren, maar ik verdenk de besturingsunit of misschien de compressor.

Al met al een project waar ik nog voorlopig plezier aan beleef.

Ik wilde het toch even met jullie delen, dus mijn advies blijft:

KOOP NOOIT EEN P38



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 02:01 
Klinkt heel bekend allemaal. Van die luchtvering ga je nog lang werkplezier hebben. Mijn advies: onmiddelijk eronderuit gooien en gewone veren eronder. Rijd zeker zo comfortabel en scheelt heel, heel veel geld. Ik krijg ze hier in Gambia ook wel eens op bezoek. Ze krijgen dan meteen de mededeling: buiten de poort parkeren, niet op mijn terrein. Ik raak ze niet aan. Maar ik vind jou wel heel dapper en wens je er toch veel plezier mee.

Wim/Sil


Restauratie Land Rover Serie III


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 02:04 
tja, is mij ooit verteld dat je een P38 beter op schroefveren kunt hebben, en zo niet, dan snel eronder schroevenspinning smiley sticking its tongue out
nu heb ik een aantal CX-en en DS-en gehad, en qua hydroliek is dat aanzienlijk "beter"dan wat pneumatisch Landrover doet, al werkt niets meer als de bollen/snaar/pomp het laten afwetengrinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 02:05 
Oh oh Ben, wat een ellende. Tja....ik wil alles in m'n werkplaats behalve een P38. Wil je 'm toch blijven rijden zet er dan een schroefveersetje onder en dan maar duimen dat je blok oké blijft. De luchtvering blijft onbetrouwbaar, ik spreek uit ervaring.

Gr, Bart
DII TD5 (heerlijk...)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 02:11 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oh oh Ben, wat een ellende. Tja....ik wil alles in
> m'n werkplaats behalve een P38. Wil je 'm toch
> blijven rijden zet er dan een schroefveersetje
> onder en dan maar duimen dat je blok oké blijft.
> De luchtvering blijft onbetrouwbaar, ik spreek uit
> ervaring.
>
> Gr, Bart
> DII TD5 (heerlijk...)

Ach, als het blok het begeeft, gooi ik er gewoon weer iets anders in.
De luchtvering probeer ik nog even aan de praat te houden, maar dat gaat vast wel lukken.

En anders deze eronder, maar ik wil nog even genieten van de luchtvering en ik ben het nog niet zat.

En het spreekwoord blijft wie niet waagt wie niet wint. En winnen zal ik.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 03:14 
Mooier spreekwoord: wie niet waagt, blijft maagd. Rijmt ook


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 08:55 
..............als je nog onderdelen nodig hebt............ik ga vandaag even naar Bart. Succes en een goed uiteinde Ben.

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 10:06 
Na wat op internet gelezen te hebben, verdenk ik de temperatuursensor van de compressor.
Kijken wat er gebeurt als ik die overbrug.

Als Bart wat reserve materiaal heb kan je mij wel bellen, onderdelen voor het veersysteem zijn nooit weg bij zo,n auto.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 10:12 
Ik heb helaas geen schroef van een P38, mits de schroeven van een Discovery hetzelfde zijn, maar dan nog zijn het ook alleen maar schroeven......eye popping smileyconfused smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 20:38 
vader zij altijd
wie niet wint wie niet waagt
wie niet n**kt die blijft maagd

tmot tog kenne werke


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 20:52 
Volgens mij is er een revisiesetje voor de compressor. vaak is het de kunststof ring om de zuiger die intern lekt. Is volgens mij ook op wheeler dealers geweest=> ja dus [www.youtube.com]

Ik weet overigens niet of er een droger voor zit; maar die willen bij de Disco ook weleens dicht gaan zitten. En dan wordt de compressor te warm.

