Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 20 apr 2024, 00:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 15:56 
Ik en m'n 2 zoontjes hebben ieder een quad, maar we gebruiken die eigenlijk veel te weinig, waardoor ik vaak moet sleutelen om de boel rijdende en betrouwbaar te houden. Ik zit dus te denken om een paar goede MTB's/mountainbikes te kopen, evt. gebruikt, natuurlijk is het wel leuk als er Land Rover op staatgrinning smiley Zijn dit qualitatief goede fietsen? Ik wil dus zeker geen Chinese meuk maar een redelijk goede fiets, ook geen ding van duizenden euro's. Misschien iemand iets in de schuur staan waar hij vanaf wil? M'n zoontjes zijn 10-11 en het grootste kind is 45tongue sticking out smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 16:24 
Geen verstand van maar alles komt uit china, zelfs de koolstof race fietsen voor het giant wielren team.
Geloof dat belangrijker is welk merk en type afmontering er op zit.

Maar geloof me, Marc zal zo wel binnen komen met een heel fiets relaas grinning smiley en dan stoppen we al we bij de treinen zijn grinning smiley

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 16:39 
Ze zullen heus wel uit China komen, maar uit dat land heb je ook veel kwaliteits verschil. Ik vind de prijzen van de mountainbikes best interessant, tussen de € 500,- en € 700,- vind ik best betaalbaar, En aangezien wij geen sportlui zijn hoeft het geen top of the top te zijn.......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 16:56 
Bart ik heb hier nog een zo goed als nieuwe staan. Merk cube.

XTS derailleur voor en achter
Schakelen dmv 1 hendel opschakelen en 1 hendel terug schakelen.
Voovering deze is blokkeerbaar dmv schakelaar op stuur. merk rock shock.
tubeless velgen met zgan banden.


Fiets heeft nog geen 100km gereden. dus nog nieuw.

Mag weg voor 500 euro. is we voor volwasenen dus voor jou zou hij mooi zijn.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2014 15:00 door defendertje90.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 17:19 
Bart,

Bij fietssportief verkopen ze x-trail mtb's, die hebben een goede prijs kwaliteit verhouding en de winkel zit in Maashees, dus daar kun je gewoon naartoe gaan.

Groet, Art


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 18:08 
Jan,

Geloof me, met fietsen ben ik al net zo eenkennig als met LandRovers, dus weet ik wat (eigenlijk best veel) van weinig (genoeg voor mij).
Dus ... als het over Bridgestones gaat (en/of Suntour derailleurs) dan ben ik bij de les.

Maar even terug OT (=On Topic): Er waren ooit LandRover MTB-vouw-fietsen. Fietsen van het merk Montague.
Mocht ik er ooit zo-eentje tegenkomen voor een acceptabele prijs dan denk ik dat ik (en die fiets) snel verkocht ben.
Nog mooier en beslist ook duurder (en fragieler): Moulton ... die hadden ook een LandRover vouwfiets.
Die Moulton staat nog iets hoger op mijn verlanglijstje.

Als ik Google dan zijn er onder Bike Land Rover overigens heel wat plaatjes.

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2014 16:19 door Marc-my-Words.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 19:18 
Heb je een type en bouwjaar voor me? Evt foto's? Kan evt via PB of email.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 19:32 
Bart je hebt pb


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 22:10 
Bart, 1 tip die ik je geven kan (en ik spreek uit ervaring) koop een fiets bij een vertrouwd adres waar ze vooral verstand hebben van de afstelling van een fiets. Een perfecte afstelling van een mountainbike ten opzichte van je lichaamslengte en de lengte van je benen is heel belangrijk en word vaak zwaar onderschat. Ik heb een aantal gebruikte fietsen gekocht en deze kreeg ik zelf nooit zo perfect afgesteld als de nieuwe Cube die ik begin 2014 gekocht heb. Sindsdien is mijn niveau behoorlijk gestegen.
Nieuwe fietsen van 500/600 euro zijn goed genoeg voor recreatief mountainbiken in Nederland. En om goed mee te komen met echte fanatiekelingen heb je echt geen fiets nodig van 4000 euro, een goede fiets met spd-pedalen en je kunt een eind komen.

Succes met de keuze.

Rolf.
Land Rover 88+48 en stage one V8



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 00:48 
Klopt Rolf,

ik ben aan het kijken naar een Cube of een Trek. Cube lijkt me beter, waarom weet ik niet maar die hebben veel fietsen in het hogere prijssegment. Ik ben ongeveer 1.85 dus een framemaat van 19" moet goed zijn.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 09:59 
Mijn persoonlijke voorkeur ging ook direct uit naar Cube. En dat werd bevestigd in de fietsenzaak, de keuze van Cube's tot 1000 euro is enorm en bij Trek fietsen is dat toch een stuk minder. Voor zover ik weet worden alle fietsen van Cube in Duitsland gebouwd en is de herkomst van goedkopere Trek fietsen onbekend. Zo begreep ik het van de verkoper, kan natuurlijk ook gelul geweest zijn.
Ik heb een nieuwe Cube van krap 1000 euro en die bevalt me heel goed, ik heb ook een goedkopere Trek(500euro) fiets gehad, beviel wel goed maar een stuk vaker mee terug geweest.

