Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 11:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 18:33 
Heren/Dames,

Iemand nog tips m.b.t. het vervangen een rotte bodemplaat RRC? Ik ben er (ondanks de kou) toch maar aan begonnen. Het zonnetje scheen zo lekker :-)
Is er een makkelijkere manier om 'm eruit te krijgen behalve slijpen? Volgens mij zit de plaat geponst op een randbak.

Ik heb al een 2e handse (alu versie) echter daar kan ik het niet aan zien. (ander type plaat volgens mij). Ik heb begrepen dat dergelijke bodemplaat (nieuw) niet meer te verkrijgen is?
Misschien dat een Discovery type 1 plaat ook past? LINK (geen aandelen)




Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2014 16:43 door Stefan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 19:05 
Degene die voor mij altijd het carrosseriewerk doet, die slijpt de oude plaat eruit (zit gelast) en de popnagels dien je te verwijderen (uitboren of met hamer en beitel) van de 3 dwarsbalkjes. De vloer dien je uiteraard op maat te maken voor de aluminium bodemplaat. Vergeet ook niet om een luik te maken om bij je brandstofpomp te komen en om de rubber afwerkstrips onder je plaat aan voor en achterkant te gebruiken. De dwarsbalkjes zou ik ook verwijderen en goed ontroesten en behandelen.

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 19:07 
Bodem zit er met puntlassen in. Goed de lassen zoeken (om de 5cm) en speciaal boortje regelen om deze uit te boren. Niet wegslijpen want dan haal je ook de rand weg waar de nieuwe in moet komen te liggen.

De aluminium plaat komt oorspronkelijk uit de drie deurs maar past wel na wat slijpwerk (te lang) ik heb deze er bij mij ook ingezet. Let op zitten ook wat bevestigingspunten van je gordels doorheen via het chassis. Deze zul je in de alu plaat ook moeten boren. Ik heb schroefdraad doppen in de zijpanelen geperst zodat de bodemplaat demontabel is. Wel zo fijn als je er bij moet.

Succes, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel. Heb eventueel ook nog wel ergens foto's van mijn mijn werkzaamheden.

Groeten,

Dennis

RRC EFI & DAF YA-126 Breda




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 19:15 
5 deurs had de aluminium vloer ook, van de eerste van 1981 tot ca. 1988/1989, daarna hebben ze de (roestige) stalen vloer gekregen. Oh dus de vloer is gepuntlast, wist ik niet zeker, dan idd voorzichtig uitboren, uitkijken dat je niet in je tank boortgrinning smiley De jaren '70 2 drs vloer is te kort, dus kijk wel dat je de juiste lengte hebt (komt ie uit Meijel??winking smiley)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 19:59 
Hoi Dennis, Bart,

Dank voor jullie snelle reacties.

Inderdaad ge-punt-last. Morgen de puntlasjes uitboren. Ik zal 's kijken of ik uberhaupt een puntlasfrees en puntlasboor heb liggen. (misschien "ons paps" wel ;-)
Verder zijn de opleg-randen ook flink geroest dus ben bang dat er een nieuwe oplegging / hoeklijntje gemaakt zal moeten worden. Morgen bij een goeie bak maar 's over nadenken.

Enne, die alu vloer komt inderdaad uit Meijel :-P. Vorig jaar ergens al aangeschaft... Ik zal 'm morgenvroeg nameten voordat er alles uit ligt... :-p

Gr.

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.