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 21:03 
Compressor heb ik gereviseerd, het kleppenblok heb ik gereviseerd, ik heb de besturing vervangen, en na een tijd pompen ging hij eindelijk omhoog.
Gelijk naar de garage voor de APK gebracht.
Morgen wordt hij gekeurd, dan zien we het wel.
De balgen zijn ook niet nieuw meer, maar ik ga overwegen om veren erop te zetten.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 21:07 
Als de balgen niet meer nieuw is dan kan het zijn dat het daarom zo lang duurt voordat ie omhoog komt. Als je alles gereviseerd hebt is het jammer om er schroefveren onder te zetten. Ik heb het bij mijn Disco II overwogen maar toch maar de luchtbalgen laten zitten, maar de Disco is schijnbaar wel wat betrouwbaarder...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 22:31 
Als ik de ervaringen hier zo hoor dan zou ik, ondanks wat ik gezegdt heb, misschien toch naar een schroefveren setje denken. Ik begrijp dat je snel (overmorgen) wil rijden maar voor daarna is het wel het overwegen waard denk ik. Betrouwbaarheid is wel wat waard, als heeft een koppige autootje wel zo zijn charmessmiling smiley

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 01:53 
hoi,

luchtbalg is zeker lek, landroverwinkel in den bosch verkoopt ze voor 99,- pst(2 jaar garantie) en is een simpel klusje voor een handige harry als jij.

p38 is gewoon de mooiste range rover, en rijdt geweldig!

groet


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 10:45 
Ben, heb er 4 of 5 gehad; geloof me Als ze het doen rijden ze hemels - ook ontzettend goed in het terrein !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 11:59 
andre Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ben, heb er 4 of 5 gehad; geloof me Als ze het
> doen rijden ze hemels - ook ontzettend goed in het
> terrein !

@ Andre,

Deze geluiden zijn mij ook ter oren gekomen en ik heb er nu een kleine 40 kilometer in gereden met opgeblazen luchtvering en het rijdt ook echt hemels.
Nu alleen nog kijken wat ik er nog in ga investeren.



In lucht, wat 232,80 pound kost exclusief verzendkosten



Of in veren, die 6 pound meer kosten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 12:48 
Klinkt alsof de grondoorzaak dus lekke balgen was. Als je net de hele besturing weer op orde hebt, zie ik geen reden waarom die ineens weer kapot zou gaan.
Het spul heeft het blijkbaar al 12 jaar uitgehouden en luchtvering is echt stukken comfortabeler, zeker als je wat zwaarder spul vervoerd echt ideaal.

Als ze lek zijn draait de compressor bijna continu en dan wordt hij te warm..... Dat ie op een gegeven moment de geest geeft is ook niet zo raar; dus snel vervangen en lekker genieten van de luchtvering smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 14:31 
Ik heb nooit zelf in een p38 gereden, maar heb zelf eigenlijk een geschikte auto nodig om de kinderen mee naar de opvang te brengen. Paar kilometer per week, een bijtellingsvriendelijke p38 benzine is dan misschien best leuk. Wat versta je onder zalig rijden? Ik neem aan toch lang niet zo lekker als je RRS?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 15:27 
Paul,

Voor een paar kilometer kan je financieel-vriendelijker (en wellicht zelfs ook handiger) beter een moderne "bakfiets" met electrische trap-ondersteuning kopen.
Is even een aanschaf maar daarna is het jarenlang zorgeloos en goedkoop trappen.
Plak je er een sticker: "My other KAR is a LandRover" op en het ook nog goed voor je imago.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 15:46 
Ja, er is een vrijwel onbeperkt aantal mogelijkheden te bedenken.. Bakfiets vind ik best leuk, maar een RR vind ik leuker.
Het is allemaal ook niet noodzakelijk, ik heb diverse auto's met achterbank. Een 130 maar die wil ik eigenlijk gaan restaureren, een Fiat Ducato dubbelcabine, maar is niet leuk. Ik ga ook eens kijken of ik passende kinderzitjes voor mijn Porsche 911 kan vinden, dan ga ik daar als dagelijkse auto in rijden. Afgelopen jaar maar 200km of gereden, dan komt die ook weer eens buiten. Zuipt ook, maar waarschijnlijk minder dan een P38. Nadeel is alleen dat mijn kindjes in het bos naar de opvang gaan en dat een flink slechte zandweg is...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 17:09 
Die "bakfiets" is gezonder voor allemaal, en kindjes wegbrengen met een Porsche vind ik decadent (maar daarom opperde je het ook).