Succes!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 12:51 
Let ook op als je veel blubber wil rijden neem dan 29" wielen.

Ramon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 13:17 
Waarom is groter beter? Ik denk niet veel door de blub te gaan, daar heb ik iets anders voorgrinning smiley Ik denk meer bos en zandpaadjes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 16:25 
Grote wielen rollen beter door zand en blubber, denk maar aan een kar met grote en kleine wielen.
Die hebben verschillende rolweerstand op straat merk je het al, in het zand wordt het verschil alleen maar groter.

29" is wel zo prettig.

Ramon


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 18:57 
Cube of Trek of Canondale, ieder zal zo zijn voorkeur hebben. Ik heb die dus al meer dan 20 jaar voor Trek. Wat belangrijker is, is met welke derailleurs, remmen en vering de fiets is afgemonteerd. Een juiste frame maat is ook van belang, in elk geval niet te groot nemen. Naar mijn mening koop je vanaf E 600,00 een redelijke fiets.

Succes

Joep (Laroloos)
Ninety 2.5D County 24-01-1985 - verkocht
Ninety 2.5D County 05-07-1985 - verkocht
Series 3 109 Pick-up 2.6 B 6-cilinder 20-07-1977 - verkocht
Vlijmen



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 23:01 
Maar het nadeel is wel dat ze minder wendbaar zijn. Daarom zijn de wielen van een MTB van origine 26 inch. Voor mij persoonlijk is wendbaarheid wel belangrijk gezien de veiligheid. Voor de modder train je maar je beenspieren iets meer. TREK is een goed merk maar doorgaans een stukje duurder. Voor iets goedkoper kan je ook aan GIANT denken. Die hebben doorgaans de beste prijs kwaliteit verhouding. En ja ik ben hier een beetje in bevooroordeeld gezien al mijn fietsen Giants zijn. Zorg bij Giant wel dat je een fietsje van boven de 600,- nieuwprijs kiest. Het lagere segment word in een andere fabriek geproduceerd en is ook beduidend van mindere kwaliteit. Boven de 600,- heb je gewoon een goed kwalitatief fietsje. Zelf heb k recent op marktplaat een tweedehandse ATX 850 gekocht voor 100,- met nieuwe groepen om op vakanties te gebruiken (wel wat geluk gehad!). Rijd heerlijk!

Belangrijk zijn welke groepen op de fiets gemonteerd zijn. LX is gewoon goed en duurzaam. XT is iets beter en duurzaam. XTR is lichter maar daarom ook een stuk minder duurzaam. Dat is dus voor de grammenjagers.

Een fully ziet er cool uit en rijd heerlijk, mits goed afgesteld. Je blijft grip houden want zeker helpt bij klimmen en afdalen. Maar 80% van de vering komt van de voorvork dus met een ahrdtail kom je perfect uit de voeten. De overbrenging van je beenkracht is ook veel beter omdat je niks verliest in de achtervering.

Schijfremmen hebben het voordeel dat ze minder vuil worden in de modder, dat je velgen niet slijten en dat bij heel veel en hard remmen je banden niet springen. Maar V-brakes remmen net zo hard. Bij modder kost het een rotatie om de velgen schoon te remmen maar werken daarna perfect gezien de grotere diameter waar ze op werken. Tot een jaar geleden heb ik hydraulische velgremmen gebruikt en altijd anderen eruit geremd.
Hydraulische remmen remmen harder maar kabels zijn makkelijker te repareren in nood en goedkoper.


succes!

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 23:01 
kimmanparts heeft landrover mountainbikes, maar wellicht ben je goedkoper uit als je bij alibaba besteld winking smiley

Geen idee overigens wat de kwaliteit is van dat spul....

Fenna


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 11:10 
Dank voor de adviezen!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 jan 2015, 11:10 
De kogel is door de kerk, ik heb een nieuwe Cube Analog gekocht, met prachtige specs, precies zoals ik 'm wil, nu maar wachten tot ie binnenkomt. binnenkort 's kijken voor een strak pakje met coole stickers en een Garmin voor de routes. Ga alvast conditie opbouwen na al die spareribs, kippekluifjes, kerstbrood, croissantjes, worstebroodjes, gourmetvlees, champagne, rode wijn, witte wijn.................................................


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.