Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 06:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: electronische ontsteking
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 20:01 
Hallo

Als je een benzine blokje 2.25 lw 88 met normale ontsteking, maar wel op 24 volt boord spanning om wil bouwen met een electronische ontsteking waar moet ik dan rekenschap mee houden!
Wat is evt de beste keuze?

Vrg

Pietjedaf


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 21:37 
Hallo Pietjedaf,

Heb een S 3 88 ex Abl is 24v, ook ik wil van de "slechte" militaire ontsteking af, mij werd door mensen op dit forum aangeraden eens een kijkje te nemen naar een Edis ontsteking met megajolt uitbreiding.

[ollr.createaforum.com]

[gunsandrovers.yuku.com]

Ook op dit forum kun je hier iets over vinden.

De Edis 4 met toebehoren heb ik al liggen van de sloop, na dat mijn ombouw van 4x2 naar 4x4 is voltooid ga ik aan de ontsteking beginnen.

Groet,
Erik.
(L)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 23:13 
Die van Rega bevalt mij goed. Schijnt er ook in 24V-versie te zijn. [www.regaparts.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 17:08 
Pietjedaf,

Als je het erg mooi, goed en makkelijk (maar niet goedkoop) wilt is er ook nog 123-ignition.
Met een standaard 12V versie moet je één draad met tussen de 4 & 20 V voeden, hij trekt 20-50 mA, dus heel weinig, bijna ieder universeel USB omvormertje of vergelijkbaar ding volstaat. Of je doet extra duur en je bestelt een 24 V versie a € 30 extra.

Verder meldt mijn "doorgaans goed geïnformeerde bron":
De bobine kan wel gewoon op 24V aangesloten zijn/blijven, doordat de 123 de bobinestroom (dwell) automatisch regelt kan ook de soms gemonteerde voorschakelweerstand van de bobine vervallen. De enige eis aan de bobine is dan dat die een primaire weerstand van minstens 2Ohm heeft in plaats van 1Ohm bij 12V maar aangezien bobines voor 12V meestal meer dan 3Ohm zijn is dat zelden een beperking. Zo kan je dus zelfs zonder voorschakelweerstand een gewone 12V bobine gebruiken en die op 24V aansluiten met een 123ignition, dan heb je ook nog een extra krachtige vonk bij lage accuspanningen, bv tijdens het starten bij koud weer.

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/12/2014 11:16 door Marc-my-Words.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.