Doet mij overigens denken aan zo'n Porsche die alhier in een eenrichtingstraat met twee-richtingen voor de fiets pal voor de school zijn deur open zwaaide ... juist toen ik eraan kwam, ik op de fiets dus. De Porsche-bestuurder zal nog lang de degelijkheid van de Porsche deur heugen want zijn been stond net buiten toen ik die deur dichtzwaaide. (D'r zijn soms best gevaarlijk fietsende fietsers, maar dat valt in het niet tegen wat je als fietser aan onoplettende hufterigheid van het gemotoriseerde verkeer tegenkomt.)

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 19:42 
het is een zaligheid om op luchtvering te rijden zoals ook mijn l322 TD6maar je kan hem ook ( met een goede kompressor op mechanise luchtvering zetten
kijk maar eens bij wabco ik bedoel zoals mijn vorige lkw


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 22:10 
Ik vind een 911 niet decadenter dan een Defender. Het zijn eigenlijk auto's die veel overeenkomsten hebben. Daarom vind ik ze ook allebei leuk.
Zo is het in allebei spotgoedkoop rijden door de lage afschrijving. Bij een Porsche heb je zelfs kans op waardevermeerdering als je hem niet te duur heb gekocht (en ik heb hem natuurlijk 5 jaar geleden tegen een bodemprijs gekocht). Allebei modellen die door de jaren niet veel veranderen, de Defender natuurlijk uiterlijk vrijwel helemaal niet. Allebei betrouwbaar en goedkoop te repareren. Mijn Defenders doen het eigenlijk altijd en bij de Porsche heb ik in 5 jaar tijd alleen een waterpomp vervangen (€ 80,00) en verder helemaal niets, terwijl ik de eerste jaren best veel heb gereden.
Het klinkt vreemd, ik vind auto's leuk, maar ik heb er niet veel geld voor over. Een P38 koop je voor 2000 euro. De Defenders kosten mij nagenoeg niets en de Porsche ook niet. Mijn vrouw rijdt in een saaie Focus diesel, als ik die niet veel te goedkoop op een veiling had gekocht maar gewoon bij een autobedrijf zou dat veruit de auto met de hoogste maandlasten zijn.
Het is jammer dat een 911 door velen gezien wordt als patserbak. Als je in een hele oude 911 rijdt ziet men dat niet zo, terwijl die veel meer waard zijn dan mijn 'moderne' exemplaar.

Met een tweeling op de fiets is best veel gedoe, dan moet ik nog door naar mijn werk en moet ik overdag toch ook regelmatig met de auto weg. Dan moet ik alweer altijd een rijklare auto bij mijn werk laten staan..
Binnen de stad gebruik ik trouwens helemaal geen auto, ik doe alles lopend. Almelo is niet zo groot.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 dec 2014, 22:56 
Een Cayenne is een patserbak, een 911 is een zéér stijlvolle (zo niet, dé stijlvolste) rasechte sportauto. Dat is een feit.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 02:03 
De balgen blijven een tijd gewoon op druk en opeens zakken ze snel in. Soms is het er eentje en soms meerdere. Lijkt dus niet de balgen te zijn.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 12:58 
richard78 Schreef:
-------------------------------------------------------
> De balgen blijven een tijd gewoon op druk en
> opeens zakken ze snel in. Soms is het er eentje en
> soms meerdere. Lijkt dus niet de balgen te zijn.

Wat je vaak ziet is dat er hele kleine scheurtjes in zitten, die in een bepaalde stand van de balg gaan lekken. Komt omdat ze (als het goed is) niet vaak in een andere stand komen.
Als ze dan over een bepaald punt komen gaan ze "ineens" lekken.

Met een spuitbusje water en zeep kom je een heel eind, ook qua leidingen. Maar dan wel in alle standen controleren. hoog en laag !
Iets anders wat checken waard is zijn de hoogtesensoren. (slechte verbinding)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 13:33 
Is het ook van belang om de balgen schoon te maken af en toe? Bij mij komen ze in allerlei standen te staan vanwege het gebruik op alle manieren (terrein, werk, familie) maar schoonmaken doe ik eigenlijk nooit,

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 13:46 
Er wordt bij luchtbalgen in de regel geadviseerd om ze af en toe in de hoogste stand schoon te spuiten met water. Ook mogen ze niet langdurig helemaal leeg blijven. Als ik mijn Ducato langere tijd niet gebruik pomp ik de rechterbalg 1 keer per week op tot 5 bar, na een week staat hij dan op 0,5. Lekje in een leiding, moet ik binnenkort eens verhelpen want het zou zonde zijn als mijn splinternieuwe balgen hierdoor minder lang zouden meegaan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 18:44 
Gisteren de auto door de APK, maar de luchtvering is nog steeds niet in orde.

Ik heb wel besloten op luchtverkenning te blijven rijden, rijdt wel lekker.
Ik zal nog wel eens een duidelijke omschrijving maken wat er nu precies mis gaat, het zijn in mijn ogen niet de balgen, hoewel die wel vervangen moeten worden omdat de auto 5 jaar stil heeft gestaan.

Vandaag even naar de kuil geweest en na de hele avond en nacht gewoon opgepompte balgen gehad te hebben en geen storingen onderweg zakte hij eenmaal aangekomen in de kuil weer in.

Verder is het wel een lekkere auto om te rijden, alleen moet ik nog wel wat zaken finetunen.

@paul, ik geloof wel dat je voor jou geval een P38 niet verkeerd is, alleen als je niet zoveel rijdt, is het te overwegen om voor gewone veren te gaan.

Verder is het een fijne auto met zijn probleempjes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 19:20 
Ineens en onverklaarbaar inzakken is een symptoom dat vaker genoemd wordt, en bijna altijd zijn het dan de balgen.
Is ook niet zo gek: bescheiden poreusiteit en dan een veer-beweging: soms blijft het lek dichtgedrukt, en soms blijft het open staan.

Eerst die balgen maar eens vervangen ... beter eerder als later want de compressor kan niet tegen teveel werk, en dat krijgt ie nu wel.

Blijf je dan nog kuren houden dan verder zoeken.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 21:20 
Lees het antwoord van G-men eens. Klinkt redelijk aannemelijk!

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 22:05 
Ach een knakworst met hot sauce van jou gasstel doet wonderen! Zelfs Ben heeft los zand onder den wielen gehad. Ha ha ha.

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 23:12 
Het fijne van het verhaal is dat nu ik thuis ben, de balgen nog steeds vol zitten en hij nog steeds op hoogte staat.

Maar goed, morgen even wat reserve onderdelen halen en de balgen bestellen, dan sleutelen maar.

kijken of ik de nieuwjaarsreceptie van de DLRR haal.


(update , balgen zijn besteld, dus afwachten)



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2015 21:20 door Ben leert elke dag van zijn Laro's.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jan 2015, 23:25 
Tja, misschien zat er vuil in een klepje of ventieltje.................pneumatiek is bijna hetzelfde als politiek.

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 00:58 
En pas je handtekening eens even aangrinning smiley

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 17:29 
Tja, het moet natuurlijk ook allemaal weer een beetje gangbaar worden....... Haal je hem zomaar uit zijn winterslaap, duurt het ook ff voor hij goed wakker is.
Maar de V8 loopt lekker begrijp ik ??? thumbs up


Ben leert elke dag van zijn Laro's Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het fijne van het verhaal is dat nu ik thuis ben,
> de balgen nog steeds vol zitten en hij nog steeds
> op hoogte staat.
>
> Maar goed, morgen even wat reserve onderdelen
> halen en de balgen bestellen, dan sleutelen maar.
>
> kijken of ik de nieuwjaarsreceptie van de DLRR
> haal.
>
>
> (update , balgen zijn besteld, dus afwachten)

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 jan 2015, 10:39 
nooit omzetten naar vaste veren; rijdt voor geen meter.
als je het systeem weer goed hebt dan heb je echt rijplezier.

Bij jeroen (in echt) kun je relatief goedkoop onderdelen bestellen !
kijk maar op marktplaats
of via eBay in enegland !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.